Loading...
dk

Vinterdæk Sæson 2015/2016 gennem Teslafied og Autohjørnet Køge. | Tesla Forum

FrederikC
FrederikC Oct 15 '15

Teslafied tilbyder til denne vintersæson vinterdæk i samarbejde med Autohjørnet Køge.

Lad os gå direkte til sagen, de praktiske ting følger længere nede.

Alle dæk er klasse A dæk, dvs. fra danske distributører som har opbevaret og håndteret dækkene efter producentens anvisning.

Hankook W320 245/45R19 102V
Kort beskrivelse: Det pris billige dæk som på brændstofforbrug og vejgreb slår de store mærker.
Rullemodstand/Brændstofforbrug: C
Vejgreb i Vådtføre: C
Støjniveau: 72dB

Pris: 1665 kr pr. stk. inkl. moms og fragt (6660 pr. sæt)

Continental ContiWinterContact TS810S RunFlat XL 245/45R19 102V
Kort beskrivelse: Kvalitetsdækket med Runflat teknologi.
Rullemodstand/Brændstofforbrug: E
Vejgreb i Vådtføre: E
Støjniveau: 72dB

Pris: 2017,50 kr pr. stk. inkl. moms og fragt (8070 pr. sæt)

Nexen Winguard Sport 245/45R19 102V
Kort beskrivelse: Den billigste men absolut ikke dårlige dæk producent.
Rullemodstand/Brændstofforbrug: E
Vejgreb i Vådtføre: E
Støjniveau: 73dB

Pris: 1107,50 kr pr. stk. inkl. moms og fragt (4430 pr. sæt)

Dunlop SP Winter Sport M3 245/45R19 102V
Kort beskrivelse: Det mest støjsvage dæk du kan få!!
Vejgreb i Vådtføre: E
Støjniveau: 68dB

Pris: 2042,5 kr pr. stk. inkl. moms og fragt (8170 pr. sæt)

Michelin Pilot Alpin 4 245/45R19 102W
Kort beskrivelse: Det eneste dæk som er godkendt til 270km/t. 
Vejgreb i Vådtføre: C
Støjniveau: 70dB

Pris: 2135 kr pr. stk. inkl. moms og fragt (8540 pr. sæt)

Det praktiske.

• Du sender en bestilling til min mail - info@teslafied.eu
  • Jeg sender en faktura til dig.
  • Når du har betalt bestiller vi dækkene hjem og vi sender dem til dig.
  • Leveringstid ca. 14 dage fra modtaget betaling.

​Ønsker du at få dækkene monteret på eksisterende fælge giv besked herom, så ringer Autohjørnet Køge til dig når dækkene er klar. (Pris. 250kr pr. hjul)

Ved bestilling skal opgives disse oplysninger:

Navn, adresse, Tlf og email.

Forummets indlæg er redigeret af FrederikC Oct 16 '15
FrederikC
FrederikC Oct 16 '15

2. Bestilling sendes til Autohjørnet Mandag, så send gerne en mail hurtigst muligt hvis i skal nå med her i 2. bestilling.

Lund
Lund Oct 16 '15

Hej Fredrik,

Vi er er flere der venter på TeslaGurus tilbagemelding i weekenden. Ellers vil jeg gerne bestille via dig.

Er der nogle der har erfaringer med Nexen Winguard Sport 245/45R19 102V,  de får fine anmeldelser rundt omkring?

/Ole

edge
edge Oct 16 '15
På Michelins hjemmeside synes jeg dækket har C (og ikke E) mærke for vådt føre. Eller er det et andet dæk?
Nic
Nic Oct 16 '15

Hej Frederik Super fedt at du gider tage teten på vinterdæk priser. Ikke for at ødelægge noget og jeg er også helt ny på det her område, men hos dækonline kan jeg se at Nexen dækket kan købes for 887,- Det kan godt være der er noget jeg har overset eller som ikke er inkluderet. Jeg ville bare lige sige det så du kunne presse Køge afdelingen lidt måske ? Men endnu engang tak for indsatsen. Det er dejligt der er nogen der har lidt tid og overskud til det. God dag...

FrederikC
FrederikC Oct 16 '15

Edge: Jeg har fået oplysningerne fra Nordiskdækimport, så forventer da at de er rigtige :)

Nic: Hvis du vil købe dem hos dækonline så gør du bare det. De priser jeg har listet er presset så langt ned som muligt. Bare husk at mine priser er fra dansk distributør, hvor andre finder deres dæk i restpartier rundt omkring i europa hvor dækkene kan være opbevaret forkert/dårligt.

kajakaj
kajakaj Oct 16 '15
Edge. Det er korrekt at PA4 er i kategori C for vådt føre
gw
gw Oct 16 '15

Jer der har haft en eller flere vintre med Jeres tesla, hvilke dæk har i brugt? Jeg er godt nok i syv sind omkring hvad man skal vælge. FDM' test, er mindre dimensioner, og har umiddelbart en oplevelse af at, de store dæk (19") måske ikke er nyeste teknologi, men kan tage fejl.

FrederikC
FrederikC Oct 16 '15
Citat fra kajakaj Edge. Det er korrekt at PA4 er i kategori C for vådt føre

I får ret - jeg har rettet det til E/C/70db 

FrederikC
FrederikC Oct 17 '15
Husk at få lagt bestillinger hvis i skal nå at have i anden runde.
lysmanden
lysmanden Oct 17 '15

super initiativ Frederik

FrederikC
FrederikC Oct 19 '15
Hvilke kriterier bedømmer EU-dækmærket?

EU-dækmærket består af tre dele: 

- Rullemodstand (brændstofeffektivitet):
Tankstationssymbolet henviser til et dæks rullemodstand: jo lavere den er, des mindre energi kræves og des lavere er brændstofforbruget. Denne indikator oplyser således forbrugere omkring dækkets brændstofeffektivitet såvel som dets forhold til miljøet i form af lavere CO2-udslip.

Bedømmelsen angives i klasserne "A" til "G" hvor "D" ikke finder anvendelse.

Vådgreb
Dette symbol kendetegner dækkets vejgreb ved vådt føre.
Vådgreb er en nøglefaktor når der er tale om et dæks sikkerhedsrelevante ydeevne. Vådgrebets udvirkninger på færdselssikkerheden er enorme, fordi dæk med fremragende vådgreb mindsker bremsevejen betydeligt.

Jo kortere bremsevejen, des bedre klassen.

1. Bedømmelsen angives i klasserne "A" til "G" hvor "D" og ”G” ikke finder anvendelse.

Støjemission
    Speaker-symbolet står for lydudviklingen et dæk forårsager, når det ruller på vejbanen. Den måles i decibel (dB). Dækkets støjemission har udvirkninger på køretøjets samlede lydstyrke og har ikke kun indflydelse på køretrygheden, men også på miljøets støjbelastning. Jo flere sorte bølger der vises, des mere støjende er dækket.

EU-dækmærke: Rullemodstand

Tankstationssymbolet henviser til et dæks rullemodstand: jo lavere den er, des mindre energi kræves og des lavere er brændstofforbruget. Denne indikator oplyser således forbrugere omkring dækkets brændstofeffektivitet såvel som dets forhold til miljøet i form af lavere CO2-udslip.

Den brændstof der kan spares med dækket bliver bedømt med de samme vurderinger som dets sikkerhedsydelser. Dog tydeliggøres vuderingen med et farvepiktogram. Dette svarer til det standardiserede piktogram for energieffektivitet, som bruges i hele EU.

Bedømmelsen angives i klasserne "A" til "G" hvor "D" ikke finder anvendelse. En forbedring på en klasse betyder at der spares ca. 0,1 liter brændstof per 100 kilometer. Mellem klasse ”G” og klasse ”A” ligger en samlet formindskelse af brændstofforbruget på 7,5 %.

KlassePersonbil-dæk 
    Rullemodstand (CR) i kg/tLetlastbil-dæk 
    Rullemodstand (CR) i kg/tLastbil-dæk
    Rullemodstand (CR) i kg/t - A - ≤ 6,5 ≤ 5,5 ≤ 4,0 - B - 6,6 - 7,7 5,6 - 6,7 4,1 - 5,0 - C - 7,8 - 9,0 6,8 - 8,0 5,1 - 6,0 - D - - - 6,1 - 7,0 - E - 9,1 - 10,5 8,1 - 9,2 6,1 - 7,0 - F - 10,6 - 12,0 9,3 - 10,5 ≥ 8,1 - G - ≥ 12,1 ≥ 10,6 - Værdigrænser for klassificeringen af rullemodstanden

EU-dækmærke: Vådgreb

Dette symbol kendetegner dækkets vejgreb ved vådt føre. Vådgreb er en nøglefaktor når der er tale om et dæks sikkerhedsrelevante ydeevne. Vådgrebets udvirkninger på færdselssikkerheden er enorme, fordi dæk med fremragende vådgreb mindsker bremsevejen betydeligt.

Bedømmelsen angives i klasserne "A" til "G" hvor "D" og ”G” ikke finder anvendelse. Bremsevejsforskellen fra den ene klasse til den næste ligger på våd vejbane mellem 1 til 2 køretøjslængder med udgangspunkt i en hastidhed på 80 km/t. I gennemsnit altså ca. 4,5 m. Mellem klasse „G“ og klasse „A“ ligger der således en samlet formindskning af bremsevejen på ca. 30%.

I det hele taget ligger bremsevejsforskelen mellem f. eks. klasse ”A” og klasse ”F” på over 18 meter.

KlassePersonbil-dæk
    Værdi (G)Letlastbil-dæk
    Værdi (G)Lastbil-dæk
    Værdi (G) - A - ≥ 1,55 - - - B - 1,40 - 1,54 - - - C - 1,25 - 1,39 - - - D - - - - - E - 1,1 - 1,24 - - - F - ≤ 1,09 - - - G - - - - Værdigrænser for klassificeringen ved vådgreb

(Værdien "G" henviser til et referencedæk. Klassificeringen af kategorien vådgreb gælder i første omgang kun personbildæk. Metoderne for lastbiler er under udvikling.)

EU-dækmærke: Støjemission

Speaker-symbolet står for lydudviklingen et dæk forårsager, når det ruller på vejbanen. Den måles i decibel (dB). Dækkets støjemission har udvirkninger på køretøjets samlede lydstyrke og har ikke kun indflydelse på køretrygheden, men også på miljøets støjbelastning. Jo flere sorte bølger der vises, des mere støjende er dækket.

Mærkningen med 2 sorte lydbølger svarer til de fra og med 11/2012 gældene regulativer fra EU-retningslinierne. 

3 sort lydbølger
    Tre sorte lydbølger betyder at der sker en høj lydudvikling. Denne klassificering svarer til EU-standard-grænseværdien ifl. retningslinien „2001/43/EF“. Denne grænseværdi er gældende indtil 10/2012. Et dæk med dette kendetegn ruller mere højlydt end de fra og med november måned 2012 gældende EU-regulativer tillader det.

2 sorte lydbølger
    To sorte lydbølger står for en mellemhøj lydudvikling. Denne klassificering svarer til EU-standard-grænseværdien ifl. forordningen ”661/2009/EF“, der gælder fra og med november måned 2012.

1 sort lydbølge
    En enkel sort lydbølge står for den laveste lydudvikling. Støjværdierne ligger mindst 3 dB under de i forordning „661/2009/EF“ fastlagte lydgrænseværdier.

FrederikC
FrederikC Oct 20 '15

Er der flere der skal have vinterdæk ?

Eller regner i med at kælke hele vinteren :)

Karl
Karl Oct 20 '15
Jeg er med på 4 stk hankook. Har også 4fælge i ordre ved dig. Send en PM med ktnr og beløb og med lidt held på onsdag eller lørdag sender jeg lidt gevinst til dig :):)
Junior
Junior Oct 20 '15
Citat fra FrederikC

Er der flere der skal have vinterdæk ?

Eller regner i med at kælke hele vinteren :)

De er allerede kommet på ;-)

FrederikC
FrederikC Oct 21 '15

Kan man godt køre med sådan en donkraft under?? :P

Er der stemning for at stable et fælles sommerdæk køb på benene?

Tænker at når man piller sommerhjulene af så ser man at man nok skal have et sæt nye sommerdæk, også kan man jo give besked med det samme.....

svangsgaard
svangsgaard Oct 31 '15

Er det for sent at være med i et fælleskøb af disse vinterdæk?

Forummets indlæg er redigeret af svangsgaard Oct 31 '15
DeaconWP
DeaconWP Oct 31 '15

svangsgaard: Denne tråd er kun om køb af vinterdæk, ikke fælge.

Der er en tråd til fælleskøb af T Sportline fælge et andet sted.

Skal du bruge sådan en fælg med det samme, har jeg et sæt på lager, som jeg kan levere i næste uge. Ellers ser det ud til, at det først bliver i januar (måske december), at der kommer fælge hjem. Hvis de da kan levere ovre fra fabrikken.

FrederikC
FrederikC Oct 31 '15
Svangsgaard, nej dæk kan nås endnu send mig en mail så finder vi ud af det info@teslafied.eu
svangsgaard
svangsgaard Oct 31 '15

DeaconWP: Hvad er det for en slags du har på lager? Og hvad koster de? :)

FrederikC: Okay, det gør jeg. Tak for det.

Sider: 1 2 »