Loading...
dk

Forsikring af Model S | Tesla Forum

tintin
tintin Nov 4 '14

Og en fra Sønderborg også :-)

MartinPedersen
MartinPedersen Nov 4 '14

Kan vi ikke lave en aftale om at alle de her forsikrings agenter der jagter kunder herinde, at de skriver en privatbesked til den enkelte bruger, så det ikke kommer til at fylde så meget på vores forum?

Makova06
Makova06 Feb 17 '15

Jeg kan se at mange skriver herinde at I har fået forsikringstilbud helt ned til under 6000 og med lav selvrisiko. Er det så med få km om året, S 60 kwh modellen eller nogle helt særlig aftaler? Jeg har nemlig en del erhvervsforsikringer, er elitebilist og har ingen skader ( ja ja den er god nok, selvom jeg er kvinde) og jeg har fået meget i rabat ved Tryg og bor i et forholdsvis billigt postnummer, men alligevel ryger jeg over de 10.000 om året. Jeg har et kørselsbehov omkring de 40.000 om året.

kajakaj
kajakaj Feb 17 '15

Hej Maja. Priserne herunder er baseret på 20000 km årligt. De fleste priser er baseret på at man er helkunde. Øvrige oplysninger kan du læse herunder. I vedhæftede fil kan du se hvem der har forsikret Teslaer.

~~Forsikringstjek. I okt. 2013 var der kun 45 model S indregistreret og stor usikkerhed blandt forsikringsselskaberne om niveauet for præmie og risiko. I en netop overstået runde, nu hvor der kører 622 model S opleves desværre stadig meget store forskelle. Priserne er oplyst på følgende grundlag.

Elitebilist, 39 års skadefri kørsel, bopæl 8870, Helkunderabat, Fastpræmieordning, alder 57 og 60 år, 20000 km årligt.

Bilen er en model S85 362 HK fra marts 2014, Nyværdi 730.000 kr.

Codan 16135 i præmie, 6746 i selvr. ingen GPS-krav ingen glasdækning og vejhjælp

Topdanmark 6248 i præmie, 6066 i selvr. GPS-krav, glas + 850 kr, vejhjælp + 360 kr.

Almbrand >8000 i præmie, 7500 i selvr., GPS-krav, incl. glasdækning og vejhjælp

Gjensidige 9766 i præmie, 6860 i selvr., GPS-krav,

Alka 9997 i præmie, 2000 i selvr. GPS-krav, ingen glasdækning, incl. vejhjælp

Købstæderne 6227 i præmie, 6747 i selvr., GPS v over 970000 i værdi

If vil kun tegne erhvervsforsikringer

Tryg har lige meldt tilbage med en pris på 10.700 kr.

Tryg/IDA har tegnet 149 Tesla-forsikringer, Topdanmark/Danske Forsikring har tegnet 127 stk, Codan har tegnet 101 stk og resten af selskaberne væsentligt færre - se vedhæftede oversigt.

Allan Nielsen, Topdanmark, tlf. 44742493 giver gerne et ligeså konkurrencedygtigt tilbud til andre.

Hookmaker
Hookmaker Feb 17 '15

@Makova06: Det lyder som ca. 5000 pr. 20.000 km - og er da ikke helt dårligt. Men ellers tag fat i fyren fra Codan, der også har skrevet her i tråden.

/Henrik

kajakaj
kajakaj Feb 17 '15

Min erfaring siger ca. + 500 kr. pr. 5000 km man kører over 20000 km årligt

Makova06
Makova06 Feb 17 '15

Nej det er måske fint nok. Købstædernes har også lavet et der er noget bedre og det er endda uden mit erhverv, så kan ikke forstå at Tryg ikke kan lave mindst samme pris med de penge jeg lægger i deres erhvervsafdeling og jeg har også min og mine ansattes pension igennem dem. Jeg ved at min mægler har gjort hvad han kunne for at presse prisen ned. Jeg må hente et par tilbud mere inden jeg vælger

JesperH
JesperH Feb 17 '15

I en anden tråd skriver jeg om, at jeg skriftede fra GF til Købstederne, da GF ikke ville forsikre min kommende Tesla. Min hustru valgte at skifte sine erhvervsforsikringer til Købstederne på samme tid og har fået en pæn stor besparelse og en bedre dækning oveni. Jeg har tegnet forsikring på Tesla´en, vores anden bil og nogle livsforsikringer. Tesla´en er endt med at blive billigere end det jeg betalte for vores tidligere bil, en halvanden år gammel Volvo. Jeg synes det er mærkeligt, at forsikringsselskaberne generelt ikke kigger på, hvem det er der tegner forsikringerne. Jeg vil mene, at det i bund og grund er personer, der kører ordenligt. Men mon ikke der sker en ændring til det bedre, jo flere Tesla´er der kommer på vejene. /Jesper

Makova06
Makova06 Feb 18 '15

Ja jeg fik lige svar fra GF i dag og de har åbenbart et maks. på 260 HK, så kan man kun have ansvar derefter, så det blev da hurtigt udelukket :-) Danske ligger i underkanten af 13.000 og Alka gad nærmest ikke engang lave et tilbud, så dem droppede jeg med den attitude den unge mand havde. Så det bliver nok en kamp mellem Tryg og Købstædernes

Lyngedrengen
Lyngedrengen Feb 18 '15

For hvad det nu er værd, så har jeg fået min 85D forsikret hos Tryg Tjenestemændene til ca. 11.000 om året (kasko og ansvar). Bor i forstad til Århus, 44 år og Club (elite) betingelser. Selvrisiko på 2600 og fri skade. Vi har også vores andre forsikring hos TJM.

Lyngedrengen
Lyngedrengen Feb 18 '15

Hej Larsendk

Nej, det lyder ikke billigt i forhold til hvad du har fået P85D til. Den sendte han i øvrigt også et tilbud på først (ved en fejl) og den lå på ca. 19.000 tror jeg. 

Normalt er de også ret skarpe mht priser. Bilen var slet ikke registreret i deres database, så havde en længere gennemgang med ham omkring modeltyper. Præmien blev baseret på bilens grundpris, HK og så selvfølgelig postnummer etc.

Hvad med selvrisiko, friskade etc?

Makova06
Makova06 Feb 18 '15

Men en rigtig fin selvrisiko til gengæld !!

Min mægler er nu gået længere op for at komme med en bedre pris til mig, for han var enig i at de som min. burde matche det tilbud jeg har fået fra Købstædernes, når det tilbud alene er baseret på mine privatforsikringer og Tryg har alt mit erhverv også.

Synes det er sjovt at der er så stor forskel og at man skal bruge så meget tid på at finde det bedste tilbud. Jeg hælder stadig mest til Købstædernes pga af de fri km, da jeg ikke gider at skulle tænke over det, hvis jeg nærmer mig og alene arbejde er regnet frem til 30-35.000 og mon ikke Tesla'en skal en tur ned gennem Europa til sommer :-) Hvis altså min forhandler kan finde en til mig.

3450rbt
3450rbt Jun 16 '15
Har fået pris fra Tryg på 11.000 for kasko,glas,parkeringsskader, vejhjælp, 30000 km om året.
Ingen krav om gps/tracking. Bor i Allerød
Villemoes
Villemoes Jun 16 '15
#3450rbt
Jeg har fået oplyst af Tryg (for 2 uger siden) at man SKAL installere gps/tracking, men at de har "glemt" at informere et par kunder. Hvornår har du tegnet din forsikring?
Ps: jeg har fået min forsikring til samme pris og betingelser. Bor i Søborg.
3450rbt
3450rbt Jun 16 '15
@Villemoes. Jeg har lige fået tilbuddet idag.
Kan være jeg skal dobbeltchekke med Tryg
Makova06
Makova06 Jun 16 '15

Kravet om GPS er kun hvis bilens værdi overstiger 750.000 derfor kan der være forskel på om de har stillet det som krav.

Clausr
Clausr Jun 16 '15
Jeg har lige fået et tilbud fra Tryg, de kræver GPS og bilen koster under kr. 750,000
Makova06
Makova06 Jun 16 '15

Nå okay :-) Det var bare det jeg fik at vide hos dem, men de ændrer det jo hele tiden

Clausr
Clausr Jun 16 '15
ja, det er åbenbart forskellige svar selvskabet giver
3450rbt
3450rbt Jun 16 '15
@Clausr og Makova06. Min koster over 750, men jeg har alle forsikringer hos Tryg. Jeg ved ikke om det gør en forskel.
Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 »