Loading...
dk

Forfaldet | Tesla Forum

Bluecoffee
Bluecoffee Mar 16 '14
Jvnf. termodynamikkens 2. lov vil selv en Tesla jo ende med ikke at bevæge sig, og allerede inden jeg fik bilen, forsøgte jeg at indstille sindet på, at alting bevæger sig mod en større grad af kaos og opløsning. Efter tre måneder har jeg en ærgerlig bule i den ene bagdør (ca. 1 x 2 cm), der vil koste 3000-5000 kr. at udbedre, fordi hele døren skal lakeres om, en lodret ridse i venstre siderude, forrest, formentlig forårsaget af et sandskorn samt et par mindre ridser, der måske kan poleres væk. Så mit spørgsmål til jer andre her i forummet: Hvor offensivt vil I bekæmpe forfaldet, og hvordan forbereder I jer mentalt på det uafvendelige? (At ridser og buler vil komme før eller siden).
rms
rms Mar 17 '14

øv det er surt :/   @Elon, udvendige airbags til Tesla, tak :)

Opticcoat kunne måske afhjælpe lidt på småridser, men det er jo også en løbene udgift.

Jeg er ikke kommet så lagt endnu men vil da være super øm om min nye bil, indtil videre følger jeg strudsen...

 

120281
120281 Mar 17 '14

Det er øv. Men det er også noget at de jeg tænker på. Jeg har en Mazda 6 fra 2008 som jeg købt for 3 år siden for 260k og den var som ny. Men bor på Østerbro og den står på åben (privat) parkeringsplads. Hvor den klart er den dyreste bil. Men der kommer hurtigt bilka buler, små ridser osv.

Derfor jeg er tilbageholden med at bestille bil til 700k når jeg ikke kan gemme den af vejen. Ved godt at ridser og buler kan ske når jeg er på arbejder, handler osv.

 

 

muller
muller Mar 17 '14

Jeg har lige vasket vores sorte MS efter at have brugt en mindre formue på helt nødvendigt udstyr hos bilvask.nu. Der er allerede 2 lodrette buler/ridser på dørerne i førersiden samt en stribe mindre ridser på bagskærmen. Der er nok ikke så meget at gøre, hvis man som os bruger bilen som eneste bil til handel, bringe/hente børn, genbrugsplads osv. Men øv hvor er det øv med øv på når de første småskrammer dukker op...

Jeg påtænker at få opticoat på efter at sommerfælgene er monteret den 4. april. Ellers vil vi nok få lavet stort som småt løbende. Det er for irriterende at køre rundt i en skrammet bil.

Hookmaker
Hookmaker Mar 17 '14

Jeg får min Torsdag og får den Opticoatet d 31 marts. Jeg har også lige været hos bilvask.nu og svinge Dankortet...;-) Morten fra Opticoat lover at den er hård som sten og giver god beskyttelse. 

brianmassesson
brianmassesson Mar 18 '14

Opticoat tirsdag den 25.03 bliver lækkert. Der kommer små ridser selvom man vasker i hånden :-( Morten lyder iøvrigt super fornuftig og meget fleksibel...

homer
homer Mar 18 '14

Valgte at beskytte den selv. Gav den en tur "jetseal 109" (lakforsegler), efterfulgt af en gang flydende canuba voks.

Står super flot, og er sååå glat :)

Jetseal 109 skulle være rimelig hårdfør, så er spændt på hvordan det går det næste stykke tid. 

Lakken på Teslaen er meget blød. Af en eller anden grund får (fik) jeg ret mange små stenslag i lakken. 

De er nu repareret med original lakstift (via shopusa, med amr. postadresse (lang historie), vådslibet og poleret.

Siden Jetseal og voks har jeg ikke fået stensalg i lakken, men det er nok bare held. Ser om et par tusind km.

 

Forummets indlæg er redigeret af homer Mar 18 '14
rms
rms Mar 28 '14

@Bluecoffee for at vende tilbage til dit spørgsmål så kan man vel ikke forberede sig helt på evt. skader der kommer med tiden. men for mit vedkommende så bliver det Opticoat + lav selvrisiko på forsikringen og ellers passe på hvor man parkere, så kan man vel ikke gøre så meget mere...

Efter at have talt med Morten fra Detailing Bilpleje ang. Opticoat og set Brians opticoated bil så er det den vej jeg går med enten de 5 års standard garanti eller extended lifetime garanti med årlig vedligeholdelse... Tak Brian for kigget på din bil, den stod jo helt som ny! hvis det ikke var for nummerpladen så kunne man nemt havde sat sig ind i den forkerte bil :-)

Skal aflevere bilen hos Morten på fredag, hvis der er nogen som skal afhente bil hos DB så giver jeg gerne et lift, køre fra kbh. 

brianmassesson
brianmassesson Mar 29 '14
@Rune ja præcis samme bil fedt at køre efter dig og se sin 'egen' bil bagfra, endnu federe at se Rdio.com stramning live. Hvornår får jeg den software Tesla :-) Det bliver dejligt at få streaming, noget jeg har spurgt Tesla om 25 gange tror jeg, og noget de har lovet var i bilen da jeg fik den... Er i garagen flere gange om aftenen og kontrollere...