Loading...
dk

Vind og motorstøj | Tesla Forum

Gustavsfar1
Gustavsfar1 Oct 18 '15

Er der andre end mig som oplever uhensigtsmæssigt meget vindstøj fra de små trekantvinduer ved motorvejskørsel, og som hører turbinestøj fra bagmotor (S85) ved jævn hastighed mellem 80 og 115 km/t?. Det lyder lidt som om der ligger en motorcykel bag bilen. Mht. støjen fra trekantvinduerne så har Tesla 2 gange forsøgt at udbedre det. Første gang med deres officielle fix som dog også hjalp en del på vinduet i førersiden, men i passagersiden er der stadig en del vindstøj. Der er tilmed uden held forsøgt at tilpasse døren i passagersiden for at reducere vindstøjen yderligere.

Mht. motorstøj så har Tesla kørt en kort tur bilen, hvor de siger at de har målt på den, og samtidig siger de at den ligger inden for tolerancegrænsen af hvad de mener er acceptabelt. Mine observationer viser mig dog at kan det være svært at ramme den nøjagtige hastighed og forhold som gør at lyden er tilpas irriterende høj.

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar1 Oct 18 '15
DerHansi
DerHansi Oct 18 '15

Turbinestøj bagfra er, efter min mening, bare første tegn på en forestående udskiftning af selve power-trainet, så de kan da godt nægte nu, men udskiftet det bliver det, inden garantiudløb. Såeeh.

Mht. vinduesstøj : havde selv samme problem og - når det bliver rigtig vinter - vil du opleve en kold jet-strøm i den siden hvor støjen er. Fik dog fikset mit 1. gang.

Gustavsfar1
Gustavsfar1 Oct 18 '15

Ja det er jo relativt mht. hvor meget og hvor lidt motorstøj der reelt er, men som jeg nævnte for dem var der intet støj de første 8.000 km, men efter en 4.000 km tur til det sydfranske er det blevet ret tydeligt, og som sagt kun ved jævn fart mellem 80 og 115 km/t. Mht vindstøj så har fixet hjulpet på den kolde luft, men jeg registrerer stadig en del vindstøj fra især passagersiden.

christer
christer Oct 18 '15
Jeg har præcis samme støj fra motoren (S85 marts '14, 28.000 km). Lyder som om der ligger en knallert bag bilen, især hørbart mlm 80 og 90. Synes det er blevet værre over de seneste måneder. Jeg har en tid i Kastrup i november (bestilt i aug) hvor de ser på det.
jens2
jens2 Oct 18 '15

Hej Hvis man lige ruller en måtte lydfilt ud under den originale måtte som ligger over bagakslen så er problemet ikke løst, men lyden fra motoren er helt væk 149kr og 20 min senere. den kan bla købes I BILTEMA

kensmark
kensmark Oct 18 '15
Kliklyde ved acceleration fra 0 og turbinelyd som gamle s-toge er tegn på fejl på drive unit og udskiftning.
kensmark
kensmark Oct 18 '15
Kliklyde ved acceleration fra 0 og turbinelyd som gamle s-toge er tegn på fejl på drive unit og udskiftning.
Gustavsfar1
Gustavsfar1 Oct 18 '15

@Christer. Er da glad for at jeg ikke er den eneste og er spændt på hvad de siger til dig i november. Som sagt er det ikke nok bare at tage en lille tur som de gjorde sidst jeg var inde, og de ikke kunne konstatere noget usædvanligt. Forklaring lød at motoren er håndbygget og har visse lyde ved forskellige hastigheder, men når nu at jeg ikke kunne konstatere noget de første 3 måneder og lyden så efter en langtur dukker op er der nok noget om sagen. @Jens2. Tror nu jeg prøver det med lydfilten alligevel indtil jeg har en ny tid til februar...

Kiefer
Kiefer Oct 18 '15

Den høje turbinelyd har givet mig to motorer, Første gang kom problemet efter ca .23.000km og 2. gang var det efter 70.000km. Tesla idé med at deres motorer skal kunne køre millioner af km, den holder vist ikke helt...

Angående det trekantede vindue, da jeg fik bilen var problemet ikke støj fra vinduet, men at det blæste ind med kold luft. Så det er da en forbedring at det nu blot støjer ;-)

/Martin

Cooking
Cooking Oct 18 '15
Er der nogen der har erfaringer med panoramatag?
Jeg har hørt flere fortælle, at det støjer og at der er ligesom en kuldebro om vinteren, så man er nædt til at isolere når der er rigtigt koldt.
Skaarup
Skaarup Oct 19 '15

Der er ingen problemer med panoramatag hverken sommer eller vinter. Det er også rigtigt at en non-panoramatog kabine er mere lyddød end en med p-tag.

Men det er i mine øjne, slet ikke det værd at bagsæderækken er så lav som den er uden p-tag. Voksne mennesker kan jo nærmest ikke sidde der. Det er ok med højden når man har p-tag.

MrCoffee
MrCoffee Oct 19 '15
Jens2. Hvordan mener du helt præcist mht isolering? Lyder simpelt ?
jens2
jens2 Oct 19 '15

Hej coffe

Jeg har arvet Kiefers Bil den køre stadig fantastisk især efter den fik 8m2 lydisolering nu er den helt død (lydmessigt)  du kan jo lige prøve at tage din dyne og brede den ud i Trunken så kan du hurtigt høre hvad en god lydisolering kan gøre for dig. eller se linket  http://teslaforum.dk/...model-s?&page=11

Forummets indlæg er redigeret af jens2 Oct 19 '15
Gustavsfar1
Gustavsfar1 Oct 22 '15

Hej Jens

Har du evt. et varenummer på den omtale lydfilt fra biltema?

Gustavsfar1
Gustavsfar1 Oct 22 '15

Super. Tak for linket :-)

christer
christer Nov 12 '15
@Gustavsfar1: Jeg hentede min S85 hos Tesla idag efter at have bestilt tid for over 3 mdr siden:) Drive unit blev er skiftet uden diskussion, de havde til alt held én på lager. Jeg er super tilfreds, den nye er jo helt lydløs! Bilen er fra marts '14 og har gået 28K km. Jeg havde også et problem med en støddæmper der knagede lidt. Den skiftede de også uden probs. Faktisk er der kommet en ny version så de måtte skifte begge bag-støddæmpere. Jeg har også bremser der 'piver' det sidste stykke inden fuldt stop men det kan ikke fixes - de siger det er normalt og at alle har det..... Har I det?
Gustavsfar1
Gustavsfar1 Nov 12 '15

@Christer. Det er da dejligt at høre :-). Nej Jeg har ikke problemer med bremserne længere efter at vi husker at bruge dem engang i mellem. Problemet er oftest at bremserne bruges alt for lidt og specielt i Teslaen med al den regenerativ bremsning. Prøv den næste uges tid at lave 2-3 reelle opbremsninger pr. tur og se om det ikke afhjælper piveriet, det gjorde det her...