Hej Forum
Er tæt på bekræftelse af ordren..... Nu går den vilde "lade-jagt" :-)
Nogle forslag/erfaring omkring Clever eller andre??.
Med eller uden abonnement og langsom vs hurtig lader ?
bh MM
Hej Forum
Er tæt på bekræftelse af ordren..... Nu går den vilde "lade-jagt" :-)
Nogle forslag/erfaring omkring Clever eller andre??.
Med eller uden abonnement og langsom vs hurtig lader ?
bh MM
Du må lige svare på et par spørgsmål først :)
1) Kan du lade hjemme?
2) Hvor langt skal du køre om dagen?
3) Har du længere ture en gang i mellem? I så fald, hvorhenne cirka?
Og hvis du ikke har lagt ordren endnu - så kommer der sikkert til at være superchargere i DK når du får din.
Hej.
Jeg tror desværre ikke der er et entydigt svar på dine spørgsmål, det er jo meget individuelt hvordan ens forbrugsmønster er. hvis du f.eks. kan lade hjemme kan du jo evt. spare de 100,- om måneden et Clever abonnement koster om måneden, til gengæld når du så har brug for at lade ved clever giver du næsten 3 gange prisen for strøm...
Langsom eller hurtig lader... det er vist et temperaments spørgsmål og et spørgsmål om defination om hurtiglader, gider du vente eller vil du hellere videre med det samme, vil du have Clever hurtig ladning skal du bestille en Chademo adapter fra Tesla, koster i øjeblikket 1.000 USD ekstra og kan vist først fåes en gang i april, ved Clever hurtigladning lader du med 50KWh mens du med dobbeltlader kan lade med 22KWh.
Personligt har jeg valgt at lade hjemme og med single lader da jeg ikke forventer at mit forbrug vil overstige 350-400km om dagen, ligger i øjeblikket og pendler mellem Århus og Ålborg, det er en samlet køretur på 220km om dagen.
Jeg har dog overvejet et Clever kort til en slags "just in case" forsikring så jeg ville kunne lade for 5,50,- pr KWh i yderste nødstilfælde, men har endnu ikke bestilt kortet...
Jeg forventer ikke at placeringer af SuperChargere vil ligge i et område der er aktuelt for mit daglige kørselsbehov.
Skal lige sige at jeg får min bil den 28.3 så det er stadig teori fra min side :-)
/Martin
Finder tilbudet fra evse.dk med deres ladeboks på abonnement fint. Der skal ikke køres mange km om måneden før dette kan svare sig.
Jeg overvejer meget om jeg skal anskaffe mig et clever kort, men synes nu at 5.50 kr pr kwh er noget dyrt, og er usikker på om jeg nogen sinde får det brugt. Så er det jo også en skam at give 350kr i oprettelse ved dem - hvis man så kun bruger det 1 - 2 gange om året, så er det dælme nogle dyre kwh man betaler.
Jo, Clevers kwh-pris er høj, men min erfaring efter tre måneder er, at det er en meget god sikkerhed at have i baghånden, hvis man bare engang i mellem kører lidt rundt i Danmark. Jeg har dobbeltlader, og så giver et Cleverstik 80-90 km/time i opladning. Det er meget praktisk, hvis man pludselig må køre en omvej, der kommer en uventet kø eller lignende, som suger mere energi end forventet ud af batterierne. Jeg har ladet på Clevers standere 3-4 gange indtil nu.
Jeg kunne ikke få business casen ved at købe en boks med abbonnement til at hænge sammen I længden, selv med tilbagebetalingen af prisen for afgift på strøm. Der er jo heller ikke nogen garanti for at den ordning den er under bliver forlænget efter 31/12.2014...
Jeg er enig med dig I at prisen på de 5,5KWh er for dyrt, men til gengæld har jeg tænkt at den ene gang jeg så endelig skal bruge det, vil jeg bande mig selv langt væk for ikke at have anskaffet mig kortet.
/Martin
Inden bestilling af Clever-kort bør man lige checke hvor og hvilke ladestik de har på den strækning man kører. Clever er i gang med at installere ladestandere på 20 Shell stationer i DK, men det bliver Combo-stik. Mange Clever-standere er i øjeblikket med J1772 stik og quickladestanderne kræver Chademo-adapter. Jeg ved ikke om Clever sætter 22Kw Mennekes stik i de nye ladestandere.
Jeg har valgt at afvente placeringen af Tesla Superchargerne og evt. bruge pengene på en Chademo-adapter. Har for øvrigt sparet dobbeltladeren i bilen og Mennekes-kabel, fordi de penge er bedre brugt på Chademo- eller Combo-adapter, når den kommer. I det daglige kan vi nemt nå at lade på 16A hjemme, så det var kun udgiften til et CEE stik i stedet for en hjemmeladestation. Det er mit valg og selvfølgelig ifht. mit kørselbehov.
Hej kajakaj
Er lidt i samme tanker og har tænkt mig at lade med en lejet station fra Clever, da det gir 1 krone retur pr. kwh.
Er der nogen speciel grund til at du ikke vælger den løsning ?
1 kr retur er en ordning der udløber d. 31.12.15, så det er svært med vores forbrug, at nå at tjene en ladestation hjem. Vi betaler kun 2 kr. pr. kw og kører ca. 12-15.000 km om året. dvs. 3000 Kwh hvor vi så kan få refunderet ca. 2700 kr. om året i knap 2 år. Det kan ikke betale udgiften til ladestationen, som der også skal betales leje af hver måned. Hvis overvejer en hjemmeladestation er evse.dk også en mulighed, der er lidt biligere end Clever.