Loading...
dk

Exterior light settings | Tesla Forum

ReneO
ReneO Oct 19 '15
Hej. Jeg har læst i online manualen at indstillinger for exterior light (off, positions lys, on, auto) bliver gemt i driver profile. Men jeg oplever at indstillingen defaulter til auto hver gang jeg tænder bilen. Er der nogen som har erfaring med at ændre default indstilling for exterior light? Hilsen René
peerskov
peerskov Oct 19 '15

Ja det er korrekt . Øv Øv har nævnt det hos Tesla service for over 1 år siden, har ikke modtaget svar endnu  

ReneO
ReneO Oct 19 '15
Ok, tak for den info. Så må vi vel kategorisere det som et kendt problem. Men hvad så i forhold til dansk lovgivning om lys på bilen? Er det tilstrækkeligt at køre med LED lysene om dagen/når det er lyst?
KimT
KimT Oct 20 '15

Selvfølgelig overholder lyset på bilen dansk/EU lovgivning, ellers måtte bilen ikke sælges.
Og da alle nye biler der sælges i EU fra '16 også skal have kørelys bag på, regner jeg med at Tesla kommer med en FW opdatering som rammer alle deres biler. For hold nu op man ser mange biler der ingen lys har bag på i tåge/regn, og ind i mellem også om natten, fordi visse bilermærker/modeller ikke har lyssensor.

Forummets indlæg er redigeret af KimT Oct 20 '15
PEB
PEB Oct 20 '15
Citat fra KimT

Selvfølgelig overholder lyset på bilen dansk/EU lovgivning, ellers måtte bilen ikke sælges.
Og da alle nye biler der sælges i EU fra '16 også skal have kørelys bag på, regner jeg med at Tesla kommer med en FW opdatering som rammer alle deres biler. For hold nu op man ser mange biler der ingen lys har bag på i tåge/regn, og ind i mellem også om natten, fordi visse bilermærker/modeller ikke har lyssensor.

Det er ikke korrekt at alle nye biler der sælges i EU skal have baglys på i 2016,

men EU indfører krav om lyssensor på alle nye biler, så lyset automatisk tænder når det er tåget, diset, mørkt mv.

Det er en, efter min mening, dårlig løsning. Jeg vil gerne have baglys på hele tiden og har spurgt Tesla om jeg kan få kodet min til at have baglys på hele tiden, men har fået at vide at det vil de ikke ændre. Meget underligt og dårlig service, når nu kunden ønsker det.