Loading...
dk

Noget galt med mit batteri? | Tesla Forum

shan
shan Oct 20 '15

Jeg opladede min tesla til 90% på en Tesla supercharger igår og kørte afsted og når man kigger på forbrugt strøm siger den 6.7 selvom den er gået 10% ned i batteri.
 
Det svarer til en total kapacitet på batteriet på 67 kw (jeg har en p85+)
 
Jeg er helt med på at der muligvis går lidt tabt på at varme batteriet op, men det burde være varmt efter 50 min på en tesla charger.
 
Se vedhæftet billede

Er det normalt?

 

Forummets indlæg er redigeret af shan Oct 20 '15
Raymond
Raymond Oct 20 '15

Varmt kan det jo ikke være, når der er en gul bjælke på regenereringssiden - men det er også underligt efter 30km og 50min opladning?????

shan
shan Oct 20 '15

Jeg tog billedet i morges. Undrede mig igår nat, og konkluderet at det måske er normalt - Men i morges blev jeg igen tvivl hvorfor jeg tog et billede

 

På billedet et batteriet koldt, men procenten var uændret siden igår.

T3S7A
T3S7A Oct 20 '15

Du kan ikke antage det på den måde, der er for mange usikkerhedder i det. Eks. kunne 90% jo være 89,6% og 80% kunne være 80,4% Så er det jo kun næsten 9% forskel. 

Du skal kører dit batteri helt tomt, til charge Now, og så lige nogle km ekstra. Så skal du oplade til 100% på Supercharger, uden brug af varme. Så kan du aflæse den totale kW du har fået på. Typisk omkring de 76kW 

shan
shan Oct 20 '15

Ok det vil jeg gøre

 

ps. hvorfor kun 76kw og ikke 85?

T3S7A
T3S7A Oct 20 '15

Der er 76kW til kørsel ( drift ) af bil. Resten er backup, sikkerhed, så man ikke ødelægger batteriet. 

BlackPanther
BlackPanther Oct 20 '15

Ovenstående tegning er forkert.
"Bricking" 3,9kWh + "Zero mile" er ikke længere = 9 kWh. hvor 100% = 76 kWh.
Det er ændret i forbindelse med en softwareopdatering til at være lidt over 5 kWh.
Alså 100% = lidt under 80 kWh. (for et nyt batteri)

Forummets indlæg er redigeret af BlackPanther Oct 20 '15