Loading...
dk

Bolte som passer til Teslaen | Tesla Forum

Gustavsfar
Gustavsfar Oct 20 '15

Jeg skal en tur til Tesla i Aarhus i morgen for at få installeret min længe ventede midterkonsol. I samme omgang kører jeg en tur forbi min svoger som skal montere mine vinterhjul. Der hører ikke bolte med til de vinterfælge som jeg skal have på. Fælgene er Oxxo Vapor Black i 19 tommer. Han ringer nu og siger at han har problemer med at finde bolte som passer til fælgene. Han har haft 2 sæt bolte hjemme fra FTZ som ingen af dem passede til fælgene. Er der nogen ved hvilke bolte der passer? Tænker at høre Tesla i morgen om jeg kan købe fire sæt sorte bolte af dem når jeg alligevel er forbi. De burde vel passe til fælgene...?

Vinse
Vinse Oct 20 '15

Så det på det Amerikanske forum engang men har ikke lige et link. SEND lige billeder når de er på - jeg har selv set på dem i Hyper Silver.

Måske kan dette hjælpe:

Factory Wheel Specifications*

Bolt Pattern: 5×120
Offset: 40mm
Center: 64mm center bore, hubcentric
Lugs: M14x1.5 lugs
Torque Rating: 175 Nm (129 lbf.ft)

Forummets indlæg er redigeret af Vinse Oct 20 '15
jhan
jhan Oct 21 '15

Jeg har monteret OZ Ultralegera fælge, hvor der var de rigtige møtrikker vedlagt. De er ikke så store i diameter som de originale. En OZ forhandler må kunne skaffe dem.

T3S7A
T3S7A Oct 21 '15

Kan de org. Tesla Bolte ikke bruge måske? 

Jeg har købt Rial Fælge - der har jeg hellere ikke fået bolte med, men dokumentation på at de er godkendt til Tesla med teslas bolte. 

Hookmaker
Hookmaker Oct 21 '15

Tesla boltene fra Rial fælgen passer IKKE til Rial fælgen (de gjorde ihvertfald ikke til mine).

Junior
Junior Oct 21 '15

Jeg har pt. 19" Rial Lugano vinterhjul og der passede de org. Tesla hjulbolte fra mine 21" Turbine fint :-)

PEB
PEB Oct 21 '15

Det er møtrikker og ikke bolte. :-)

Junior
Junior Oct 21 '15

Emnet hedder ellers "Bolte", så det var derfor jeg svarede ud fra det ;)

T3S7A
T3S7A Oct 21 '15

Junior: Tak for det, var lidt usikker på om de gjorde, men da jeg kontaktede forhandleren af fælgende, for at "klage" over der ikke var bolte/møtrikker med, fortalte han at de org. passer. Fik tilsendt på mail dokumentation for det. 

http://gutachten.bmf-application.com/rial/lugano/00214166.pdf

Gustavsfar
Gustavsfar Oct 21 '15

Så er vinterhjulene monteret og Teslas egne bolte passede som fod i hose :-) TPMS synkronisering gik også smertefrit. Efter 5 min. kørsel fik jeg en meddelelse om at TPMS nu var synkroniseret med succes. Tager billeder af resultatet i morgen.

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Oct 21 '15