Loading...
dk

Weekend vask | Tesla Forum

Junior
Junior Oct 20 '15

Brugte lidt af weekenden på at få vasket Tesla'en sammen med en kammerat, da den ikke havde set skyggen af en vask i 3-4 uger :o

Varmt vand i en højtryksrenser gør underværker, sammen med snowfoam, sæbe, vaskehandske etc. :-)

Er ved at se om jeg kan arrangere en indendørs vaskeplads, som kan bruges om vinteren, så man ikke behøver bruge vaskehallen (Og de dårlige resultater de giver!)

MR
MR Oct 20 '15
Bilen ser jo flot og ren ud. Skal man passe på med for højt tryk på højtryksrenseren?
Junior
Junior Oct 20 '15
Citat fra MR Bilen ser jo flot og ren ud. Skal man passe på med for højt tryk på højtryksrenseren?

Den forblev også ren resten af lørdagen - men så kom regnen søndag og ja - nu ligner den sig selv igen ;-)
Min højtryksrenser er på 150 bar og jeg vil bestemt ikke anbefale en kraftigere. Hold en korrekt afstand til lakken, 30-40 cm. når det drejer sig om spuling. Du kan godt gå tættere på, når vi snakker fælge, plastkofanger, nummerplade, ruder osv. og når man tilføjer foam & sæbe via skumlansen.

KXR
KXR Oct 20 '15
@junior, højtryksrenser dyssen kan normalt justeres, FORSIGTIGT holder du hånden foran dyssen og justere trykket, hvis ikke det gør ondt på din hånd, gør det ikke ondt på bilen :-)
Junior
Junior Oct 20 '15
Citat fra KXR @junior, højtryksrenser dyssen kan normalt justeres, FORSIGTIGT holder du hånden foran dyssen og justere trykket, hvis ikke det gør ondt på din hånd, gør det ikke ondt på bilen :-)

Det ved jeg ;-) Har haft et klargøringsfirma, så kender alle de små tricks. Men et generelt råd er stadig, at holde dyssen 30-40 cm. fra lakken. Både på de højtryksrensere man har derhjemme og dem der findes rundt omkring i landet, på div. tanke, vask-selv steder etc.

KXR
KXR Oct 20 '15
Sorry, det var til MR