Loading...
dk

kabinevarme | Tesla Forum

Luxenburger
Luxenburger Oct 21 '15

hej, vil lige hoere om andres erfaringer med kabinevarmen. Nu hvor det er blevet koldere, synes jeg det er svaert at holde varmen om foedderne, og i det hele taget skal den saettes paa 24-25 grader foer den saadan rigtigt varmer.. det er jo ligesom i min gamle granada fra 73..

T3S7A
T3S7A Oct 21 '15
Har du range mode on?? (Mest effektiv varme med range mode på OFF )

Hvis det er varme til fødder du vil have, har du så valgt den skal blæse der nede af? Der kommer mere "varm" luft, hvis man slår auto fra på den øverste, og vælger A/C off, men så kan det godt dugge lidt, hvis man er mange i bilen, eller har vådt hår / tøj. 
Forummets indlæg er redigeret af T3S7A Oct 21 '15
Luxenburger
Luxenburger Oct 21 '15
Tak for svar T3S7A, jo jeg har blæseren tændt så den også blæser til fødderne. Men jeg har ikke prøvet at slå auto fra, det vil jeg prøve - range mode kører jeg så vidt jeg ved ikke med, jeg kan ikke huske hvad det går ud på men tjekker det lige ;-)

Jeg noterede mig dog at det især er ved høje hastigheder, og det virker nærmest som om der bliver presset kulde ind i kabinen udefra. Tænkte om der mon var en defekt termostat eller om den bare er født med dårlig varmefordeling, men hvis andre ikke oplever det så må det skyldes at jeg ikke har stillet den optimalt.
Gustavsfar
Gustavsfar Oct 21 '15
Teslas varmesystem er ikke noget at råbe hurra for. 7.0 skulle dog eftersigende gøre det mere effektivt. Har du tjekket om du i tillæg ikke også får træk fra det lille trekantvindue og/eller fra dørhåndtaget?
Luxenburger
Luxenburger Oct 21 '15
Hej Gustavsfar, jo det gør jeg lige netop! Kan man gøre noget ved det? Altså ud over at flytte til Californien ;-)
fmm1000
fmm1000 Oct 22 '15
Jeg får træk fra dørhåndtagene i min tre uger gamle bil. Er det noget der kan gøres noget ved.
Gustavsfar
Gustavsfar Oct 22 '15

Måske :-)  de er OBS på problemet, men om der er et reelt fix som virker ved jeg ikke. Jeg fik fixet mine trekantsvinduer for vindstøj og susen, men synes allerede nu hvor det er blevet lidt koldere oplever jeg igen at jeg har kolde hænder så er nok ikke helt i orden. Prøv at hør dem engang og vend gerne tilbage.

Luxenburger
Luxenburger Oct 22 '15
Det vil jeg gøre, så må jeg se hvad de siger på værkstedet..

ODE90D
ODE90D Dec 15 '15

Jeg har samme problem. Bilen er dejlig varm den første del af turen, men når jeg har kørt lidt på motorvejen er det som om varmen slår fra og uanset hvor højt jeg sætter temperatur og blæser sker der kun meget lidt. Range mode er slået fra og bilen har masser af batteri. 

Har i fået nogen respons/fix fra Tesla?

Niels
Niels Dec 16 '15
mit indtryk er også at problemet opstår ved høj fart, og som om et 'spjæld' har svært ved at bevare positionen - jeg tænker at synderen er det spjæld som styre om luft kommer udefra eller re-cirkuleres.
måske vindpress gør at det så låses fast så vi kun får kold luft ude fra..

har tænkt tanken at jeg ved lejlighed vil tjekke hvor den 'suger' luften ind. måske man kan lave et vw diesel rør med flow styring....eller blot sikre at luft presset ikke rammer lige ind på spjældet
Michael72
Michael72 Dec 16 '15

Det er det samme her, en kold kabine bl.a. på motorvejen.

Klaus_
Klaus_ Dec 16 '15

@Niels, jeg TROR ikke det har noget med farten at gøre. I dag oplevede jeg (bemærkede det først) kold luft da jeg kom ned på under 50 km/t. På det tidspunkt havde jeg kørt cirka 40 km blandet by/hovedvej.

KennethOlsen
KennethOlsen Dec 16 '15

Jeg oplever desværre samme problem. Det virker som om v. 7.0 sikre at kabinen hurtigt bliver varm men efter lidt køresel bliver min kold uanset om jeg sætter temp. på 20 eller 27 grader

shan
shan Dec 16 '15

Jeg har også oplevet at der pludslig begynder at komme kold luft, men når jeg så går ind og trykke AC off kommer den varme luft igen.

Ikke optimalt men en workaround

Lau
Lau Dec 16 '15

Jeg snakkede med Tesla Aarhus for et par uger siden og de siger det bliver fikset i næste opdatering.

Michael72
Michael72 Dec 16 '15

@Lau - så må man håbe at det er en software bug. Men dejligt hvis det blive løst.

eschmidt
eschmidt Dec 16 '15

Jeg ser helt det samme selv når bilen holder stille. Har med ca. 5 grader udetemperatur og med bilen parkeret lavet nogle temperaturmålinger på den luft som kommer ud af dyserne:

1.  Når der tændes for varmen kommer temperaturen hurtigt op på 48 - 50 grader

2. Efter nogle minutter falder den til lige under 30 grader.

3. Efter yderligere nogle minutter stiger temperaturen til ca. 40 grader.

Efterfølgende genererer varmesystemet temperaturer som under enten pkt. 2 eller pkt. 3 i et forsøg på at holde en passende kabinetemperatur, men det er en ringe måde at regulere temperaturen på - det føles simpelthen koldt om fødderne.

Såvidt jeg kan måle gør det ikke den store forskel hvordan man indstiller varmesystemet (A/C On/Off, højere ønsket temperatur, blæserindstilling, Range Mode On/Off etc.).

Tror problemet kan relateres til 7.0 firmwaren - synes ikke der var fodkoldt i bilen tidligere.

/Erik

egernmus
egernmus Dec 16 '15

Vi har haft bilen siden marts 2014, og det har aldrig været et problem tidligere. Så det skyldes helt sikkert version 7.0

Håber, de snart får det fikset, for det er temmelig træls - på godt jysk :-)

/ Eva

Gustavsfar
Gustavsfar Dec 16 '15

Det er øjensynligt individuelt fra bil til bil. Hos os forholder det sig lige omvendt. Før 7.0 fungerede HVAC meget ringe når det var koldt. Efter 7.0 er den blevet en tand bedre men er stadig ikke optimal. Er der andre end mig som har haft den siden 6.2 der også oplever dette?

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Dec 16 '15
texIDAS
texIDAS Dec 16 '15

Hvad mon de +6000 norske TESLA-ejere siger til kabinevarmen!!???

Her er da nogle, der har lavet deres helt egen foring af FRUNK'en!

Og det må da lune i den kolde tid!!

http://electrek.co/2015/12/14/kazakhs-go-from-0-to-stereotype-in-ludicrous-mode-put-sheep-in-tesla-model-s-frunk-video/

Sider: 1 2 »