De er heller ikke helt tilfredse...
Jeg har godt lagt mærke til det.
Vi eksperimenterede en smule med Range mode. Det gjorde at varmen forsvandt markant. Vi slog det fra igen, og straks blev bilen varmere. Sædevarmen er ikke særlig varm kontra min Seat leon 2008 firmabil. Varme 3 svarer til 1-2 på min Seat leon, og den har helt op til 5. Vi sætter varmen på ca 23.5, beder varmen om at komme ud ved fødderne (varmen stiger jo op ad, i hvert fald ifølge de fysiske love;) ), og så sædevarme på. Det føler vi indtil videre har hjulpet. Men det er langt fra optimalt. Men bagruden er helt håbløs. Jeg er virkelig glad for bakkameraet. Nogen gange bruger jeg endda kameraet når jeg kører, for kan simpelthen ikke se ud af ruden. Man skal gøre det til en vane, at tage lidt vand på, så den bliver ren inden man kører.
Jeg har haft min til at stå i garage de sidste dage og kan se at den indvendige og udvendige tempmåler viser 4 grader forskelligt, det ser ud til at den indvendige viser 4 grader for meget. Det kan formentlig godt have indflydelse på varmereguleringen i kabinen og jeg kontakter Tesla i næste uge. Vender tilbage med svar. Måske dette også kan være tilfældet på jeres biler, det er nemt at tjekke på link my tesla da den både viser inde og udetemperatur. Det er måske også relevant at tjekke med termometer.
Et noget gammelt indlæg jeg skriver videre på, men ikke mindre relevant af den grund. I disse energikrisetider er jeg stoppet med at forvarme bilen, hvilket gør at jeg tydeligt mærker manglende varme til fødderne. (Tesla S 75D 2018). Jeg har aldrig været imponeret over varmen til fødderne, men nu ender jeg med at sidde med kolde fødder den første times tid på job.
Jeg har Range Mode slået fra og har forsøgt med at slå på manuel og al varme til fødderne, lige lidt hjælper det. Jeg overvejer at købe en varmeblæser i Thansen og montere ved mine fødder!!!
Nogen der har fundet en løsning på dette problem?
Et noget gammelt indlæg jeg skriver videre på, men ikke mindre relevant af den grund. I disse energikrisetider er jeg stoppet med at forvarme bilen, hvilket gør at jeg tydeligt mærker manglende varme til fødderne. (Tesla S 75D 2018). Jeg har aldrig været imponeret over varmen til fødderne, men nu ender jeg med at sidde med kolde fødder den første times tid på job.
Jeg har Range Mode slået fra og har forsøgt med at slå på manuel og al varme til fødderne, lige lidt hjælper det. Jeg overvejer at købe en varmeblæser i Thansen og montere ved mine fødder!!!
Nogen der har fundet en løsning på dette problem?
Et relevant spørgsmål er vel hvormeget du sparer ved ikke at forvarme? Jeg tror at det er forsvindende lidt :)
Jeg sætter temp til high. Slukker for blæsere bagi og så alt varme ned til fødderne.
Jeg har altid syntes at varmefordelingen eller generel funktion har været lidt skidt.
Kører jeg Auto så kører blæser altid på 6 hvilket jeg synes er unødvendigt og støjer.
Så jeg gør det at jeg skruer ned på 5 eller 4 og den går så aut. i manuel.
jeg slukker så for dyser i midten, da de elelrs varmer for meget.
Det fungerer egentlig meget godt, bortset fra her i minus grader, hvor jeg også får kolde fødder ind imellem.