Loading...
dk

Tvist i forbindelse med Tesla køb/dårlig behandling og svigt af aftale/tilbud | Tesla Forum

Gravko
Gravko Oct 21 '15

Hvor er vi blevet skuffet over behandling fra Tesla i Bredgade.

Hermed kort i punktform:

- Prøvekørte en Tesla S - d. 10.10.15

- Modtog tilbud d. 15.10.15 som der stod var gældende i 7 dage

- Vi godtog dette tilbud d. 16.10.15 telefonisk

- Vi ringer og efterfølgende skriver uden at få svar herpå (dog nogle svar på forskellige tekniske og praktiske deltaljer. Fik dog svar på de havde travlt og ikke havde tid.

- i dag rykker vi endnu engang for svar på hvornår vi kan skrive under på bilen, men modtager svar på at den helt samme bil er hævet 20.100 kr for den helt samme bil

Spørgsmål:

- Kan man det, altså hæve prisen inden tilbuds deadline på de 7 dage er udløbet?

- De siger at bilen i det oprindelige tilbud er solgt, på trods af at vi havde godtaget det dagen efter?

- De sender nyt tilbud på samme bil men forhøjet, og uden dobbelt lader?

Silent_Ghost
Silent_Ghost Oct 21 '15

Som udgangspunkt er alle tilbud gældende. Der er ingen forskal på om de mundtlige eller skriftlige . rent juridisk. Men problemet kan opstå hvis Tesla påstår at tilbudet ikke var gældende i den nævnte periode, konfiguration eller pris. 

Men hvis du kan bevise det har du en ikker sag. Kan du ikke bevise det og du ikke kan skaffe beviset fra Tesla, så vil du stå dårligt hvis Tesla påstår at fakta ikke er som ovenstående. 

CasperB
CasperB Oct 21 '15
Jeg fik også tilsendt tilbud på en bil, hvorefter jeg spurgte om lige nøjagtig den bil så var reserveret til mig, hvorefter Tesla i Bredgade svarede, at ingen af deres biler kan reserveres, med mindre du lægger depositum på nøjagtig den bil.

Sådan som jeg ser situationen, så er den bil I har fået tilbud på, blevet solgt inden I har nået at vende tilbage til Tesla i Bredgade. Derfor vil det tilbud, på den bil som nu er solgt, ikke være gældende mere. Nu kan I kun få nyt tilbud, og lægge depositum inden den nye bil (måske) bliver solgt til anden side.

Tesla model s går som varmt brød disse dage.
Forummets indlæg er redigeret af CasperB Oct 21 '15
MS
MS Oct 21 '15
Man skal være hurtig til at beslutte sig og lægge depositum - ellers bliver de bare solgt. Og jeg tror ikke det er uvilje fra salgspernonalet i Bredgade - de kan ikke holde en bil reserveret til dig. Så skal man købe en lagermodel, skal man være meget afklaret med hvad der er need to have og nice to have. Et eller andet sted må man være fleksibel - de kan næppe ramme helt den spec man søger i forhold til hvis man bestilte en der skulle produceres først. Og det løb er kørt ift. levering i 2015.
pouls
pouls Oct 21 '15

På samme tid, som Gravko forespurgte i Bredgade, modtog jeg tilbud på en bestemt bil gældende i 7 dage. Jeg ringede omgående og spurgte, om jeg så blot skulle acceptere inden 7 dage. Men svaret var, at den første, der accepterede, fik bilen. Hvis bilen ikke var solgt inden 7 dage, kunne jeg stadig få den til den pris. Jeg betalte derefter omgående depositum.

Bianco
Bianco Oct 21 '15

Juridisk og helt almindeligt anstændigt så gælder et tilbud naturligvis det tidsrum der står i tilbudet.

Desværre har Tesla lidt svært ved at overholde almindelig god forretningsskik, specielt når de har travlt.

Du har en god sag, og vil formentlig vinde i retten, men det vil være en tom sejr, for du vil aldrig blive tildelt en erstatning på en million til at købe den samme bil bare med afgift.

DeaconWP
DeaconWP Oct 22 '15

Skynd dig at acceptere tilbuddet med det samme.

Tag kampen bagefter. Det koster dig en afgiftsfri bil,hvis du ikke slår til nu.

Så se om du har en sag, som du gider kæmpe, når den tid kommer. Men du skyder dig selv i foden, ved at vente bare  et par timer.

TeslaFreak
TeslaFreak Oct 22 '15

Jeg var selv nede og snakke med dem om hvilke biler de havde på lager, den bil vi fandt kl 16:30 var væk næste dag kl 11. så måtte finde en anden. Men jeg blev hellere ikke lovet andet.