Loading...
dk

Børn i bilen | Tesla Forum

TeslaFreak
TeslaFreak Oct 23 '15

Jeg har 3 piger i størrelserne 7, 5 og 3 år. Der er jo ikke ligefrem rene og pæne hele tiden. Så vil høre om nogen har erfaring med at holde bilen pæn med børn i bilen.

Jeg har tænkte mig at købe gummimåtter med høj kant. Bilen er med læder så regner med det meste bare kan tørres af dem.

Men hvad med dør false og andet der sidder udsat ved ind og udstigning, er der noget man burde beskytte?

Gustavsfar
Gustavsfar Oct 23 '15

Har selv anvendt denne. Den passer fint til bagsædet. Klippede lige et par huller til selerne og fungerer super.

http:///...Rear/1920599067.html

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Oct 23 '15
DeaconWP
DeaconWP Oct 23 '15

Første ejer af min af min Citroen Berlingo havde klistret gennemsigtig tyk blød beskyttelses folie på bilen, på udsatte steder. Nederst i dør falserne på lakerede flader, både for og bagdøre. Det har virket ret godt. Og sidder der stadig efter 14 år.Eneste minus er, at det har dækket over både udadgående og indadgående kanter. Når folien er blevet ældre, har den trukket sig lidt sammen. Det går fint på en udadgående kant, da den så bare smyger sig bedre til kanten. Men på de indadgående "knæk" har det betydet, at den har løftet sig, fordi den jo er kortere med tiden, og så "skyder genvel" hen over indpresningen. Der bør man montere folien med en samling i den indadgående fals, lige som når man tapetserer derhjemme, så er tapetet altid skåret over langs hjørnerne, hvor væggen mødes. (indadgående hjørne) Når den løfter sig, kommer der vand og snavs ind under, er umuligt at fjerne igen og det ser ikke pænt ud.

Men folien har taget rigtig mange skrammer i tiden løb.

Også på kanten af bagagerummet, er der puttet folie på de lakerede flader, hvilket da jeg overtog bilen var temmelig pænt at se på. Fronten er beskyttet med samme folie, sådan lidt for at afbøde stenslag. Denne folie er dog blevet meget "gul" og uigennemsigtig", og noget appelsinhuds agtig og krakeleret.

Men havde jeg skiftet den løbende, havde den sikkert stadig været næsten usynlig. Den tager dog ikke de stenslag som rammer alle de andre steder på fronten, så den er nok lidt spildt.

Hvis man skifter folien i alle falser, hvor "fødder" kommer fobi jævnligt, efter at de har fået nogle slag og ridser, så vil det faktisk se godt ud igen.

TeslaFreak
TeslaFreak Oct 23 '15

Gustavsfar1 tak, jeg har faktisk noget lignende liggende fra en tidligere bil måske det kan passe i teslaen også.

DeaconWP Lyder som et hit, kan dog ikke forstå man kan køre Berlingo og Tesla der er godt nok langt i mellem de 2 :D

Google fandt dette: http://www.biltema.dk/...sesfolie-2000031843/ Er det sådan noget i den stil tror du?

DeaconWP
DeaconWP Oct 23 '15

Jeg ved ikke rigtig om folien er den rigtige. Har ikke set den i løs vægt, kun monteret. Men det kan sagtens være det.

Husk at spørge om hvordan det anbefales at gøre, når den en gang imellem skal pilles af, for at sætte en ny u-ridset på.

Berlingo kontra Tesla Model X? Jeg kan godt fortælle om min vej en dag.

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Oct 23 '15
KimT
KimT Oct 23 '15

Mht. folie er det synd at Tesla ikke er mere udbredt i Tyskland. Til mine tidligere biler har jeg på ebay.de købt folie som var udskåret til den aktuelle model.

Der står ikke meget omkring folien fra Biltema - tykkelse samt hvordan den monteres. Men dem jeg har monteret tidligere skulle monteres "vådt-i-vådt". Altså spraye en sæbeopløsning på folien samt bilen og så placeres folien. Så kan man flytte folien på plads og efterfølgende skrabe vandet ud. 

DeaconWP
DeaconWP Oct 23 '15

Jeg tror det er nemt at klippe til i form og størrelse af det stykke Bil-Tema sælger. Man skal lige huske at runde alle hjørner, så de ikke er spidse. Så flapper de ikke op. Og jo, der er sikkert en montage vejledning magen til med det folie.

Tror nu også det er hyggeligt med hjemmeklip. Lige noget familien kan være samlet om.

Jeg tænker på, at der på F-16 bruges en god kraftig model på forsiden af våben pylonerne. Den vil være eminent, hvis den kan holde til vindsliddet på forsiden af et jet-fly.

Men kender ikke navnet på den.

TeslaFreak
TeslaFreak Oct 23 '15

KimT Ville have været nemt. Ergeligt det ikke kan lade sig gøre, kender du andet folie man kan købe? for der står rigtig nok ikke meget på biltema om det.

DeaconWP Ja det er sikkert ikke det store problem at klippe dem, men tror ikke det skal blive til noget familie projekt med børne klip og klister hehe.

DeaconWP
DeaconWP Oct 24 '15

Nej du har ret, Det hedder ejerglæde. Som kompensation for mange måneders Teslasyge.

;-)

TeslaFreak
TeslaFreak Oct 24 '15

Er der andet end, dørfalse og evt. sæder der burde beskyttes?

BlackPanther
BlackPanther Oct 24 '15
Citat fra TeslaFreak

Er der andet end, dørfalse og evt. sæder der burde beskyttes?

Måske bagsiden af forsæderne....

Chris
Chris Oct 24 '15
3M laver også en folie, som kan købes mange steder. Den havde jeg tænkt at bruge. Også ved trunk. Det bliver altid ridset.
TeslaFreak
TeslaFreak Oct 24 '15

BlackPanther Ja det var også sådan noget i tænkte på. Jeg har tidligere brugt sådan en her og så bare vendt den med lommerne indad. Men syntes ikke det er den mest elegante løsning. https://www.thansen.dk/...309711/pn1228310351/

Chris ja det er også en mulighed, jeg har fundet lidt på google, 

http://www.auto-butikken.dk/shop/3d-carbonfolie-30x150cm-8932p.html

http://www.auto-butikken.dk/shop/3m-stenslagsfolie-klar-10410p.html

Kunne være man skulle overveje også at give de udsatte steder på fronten

Tempo det ser godt ud, men måske også lidt dyrt.

Gustavsfar
Gustavsfar Oct 24 '15

Brugte også i starten Thansen udgaven til bagsiden af sæderne, men har nu fjernet dem igen da bagsiden af sæderne rent faktisk er lavet af noget plast som er ret taknemmeligt at holde ren :-)

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Oct 24 '15
TeslaFreak
TeslaFreak Oct 31 '15

Nilaus Øv Øv... Derfor man skal have sin bil i garage hvor børnene ikke lige skal ind :D

Jeg har 3 børn så de kan ikke være på 3 sæde række lige meget hvad :)

TeslaFreak
TeslaFreak Nov 2 '15

Jeg mangler stadigt at finde nogen folie inden bilen bliver leveret. Indtil videre er dette vinderen.

http://www.auto-butikken.dk/shop/3m-stenslagsfolie-klar-10410p.html

Det ser ud til at være en slags tape, altså med klister på bagsiden. Men det er svært at bedømme.

Er der andre bud?