Loading...
en

Drive now problematik

lysmanden
lysmanden Oct 24 '15
Hej venner

At Drive now er kommer på gaden har i sikkert alle bemærket. 400 el biler fra BMW er ikke sådan til at overse. Genialt koncept med fokus på miljø og elbil branchen .
Dog har jeg bemærket at de jo også optager flere p pladser forbeholdt el biler. Problematikken er at de jo bliver parkeret på p pladsen med ladestander. Jeg har nu bemærket at ved Stoltenberggade ved Tivoli der har man udbygget fra 3 til 6 p pladser. Dog er de blevet noget mindre så en Tesla knap kan holde der uden risiko for andre banker døren op. Det kunne nu også ske tidligere. Det jeg har observeret idag var at det de samme 3 biler der holdt i båsene i små 5 timer. Den ene var tilslutter og de andre ikke. Problemstillingen ang parkering i båse uden at lade , ønsker jeg som sådan ikke belyst da det er er inititativ til at fremme os el billister ind til Kbh. Der hvor problemet opstår er at det nu bliver svære at få en p plads med lade mulighed. Idag så jeg en firmabil SUV størrelse fra EON der havde parkeret så tæt at ham der skille ind i BMW ikke kunne komme ind.
Tidligere på ugen var der 2 Teslaer , 1 Nissan og 3 BMW så jeg fandt en anden plads uden at lade.

Løsningen kunne selfølgelig være at der er lade tvang for at parkere. Ingen tvivl om jeg føler mig ramt for nu er mit privilegie om altid en ledig p plads jo frataget mig.

PS det irritere mig stadig at p båsene er blevet så meget mindre og jeg holder derfor kun på yderste plads for at holde så langt væk fra nabo bilen. Jeg vil faktisk være tilbøjelig til at sige at 2 Teslaer ikke kan holde ved siden af hinanden uden stor risiko for Bilka buler
DeaconWP
DeaconWP Oct 24 '15

Uha, nu er det jo godt, at vi allerede har forsøgt at afklare forventningerne til hinanden her inde på forum, angående parkeringsmoral på el-bil pladser. Så kan vi her nøjes med at pege fingre af de nye aktører, hvis vi selv gør det så godt som muligt.

Og ja, det koster lidt på de goder man har, når de skal deles til ligesindede "frænder", de urutinerede i denne "branche" vil så træde de rutinerede over tæerne med deres adfærd, i stil med hvordan det foregik, da de nu rutinerede var knap så rutinerede. Husk man selv har været ny engang, inden der råbes i ekkodalen.

Måske et tip?

Hvis hver anden bil bakker ind, således at man har passager side mod passager side, kan man hente nogle cm, hvis man kan bakke efter sinde spejle. Og håbe ham der holder der i forvejen også kan, når han skal bakke ud igen. Så Tesla ejere skal nok i selvforsvar øve sig lidt på at bakke om hjørnet på en bil.

Måske jeg skulle kigge lidt på hvad det er, det der drive now.... hmm