@Lars - har ikke været ude at prøve endnu, men kunne forstille mig at det er det samme som på min mors 2 år gamle golf, at man skal blinke til den side man ønsker at parkere i. Hvis man ikke blinker så vil det jo komme frem hver gang man kører forbi en parkeringsplads ved lav hastighed :-)
Hvis man læser release notes for 7.0 står der at det kan tage adskillige kilometer førend autopark er kalibreret. Du kan se under setting for autopark om den stadig kalibrerer.
Reset af både skærm og instrumentdisplay satte gang i tingene på min 85D'er. Nu autoparkerer den både mellem 2 biler og bag en bil OG viser desuden TMS-værdierne i instrumentdisplayet!!
@larwar
er det nok at holde de to "rullere" inde i 5 sek for genstart - eller er der også andet der skal gøres for denne "reset"?
De 2 ruller reseter 17" skærmen, holder du de 2 knapper over rullerne inde i over 5 sek resetter du instrumentdisplayet. Jeg gjorde begge dele. Herefter vises som sagt også værdierne fra TPMS-systemet med dæktrykket på alle fire hjul. Der synes at være en forbindelse mellem TPMS-systemet og auto-park, idet auto park i følge manualen skal kalibrerers når der skiftes hjul?!!
Nahh ikke TPMS systemet. Det er ikke det den skal bruge når den "auto parker".
Din bil skal kunne vide nøjagtigt hvor langt den har kørt, når den autoparker. så den ska vide, hvor mange cm den den bevæger sig hen over vejbanen, når hjulet har kørt en hel omgang, eller når eksempelvis rotoren i motoren har kørt en omgang. Med gearudvekslingen fra motor rotor til hjul, kan den holde styr på den relative position, i forhold til, hvor den var lige før. Så ja autopark skal kalibreres efter hjulskift, men for at kende hjulets omkreds.
@larwar - spot on - det virkede med genstart/reset af software. Nu fremkommer 'p' fint. Har dog ikke prøvet endnu - pga morgen trafikken.
@Lars72 - dejligt at høre, god fornøjelse med version 7 tesla'en
@DeaconWP - Tak for den fyldige beskrivelse,det andet gav heller ikke nogen mening.
Man har netop ikke betalt for at det er på bilen, men fået muligheden med gratis. Det er derfor det koster 26.000 at få det aktiveret :-)
JAndersen, vi andre har jo også betalt for det, vi har bare gjort det, da vi købte bilen. Ingen forskel der.
Det var lige som Supercharger på S60 modeller. Det kostede også 20.000kr, for et par tryk på en computer, og så virkede det.
Du skal jo bare være glad for at Tesla har installeret alt det hardware i din bil, selvom du ikke har bestilt det. Nu kan du jo vælge at aktivere det. Havde de nu ikke installeret det, så havde du jo stadig betalt den pris du gjorde den gang, blot uden mulighed for at få autopilot.