Loading...
dk

Hvordan får jeg auto park til at virke med 7.0? | Tesla Forum

Lars72
Lars72 Oct 25 '15
Hvordan får jeg auto park til at virke med 7.0?
Jeg har prøvet alt mellem to biler med kantsten og ok plads. Både kørt langsom. Blinket. Holdt stille. Men der kommer ikke noget "P" I display til højre.
Eller fed Update med auto steer.
P85DK
P85DK Oct 25 '15

@Lars - har ikke været ude at prøve endnu, men kunne forstille mig at det er det samme som på min mors 2 år gamle golf, at man skal blinke til den side man ønsker at parkere i. Hvis man ikke blinker så vil det jo komme frem hver gang man kører forbi en parkeringsplads ved lav hastighed :-)

SimonHN
SimonHN Oct 25 '15
Nej man skal ikke blinke.
Lars72
Lars72 Oct 25 '15
Har også prøvet ikke og blinke men har ikke set p i display endnu. Prøver i morgen i dagslys.
lysmanden
lysmanden Oct 25 '15
Jeg har aktiveret auto stear fra Off til on men hvordan aktiveres det?
fmm1000
fmm1000 Oct 25 '15
Jeg lavede en lille video af autopark i aftes.
Jeg blinkede ikke.
Fik det kun til at virke, der hvor Teslaen skulle klemme sig und mellem to andre biler.
Hvis der kun holdt en bil kom P'et ikke frem.
Det var rimeligt spooky første gang :-).

http://www.youtube.com/watch?v=8810YMKO10I
thvestergaard
thvestergaard Oct 25 '15
Man skal køres langsomt og så TÆT på de parkerede biler at den viser orange på afstands målingen. Når du er forbi den frie plads og halvt forbi den næste parkerede bil, vil der komme et P til syne i instrumentbordet nederst til højre for midten. Kør frem til det bliver til et udfyldt gråt P. Sæt så i bak og tryk Autopark på 17" skærmen. Man kan bremse hvis man bliver "utryg" og efterfølgende trykke resume for at genoptage parallelparkeringen.
Lars72
Lars72 Oct 25 '15
Har prøvet alt. Incl af den viser hhv hvide gule og røde markeringer på siden når jeg triller forbi med 5-10kmt. Håber den bare er galt med kalibrering selvom jeg har kørt 50 km.
Gustavsfar
Gustavsfar Oct 25 '15

Hvis man læser release notes for 7.0 står der at det kan tage adskillige kilometer førend autopark er kalibreret. Du kan se under setting for autopark om den stadig kalibrerer. 

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Oct 25 '15
Lars72
Lars72 Oct 25 '15
Der står desværre ikke noget under settings.
larwar
larwar Oct 25 '15

Reset af både skærm og instrumentdisplay satte gang i tingene på min 85D'er. Nu autoparkerer den både mellem 2 biler og bag en bil OG viser desuden TMS-værdierne i instrumentdisplayet!!

Lars72
Lars72 Oct 25 '15

@larwar

er det nok at holde de to "rullere" inde i 5 sek for genstart - eller er der også andet der skal gøres for denne "reset"?

larwar
larwar Oct 25 '15

De 2 ruller reseter 17" skærmen, holder du de 2 knapper over rullerne inde i over 5 sek resetter du instrumentdisplayet. Jeg gjorde begge dele. Herefter vises som sagt også værdierne fra TPMS-systemet med dæktrykket på alle fire hjul. Der synes at være en forbindelse mellem TPMS-systemet og auto-park, idet auto park i følge manualen skal kalibrerers når der skiftes hjul?!!

DeaconWP
DeaconWP Oct 25 '15

Nahh ikke TPMS systemet. Det er ikke det den skal bruge når den "auto parker".

Din bil skal kunne vide nøjagtigt hvor langt den har kørt, når den autoparker. så den ska vide, hvor mange cm den den bevæger sig hen over vejbanen, når hjulet har kørt en hel omgang, eller når eksempelvis rotoren i motoren har kørt en omgang. Med gearudvekslingen fra motor rotor til hjul, kan den holde styr på den relative position, i forhold til, hvor den var lige før. Så ja autopark skal kalibreres efter hjulskift, men for at kende hjulets omkreds.

Lars72
Lars72 Oct 26 '15

@larwar - spot on - det virkede med genstart/reset af software. Nu fremkommer 'p' fint. Har dog ikke prøvet endnu - pga morgen trafikken.

larwar
larwar Oct 26 '15

@Lars72 - dejligt at høre, god fornøjelse med version 7 tesla'en

@DeaconWP - Tak for den fyldige beskrivelse,det andet gav heller ikke nogen mening.

JAndersen
JAndersen Oct 26 '15
Er der nogen der har fået eftermonteret denne autopskke.?
Jeg har snakkede med Tesla Idag og de kunne oplyse mig at den var klar gjort, men de skulle lige have den i en lille time så skulle det være klaret.... Men så oplyste de mig en pris på 26000kr
Jeg ved godt at det koster det at få med ved køb af bilen... Men man tænker jo en lille time og så 26000kr man ha vel betalt for det der er på bilen, de skal man vel ikke betale for en gang til... :-)
edge
edge Oct 26 '15

Man har netop ikke betalt for at det er på bilen, men fået muligheden med gratis. Det er derfor det koster 26.000 at få det aktiveret :-)

Maho
Maho Oct 26 '15
JAndersen: tjanaaa, du har jo netop ikke betalt for hardwaren. Tesla har bare installeret den alligevel HVIS nu du skulle fortryde dit fravalg. Se det som en outstanding service i stedet for :)
T3S7A
T3S7A Oct 26 '15

JAndersen, vi andre har jo også betalt for det, vi har bare gjort det, da vi købte bilen. Ingen forskel der. 

Det var lige som Supercharger på S60 modeller. Det kostede også 20.000kr, for et par tryk på en computer, og så virkede det. 

Du skal jo bare være glad for at Tesla har installeret alt det hardware i din bil, selvom du ikke har bestilt det. Nu kan du jo vælge at aktivere det. Havde de nu ikke installeret det, så havde du jo stadig betalt den pris du gjorde den gang, blot uden mulighed for at få autopilot. 

Sider: 1 2 »