Loading...
dk

Hvordan får jeg auto park til at virke med 7.0? | Tesla Forum

Kaspar
Kaspar Oct 29 '15
Citat fra Gustavsfar1

Hvis man læser release notes for 7.0 står der at det kan tage adskillige kilometer førend autopark er kalibreret. Du kan se under setting for autopark om den stadig kalibrerer. 

Er de releasenotes at finde på nettet? På my.tesla ligger der stadig kun for 6.2.

Hvorfor er det egentlig at den skal kalibrere? Det er vel de præcis samme sensorer der sidder i dem alle, så hvorfor kan den ikke bare downloade en færdig kalibrering? 

Gustavsfar
Gustavsfar Oct 29 '15

Hvis du trykker på Tesla symbolet på den store skærm øverst kan du læse release notes for en aktuelle sw version.

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Oct 29 '15
Kaspar
Kaspar Oct 29 '15
Citat fra Gustavsfar1

Hvis du trykker på Tesla symbolet på den store skærm øverst kan du læse release notes for en aktuelle sw version.

Det ved jeg, men det ville være rart også at kunne læse dem, når man ikke sidder i bilen.

Kan det også passe at der ikke er skrevet en opdateret manual til 7.0? 

KimT
KimT Oct 29 '15

Hookmaker har tidligere postet dette link (Er det Norsk udgave af Skynet ?!?!) : http://skie.net/uploads/Model%20S%20Owners%20Manual%20%28v7.0%29.pdf

Klaus_
Klaus_ Oct 29 '15

Citat fra Kaspar
Citat fra Gustavsfar1

Det ved jeg, men det ville være rart også at kunne læse dem, når man ikke sidder i bilen.

Jeg fandt den "et eller andet sted" i tråden ved navn "Firmware 7.0" på TeslaMotorsClub, der var indsat en bunke fotos af release notes fra bilen. Jeg kan desværre ikke huske hvor langt inde i tråden det var, men hvis du browser igennem vil du hurtigt kunne spotte dem.

EVfan
EVfan Oct 29 '15

@Kasper.. her kan du læse change loggen

http:///...e+firmware+changelog

Grunden til at bilen skal kalibrer tror jeg er fordi rullekredsen ikke er ens på alle bilerne, dæktyper og slidtage.

/Jens

Silent_Ghost
Silent_Ghost Oct 29 '15

Vedr. Autopark
Jeg går stadig og venter på min, så derfor kan jeg hygge mig med dette fine forum. Jeg skal have 2 biler i min garage, men pga. Teslaén fylder noget mere så bliver pladsen knap. Og af hensyn til lader og bil No. 1 så skal den bakkes ind. Men kan jeg benytte Autopark til dette; f.eks. hvis jeg laver en parkeringsbås som en opmærkning. Eller er autopark kun beregnet på parallel parking?  ..er der en venlig sjæl der ved dette og har et svar?

Klaus_
Klaus_ Oct 29 '15

@Lydløst spøgelse: Autopark er kun til parallel parkering indtil videre, men der kommer mere parkering i fremtidige opdateringer. Skulle bl.a. kunne køre ind og ud af garage af sig selv, men jeg tror ikke der er nogle detaljer ude endnu om hvordan det kommer til at virke, om det bliver en slags app fjernstyring ligesom Mercedes (var det vist?) har lavet, eller noget andet... 

Gustavsfar
Gustavsfar Oct 29 '15

Autopark som det er nu fungerer kun ved parallelparkering men med 7.1 skulle den gerne selv kunne parkere i garagen.

Lborch
Lborch Oct 30 '15

Hejsa,

Hvor lang tid var jeres autopark om at kalibrere? Jeg har nu haft version 7.0 i snart en uge, og den kalibrere fortsat... Jeg har forsøgt soft reset af bilen 2 gange i løbet af uge, dog ude ændring... Nogle andre forslag?

Damhoej
Damhoej Oct 30 '15

Min kalibrerer også stadig. Har prøvet at re-set af begge skærme.

SQLCPH
SQLCPH Oct 30 '15

jeg tror det er lidt med forskel fra bil til bil. Jeg forsøgte igår med en parallelparkering selv og nu virker autopark - behøver ikke have en sammenhæng. Testede autopark ned af hele vejen i morges - håber ikke naboerne så noget. Men hold k... hvor det virker godt.

Jeg er generelt meget begejstret for 7.0. Layout er roligt og intuitivt. Autosteer fungerer rigtig godt selv uden striber hvor den følger den forankørende. Men sammenfletninger på motorvej er den ikke glad for

Teslasse
Teslasse Oct 30 '15
Hov hvad? Kan den styre efter bilen foran uden streger??
Gustavsfar
Gustavsfar Oct 30 '15

Ja det går faktisk relativt godt i perioder. Er dog ifølge min erfaring ikke helt så sikkert som når den også har striberne på vejen at gå efter.

Skaarup
Skaarup Dec 24 '15
Der hvor du slår autopark til. Der står en linie nedenunder a la "Autopark is currently calibrating".

Jeg synes det virker perfekt. Selv i trange pladser (selvom jeg ikke kan lide at parkere der), så mosler den frem og tilbage et par gange.
Sider: « 1 2