Loading...
dk

Er det standard??? | Tesla Forum

2LEGS
2LEGS Oct 26 '15

Vi har endelig fået vores Baby S70D. Og når vi har ladet op til ca 90 % siger den 320 km typical range. Er det ikke lige i underkanten eller er det standarten? Ved godt at a/c kører på ca 20 grader....og vi har ikke kørt ræs. Fruen er kørt fra Hjallerup til Viby J og der er kun 100km tilbage af de ca 320 km (det er en ca 150km tur). Spørgsmål fra en total nybegynder...Tak på forhånden

Forummets indlæg er redigeret af KS Nov 18 '15
Maho
Maho Oct 26 '15
Hej 2Legs. Tillykke med den. Tror det lyder meget fint. Min er en 85 kWh og jeg lader til 352 km v/ 90 %. Husk at typical er en fast værdi og ikke ændrer sig ift jeres køremønster. Det viser blot hvor langt du kan køre hvis du forbruger 200 w/h .-)
NT_nofuel
NT_nofuel Oct 26 '15

Jeg har også godt bemærket rækkevidden på min S70, men der er en del forskel på om du sætter den til at vise typical range eller rated range. rated skulle vidst være mere realistisk og ligger også noget højere, mener at min lå på ca. 370km ved rated range ved 90%. 

Gustavsfar
Gustavsfar Oct 26 '15
Rated er den mest urealistiske visning og kan stort set ikke opnås ved alm. Kørsel. Det kan derimod typical så længe man begrænser mængden af motorvejskørsel. Tror du skal være godt tilfreds med 320km typical i en 70d. Lader selv pt til 340-346km ved 90% typical (s85 fra marts, 23.000 km)
Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Oct 26 '15
Michael84
Michael84 Oct 26 '15

Typical Range i en 70D'er er udfra tidligere firmware 189 wh/km.

Gustavsfar
Gustavsfar Oct 26 '15

Får mig til at undres over at der i en 70D så må være ca. 67 kWh ud af 70 kWh tilgængelig, hvor der på 85 kWh batteripakkerne kun er mellem 76-79 kWh tilgængelig ud af de 85 kWh. 

Michael84
Michael84 Oct 26 '15

Jeg har ladet fra 3-4% til 100% og med lidt regning af hvor meget tillæg de 3-4% ville ha givet, så er der 68kwh til rådighed.

Jeg vil snart prøve en ladning helt fra 0% til 100% og se på RemoteS hvor meget den har ladet. RemoteS viser decimaler på tilført kwh.

Gustavsfar
Gustavsfar Oct 26 '15

Hvis det skulle stemme overens med min S85 i forhold til tilgængelig energi over 0 km så skulle jeg kunne lade til 415 km på typical, men jeg har aldrig kunne lade til mere en 394 km da den var ny og nu til 384 km efter 23.000 km. Ud fra den betragtning tror jeg bestemt at "2legs" skal være tilfreds med sine værdier i sin 70D.

2LEGS
2LEGS Oct 26 '15

Jamen så vil jeg fortælle fruen at man ikke skal dø af stress over at se kilometer forsvinde. Man er jo bare anderledes vant til, ikke at skæve til tanken på den måde. Men tror også min første længere tur bliver lidt speciel. Det er jo bare planlægning....

SuneH
SuneH Oct 26 '15

Det ER bare anderledes med el-biler end med forbrændingsbiler. Som jeg fortalte min kone, da vi talte om e-UP: Dens fulde range starter dér, hvor den røde lampe for reservetanken at tænder på vores Octavia, nemlig med 90 km tilbage. Det er der man i sin forbrændingsbil så småt begynder at gå i panik over at man skal se at få tanket, mens det i e-UP'en er der man glæder sig over at have fuld tank :-)

NT_nofuel
NT_nofuel Oct 27 '15

Prøvede lige idag at lade den op til 90% hvor den viser 413km ved rated range. Synes min rated range passer, dog fratrukket 10%. Så 371km lyder ikke helt urealistisk ved 90%

Bilen har kørt 800km og er en S70RWD

Maho
Maho Oct 27 '15

Så vil jeg bare sige at du kører ca. 100 km længere end en 85'er på denne årstid, sååååååååå :-)

P85DK
P85DK Oct 27 '15

@NT82 - Hvad siger din wh/km? Du skal ned på et gennemsnit på 169 wh/km hvis du teoretisk har alle 63 kW til rådighed ved 90% ladning. Det har man jo ikke, da der er reserveret en buffer, kan ikke huske hvad den er, men lad os sige 5 kw, så har du 58 kw ved 90% ladning, så skal der stå 156 wh/km i gennemsnit i dit display, hvilket svarer til ca. 58 km/l i en benzinbil - så kører du rigtig rigtig pænt, hvis du har det snit :-)

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Oct 27 '15
NT_nofuel
NT_nofuel Oct 27 '15

Var lige ude og kigge ved bilen. Den siger 413 rated og 325 typical. Har et gennemsnit på 170-180wh/km, da jeg mest kører på landevej. Ingen motorvejskørsel og minimal bykørsel. Gennemsnit af rated og typical er rundt regnet 370km, så mon ikke det kan lade sig gøre i realiteten? Kører på 19" hjul og mange af de strækninger jeg kører er der hastigheds begrænsning på 70km/t 

2LEGS
2LEGS Oct 27 '15

Hej Allesammen. Og tak for de fine svar. Jeg bliver jo klogere om en tid. Men et spørgsmål igen fra konen (De løber aldrig tør). Stopper bilen bare ved 0% og skal hentes eller hvad er jeres erfaring. Og ja joken med at tage et par batterier i lommen, bliver man jo mødt med af udenforstående...anyone?

. Endnu engang tak for et dejligt forum, med masser af kloge mennesker

Forummets indlæg er redigeret af 2LEGS Oct 27 '15
Raymond
Raymond Oct 27 '15

2legs: Nej, den stopper ikke ved 0%, der er 10-20km i reserve derefter. Os "gamle" skænker det aldrig en tanke, der er altid nok til at komme til næste opladningssted, hvis man bare er en lille smule opmærksom.

2LEGS
2LEGS Oct 27 '15

Det er jo bare genialt...spørg og du får svar. Tak igen

Forummets indlæg er redigeret af 2LEGS Oct 27 '15
Sithfury
Sithfury Oct 27 '15

@NT82 godt nok flot med 170wh/km så lang har jeg aldrig været nede.

Jeg kører dog også primært motorvej.

Graadig
Graadig Oct 27 '15
Jeg har også problemer med at komme så langt ned. Jeg startede på ca 250wh, nu har jeg lært at køre bilen så de sidste 3000 km ligger på 277 wh. Men så holder jeg heller ikke i vejen :-)
KimT
KimT Oct 27 '15

Vi har på de knap 7000km vi har kørt i vores 70D et snit på 202 wh/km

Og nu er det jo ikke fordi der har været meget regn/blæst/frost de sidste 6 uger. Så det forbrug skal nok stige de næste 7000km 

Forummets indlæg er redigeret af KimT Oct 27 '15
Sider: 1 2 »