Loading...
dk

Afgift | Tesla Forum

KimT
KimT Jan 8 '16

Så var det da heldigt at de i 2014 fik 740mio ind i udligningsafgift for dieselbiler, og mere i 2015. Så alt i alt har de da vist haft overskud på den konto siden afgiften blev indført........

PS tænk på at moms jo går ind i en helt anden kasse. Det regnestykke kan de da slet ikke finde ud af at løse når de helt har overset udligningsafgiften i artiklen......

edge
edge Jan 8 '16

Ah altså, man må vel retfærdigvis sige, at moms er der på stort set alting (bortset fra de penge man bruger i udlandet). Så over tid kommer momsen ind fra de fleste af de penge folk nu engang tjener, efterhånden som de bliver brugt. Bliver pengene ikke brugt på en Tesla, bliver de nok brugt på nogle andre momsbelagte fornøjelser. Registeringsafgiften fra en ICE-bil er derimod ekstra - den kommer oven i momsen og er derfor en ekstra indtægt for staten.

Niels
Niels Jan 9 '16
hvis du køber fast ejendom er der vist ikke moms på. hvis du køber en brugt sejlbåd i sverige er der ikke moms...og der findes mange andre eksempler.

i øvrigt handler det for staten om at få penge omsat så ofte som muligt.
idet moms og personskat tilfalder staten hver gang pengene omsættes....hvis alternativet er at de står stille i banken tjener staten næsten ingen ting. dette gælder også selv om bilen købes for et lån.
penge som omsættes i dag er meget bedre for staten end penge som omsættes om 10 år.
det kaldes også populært 'at få gang i hjulene' som er en selvforstærkende effekt.
det er således ikke så simpelt blot at sige at der er moms på alt - desværre.
Forummets indlæg er redigeret af Niels Jan 9 '16
DavidS90D
DavidS90D Mar 2 '16
Og så tager vi lige spørgsmålet igen:

Hvis jeg i 2015 monterede en lille dieselgenerator på en elbil, så skulle jeg betale reg.afgift svarende til en almindelig dieselbil - Right ?

Hvis jeg i 2016 monterer en brintbrændselscelle på en ny Tesla....hvad så ?

MartinPedersen
MartinPedersen Mar 2 '16
Problemet er typegodkendelsen =)
Sider: « 1 2