Loading...
dk

Udlevering Vamdrup | Tesla Forum

Thor
Thor Oct 31 '15

Chris, der er jo forskellige steder de udfører det. Dem i Odense skulle absolut være nogen af de bedste. Ulempen er, at bilen skal stå og hærde i ca 24 timer. 

Priserne er dog de samme, så vidt jeg kan se:

http://www.kbh-bilpleje.dk/opti-coat.aspx

På den side, kan du få en oversigt. :) Tilsyneladende er lakken på en Tesla blødere end på andre biler, da der er nogen stoffer i de øvrige biler i EU, som der ikke er fra USA af. Vi fik desværre ikke metallak på vores, så jeg har besluttet mig for, at den skal have en gang opticoat + pro. 

Jeg er i øvrigt enig, Peder giver en god service. Han tager sig tid til en, man føler han vil sit arbejde, og er pt den mest imødekommende, jeg har mødt hos Tesla på Kirstinehøj.

VH
VH Nov 13 '15

Er der nogen der har fået udleveret Tesla fra Vamdrup? I så fald var det tilfredstillende?

jenslm
jenslm Nov 13 '15

Jeg skal også have min udleveret fra Vamdrup, og jeg tænker, at hvis bilen virker, og jeg ikke skal bruge alt for lang tid på en instruktion, som jeg allerede har set mindst 10 gange på Teslas hjemmeside og på videoer på youtube, så kan det ikke gå helt galt.

Dog er jeg lidt spændt på, hvornår jeg reelt får bilen leveret. Den har stået som "Your Model S is undergoing final inspection, detail, and charging in preparation for delivery." i siden den 28.10., og efter et enkelt skift i forventet levering, står den nu til 6.11.-13.11.

Jeg skrev og spurgte tirsdag eftermiddag, om hvad de kunne forestille sig som leveringsdato, men har ikke fået svar. Jeg ved, at de har travlt, men det er trods alt kun anden gang jeg skriver til dem siden midt i august, så som minimum, tænker jeg at et "vi kan ikke sige det, men vi arbejder på højtryk" ville have været ok.

/Jens

runeh
runeh Nov 13 '15

De åbnede først i Vamdrup i mandags. Jeg skal også have udleveret i Vamdrup. Har estimeret levering 22-29. november og fik final invoice i dag. 

jenslm
jenslm Nov 13 '15

Hvor kommer invoicen, og I hvilket format? Er det på my.tesla? Når jeg spørger, er det fordi vores server blokerer for *.zip filer. 

Men datoen på my.tesla ændrer sig vel til en konkret dato og et klokkeslet, når det kommer så langt?

Pharma
Pharma Nov 13 '15

UHHH... finally T-day!

Skriver lidt flere detaljer i "Dansk leveringstid..", men mht. Vamdrup er det sgu helt OK. Ikke det flotteste show-room med en masse bling, bling, men i tørvejr og ok lys = ok i min verden. Og hellere denne "nød-løsning", end længere ventetid i Aarhus. Fik bilen udleveret af Leo, en rar Nordmand hidkaldt til lille TeslaDK i panik før lukketid. Intet at udsætte, kender bilen og var meget lydhør mht. de fundne lakskader osv. Foregik på engelsk, but who cares, når drømmen står der foran en. Som jeg forstod det på Leo, er der hyret en ekstra mand (dansker), der kommer til at stå for de fremtidige udleveringer.

Nu er jeg jo tosset med pearlwhite... og endnu en (med et noget finere skilt på bagklappen) stod klar til udlevering, sammen med en antracit og silver.

Der er nu noget over sådan en bagende (jeg nøjes med et rundt 70).

@Jens, Invoice fremgår under dokumenter som PDF. Benærk, at det op invoice angivne leveringstidspunkt er et estimat. I mit tilfælde (med lidt venligt rykken for svar) blev det MyTesla estimatet, der holdt stik (7-14/11).

jenslm
jenslm Nov 13 '15

Jeg må væbne mig med tålmodighed lidt endnu - selvom det efterhånden gør ondt. Jeg venter på en 85D i antracit. Så det gør det ikke nemmere at, der snart er én der får sådan en, og det ikke er mig :)

VH
VH Nov 13 '15

Har  til aften fået opkald fra Leo i Vamdrup om at "Ellerten" er klar på tirsdag d 17. VIN 102445. (Bestil 13 aug.)

Forummets indlæg er redigeret af VH Nov 13 '15
jenslm
jenslm Nov 17 '15

Så landede min også officielt i Vamdrup, og derfra gik det stærkt. Leo henvendte sig mandag, at jeg kunne hente den her til aften, men jeg når det så først i morgen. Så når det først er nu, er det åbenbart hurtigt. Men i morgen omkring 17:30 ruller jeg ud fra pladsen i Vamdrup og væk fra en fortid med almindelige brændstofbiler.

runeh
runeh Nov 17 '15
Jeg fik også lige besked fra Leo i dag. Jeg afhenter på torsdag, 102495
VH
VH Nov 17 '15

Har i dag afhentet min Tesla. De har virkelig travlt med at udlevere biler. Desværre er der en nuanceforskel i farven på kofangeren og resten af bilen, dette var også tilfældet med de 2 andre Titaniumfarvede biler dernede. Dette skyldes sandsynligvis at koafangeren er af plast, hvor resten er aluminium. De lavede et notat i systemet og lovede at udbedre fejlen senere. 

Bilen kører super indtil videre. 

Skulle der ikke være en lomme forrest  i sædet?

KimT
KimT Nov 17 '15

Der er vist kun lommer hvis du har valgt læder

griffel
griffel Nov 17 '15

- Og hvis det ikke er NextGen-sæder. De har (desværre!) ingen lommer

VH
VH Nov 18 '15

Ok tak, det er Next Gen Læder.

TorbenS
TorbenS Nov 18 '15

VH:

"~Desværre er der en nuanceforskel i farven på kofangeren og resten af bilen, dette var også tilfældet med de 2 andre Titaniumfarvede biler dernede. "

Det lyder ikke godt, jeg må kigge godt efter når jeg henter min Titaniumfarvede torsdag..

Knudsen
Knudsen Nov 20 '15

Jeg blev ringet op af Tesla århus i dag mht. bookning af dato - som blev d. 30/11 i Vamdrup. 

(VIN 104165, bestilt d. 29/8)

Er der i øvrigt andre der har fået udleveret i Vamdrup - og hvordan gik det...?

Windmand
Windmand Nov 20 '15

Til Knudsen: Har netop været i Vamdrup i dag for at hente min nye Tesla S70. Der er tale om et midlertidigt udleveringssted. Der er to ansatte - En Nordmand udlånt fra Tesla Norge til at hjælpe i spidsbelastningen frem til nytår og en nyansat til at hjælpe med gennemgang af bilen inden udlevering.

De er flinke begge to og meget venlige. Jeg savnede dog noget bedre viden om bilen og dens funktioner. Der var flere spørgsmål jeg ikke  kunne få svar på under gennemgangen, men jeg finder nok ud af det selv med tiden.

Jeg var noget uheldig med bilen lige efter udlevering og nåede kun 700 meter væk fra udleveringsstedet, hvorefter  ruden ved venstre bagdør sprang  i småstykker. Der var glasskår i hele bilen inklusiv mit hår. Jeg returnerede med det samme. Tilsyneladende har ruden siddet i spænd fra fabrikken. Efterfølgende var jeg hos min frisør og han morede sig meget over at jeg stadig havde glasskår i hovedbunden.

Desværre blev lakken ved venstre bagdør, bagskærm og bagageklap beskadiget med dybe ridser. I denne situation var det ikke ideelt at få bilen leveret fra Vamdrup. Der er intet værkstedspersonale, ingen erstatnings bil og det endte med at jeg måtte vente næsten 2 timer inden en taxa kom og kørte mig hjem til Odense uden ny bil:-( Nu håber jeg bare at Tesla sørger for at få repareret bilen ordentligt og jeg må stille min tålmodighed en uges tid. 

Benjamin
Benjamin Nov 20 '15

@windman nej det var da nok den dårligste dag nogensinde. betalte de taxa'en så? at ruden springer kan ske alle steder gætter jeg og skal hente bil på onsdag og hvis det skete tør jeg slet ikke tænke på hvordan jeg ville tage det.

jeg syntes du skriver utroligt roligt og uden bandeord i forhold til hvad du lige har oplevet. kondolere eller føler med dig eller hvad der passer ind her :)

Frank
Frank Nov 20 '15

@Windmand: det er f..... bittert!

Jeg har lige hentet min 85d titanium i Vamdrup. Det er nu et ganske fint udleveringssted. Jeg har ikke fundet en eneste fejl endnu...heller ikke nuanceforskel på kofangeren. Happy days herfra:)

I øvrigt har jeg for første gang prøvet at skyde sådan een af fra 0...novra!

Hookmaker
Hookmaker Nov 20 '15

@Windman, EJ HVOR SURT - det lyder fuldstændig vanvittigt at det kunne lade sig gøre.

Sider: « 1 2 3 4 »