Loading...
dk

Lugter jeres version 7 også? | Tesla Forum

JL
JL Oct 29 '15

Jeg ved ikke om det er et tilfælde, men efter jeg fik version 7, så er mit klimaanlæg begyndt at lugte hver gang jeg starter bilen :-/ Det lugter lidt ala brændt elektronik og det har den aldrig gjort før. Er der andre der har oplevet det samme eller er der noget der er ved at stå af?

Efter opdateringen oplevede jeg også at den ene dysse foran lavede virkelig varm luft og den anden iskoldt luft (de to i midten) :-/ 

Ikke super imponeret over version 7 (når man nu ikke har autopilot)

Mugge
Mugge Oct 29 '15
Samme oplevelse her, samme lugt som vores gamle varmeblæser i garagen der er ved at stå af. Lugten kommer kort efter bilen startes og varmen er tændt
KimT
KimT Oct 29 '15

Fed overskrift.

Ja. jeg har også lagt mærke til at det lugter lidt som en gammel "spiral" brødrister i min 7 uger gammel 70D.

Men om det har noget med V7 at gøre eller om det er fordi det er begyndt at blive koldere ved jeg ikke.

Men nu er varmesystemet i sådan en elbil vel også mere en mindre bare en 6kw brødrister ;-)

Men det kan være at der er nogen der har haft bilen siden vinter/forår der har en kommentar til om v7 lugter

P85DK
P85DK Oct 29 '15

Haft den siden lige før påske og det er først efter v7 at jeg har lagt mærke til lugten, som er tydelig

Raymond
Raymond Oct 29 '15

Jeg  tror jeg har det samme problem samt et meget større forbrug de første par minutter efter start i v7

NielsHP
NielsHP Oct 29 '15

Bemærkede det lige netop idag.

svjv har bilen både en varmepumpe og en varmeblæser.

Før v 7.0 ville den aldrig tænde for varmeblæseren, hvis den var i range mode (og det er vores altid). Det kunne tyde på at Tesla nu er kommet frem til, at det under visse omstændigheder er mere økonomisk at tænde for elvarmen (det kan være der er et stort startgebyr ved at tænde varmepumpen. Eller også er det en softwarefejl :-/)

JL
JL Oct 30 '15

@KimT: Tak - overvejede også at skifte lugter ud med stinker :-) 

Jeg er glad for jeg ikke er den eneste. Det kunne være vi skulle skrive til Tesla. Jeg synes det er rigtig irriterende - det er en rimelig kraftig lugt :-/

TSLA
TSLA Oct 30 '15

Hm, har intet bemærket i den tid jeg har været på V 7. Men opdaterede først til den nyeste i forgårs, men har været forvist til Roadsteren siden. Men vil prøve at checke de næste dage.

Der er lavet ændringer i styringen af varme systemet, som måske kunne være årsag, men det var allerede i den første version - på den anden side er det vel nu man rigtig begynder at bruge varmen?

Tesloid
Tesloid Oct 30 '15
Har ikke lagt mærke til lugten, men det kan måske forklare, hvorfor jeg syns strømforbruget på korte ture eller i starten af lange, er steget markant siden v7. Forresten havde jeg brødrister lugten dengang bilen var ny i dec14, så måske er det bare fordi de skal brændes lidt af istarten, og det først er nu det er koldt.
Forummets indlæg er redigeret af Tesloid Oct 30 '15
RobertJ
RobertJ Oct 30 '15

Bemærkede også selv straks varmelegeme duften i kabinen efter opdateringen.
Men som de skriver har de jo optimeret varmen i kabinen, så den bliver hurtigere varm og bruger mindre strøm. (Dog nok ikke samtidigt!) En kombination af varmelegeme og pumpe lyder som en god effektivisering.

- R

Mwn
Mwn Oct 30 '15

Vores har også en specielt lugt når den varmer, men bilen er jo også kun 3 måneder gammel. Jeg forventer lidt at det går over i løbet af et års tid

mortendk
mortendk Oct 30 '15

Enig i speciel lugt, men jeg synes ikke den er så markant som nogen beskriver den.

Vi oplever problemer med meget blandet kold / varm luft efter opgradering (ofte mega kold selvom temp. står til 23/24 grader) - har løst det midlertidigt ved ændre til manuel og selv bestemme hvor luften bliver sendt ud i bilen.

Larsen
Larsen Oct 30 '15
Her i huset har fruen også nævnt at hun synes bilen er begyndt at lugte af brødrister når den varmer op, og hun er helt uvidende om software ændringen, så der er nok noget om det.
RasmusKoch
RasmusKoch Oct 30 '15

Samme problem her. Bilen lugter brændt når man starter den.. Også kommet efter V7

Sithfury
Sithfury Oct 30 '15

Det er kommet med V7, fordi V7 har en helt ny styring af klimaanlægget. Står i Release notes. Den varmer også kabinen op markant hurtigere.

Klaus_
Klaus_ Oct 30 '15

Når man er opvasket med el-radiatorer i huset, bliver man lige mindet om barndommen igen med 7.0 :-)

Er det noget med at klimaanlægget BÅDE består af en varmepumpe og en "brødrister"?   Måske varmepumpen kun kører hvis A/C er slået til (eller står til AUTO), og ellers er det brødristeren...?   Det kan selvfølgelig også være det er en kombination under opstart for at varme kabinen hurtigere.

mortendk nævner blandet varm/kold luft. Jeg oplever også engang imellem at når den står på 22-23 grader og egentlig har en lav tilgang af varm luft, at den pludselig skruer en smule op på blæserstyrken men med køligere luft. Dog ikke i et omfang der irriterer, kun lige at jeg har bemærket det.

PeterE
PeterE Oct 30 '15

Må jeg ikke stille det forbudte spørgsmål: Har en af jer kontaktet Tesla? Der kunne jo være en løsning på problemet på vej :)

shan
shan Oct 30 '15

Jeg havde desværre også problemet før den nye opdatering.

Jeg fik dog afvide på et tidspunkt at man kan undgå det ved manualt at vælge "AC on"

Syntes ikke det virker 100% men det er i hvertfald en forbedring hvorfor jeg altid har AC on

JL
JL Oct 30 '15

@MortenDK: Det er præcis det jo også har oplevet. Iskold luft i højre side og varm i venstre - det var ved 22 grader (som jeg altid plejer at køre med).

@PeterE: Jeg skriver lige til dem og vender tilbage når/hvis jeg hører fra dem :-)

@Mwn: Min er fra 03/2014 og har aldrig lugtet før :-/

Forummets indlæg er redigeret af JL Oct 30 '15
Klaus_
Klaus_ Oct 30 '15

@JL, ifølge Tesla Bjørn så kan man stole mere på den temperaturindstilling man sætter den til nu, end man kunne tidligere. Før var det som om kabinetemperauten var nogle grader højere end det man indstillede den til, men for at opnå samme kabinetemperatur med 7.0 som med 6.2, skal man sætte den lidt højere op, ellers vil det være koldere nu.

Sider: 1 2 »