@teslaister . Jeg ved ikke om det er fordi jeg altid har kørt sportsvogne/sportscoupéer men jeg må sige at jeg har da aldrig til dato oplevet en mere støjsvag køre oplevelse (jeg har så heller aldrig tidligere kørt i en afgiftbelagt voiture til over 1 mio kr. så måske derfor). Har I valgt "hattehylden" fra ?.Jeg oplever den dæmper pænt godt. De telefonsamtaler jeg har haft, under kørslen, har altid på et tidspunkt indeholdt sætningen ; guuud jeg troede du sad hjemme på kontoret.
Der Hansi
@homer : Jeps, som gammel sportsvogns/coupeentusiast har jeg testet den nye topfart ( 215 på dashboardet, på ca 12 sekunder - "har jeg hørt" :-)) - men som sagt den nu pensionerede Ford Cougar v6 2,5 fra det forrige århundrede, den skulle man altså ikke tale i telefon i , hvis farten var over 150. Det går smerte/lydefrit nu :-). Har aldrig kørt de her luksus sedan'er før - men er vild med oplevelsen.
DerHansi
Larsen
hvilken telefon har du. Jeg bruger en iphone 5s i min og lyden er ok, men som du selv observerer så er det via en anden højttaler, så lyden bliver noget mager.
For et par uger siden var jeg hos Tesla for at få en tilbagemelding på støj fra elektronik og motor. Jeg irriterer mig over at bilen udsender en højlydt piben når man accelerer kraftigt. Desuden har jeg en høj brummen fra elmotoren i området 100 - 130 km/t, mest generende ved 120. Da det er den hastighed vi kører med på motorvejen er det kraftigt generende. Det lyder faktisk som en forbrændingsmotor der larmer.
Har lige nærstuderet en hel stribe videoer fra youtube, hvor folk giver den gas, og hvor andre er oppe på de 120 km/t. Her lyder bilerne helt neutrale. Har endnu ikke fået tilbagemelding fra Tesla, men er lidt nysgerrige efter at høre, om i også har disse drilske fænomener i jeres biler.
Larsen,
har du vendt det med Tesla?
Har studeret diverse fora omkring dette fænomen, det ser ikke helt ud til at der er konsekvens bag Tesla's servicering af problemet
Tak for rådet med hensyn til vejstøjen Larsen.
I dag var jeg hos Carsound og købte flg ind til bilen
-StP Anticor Light Støjdæmpning, 12 ark, 4.5m² Dæmpemateriale af 1.8 mm butyl (50cm x 75cm)-STPTOOLOR10 STP Tool Pack - FLEX GRIP, X-Large Handsker str. 10, Gummirulle og to hobbyknive
-STPBTP5 StP BTP5 Dæmpemateriale af polyurethan (3 stk 50cm x 100cm)
-STPBIPT10 StP BiPlast10 Dæmpemateriale af polyurethan (3 stk 75cm x 100cm)
Jeg ribbede bagagerummet for inddækning, det var nemt at gå til. Var meget overrasket over så meget Tesla allerede har gjort for at isolere støjen. Det så rigtig godt ud. Se billederne. Problemet med denne form for støjisolering er dog at den grundet serieproduktion skal være hurtig at montere, og derfor ikke helt 100% som man selv kan lave.
Derefter tog jeg den blå isolering i kan se på billederne væk, og beklædte begge hjulkasser med bytyl og genplacerede det oprindelige isoleringsmateriale. På dækslet over motoren lagde jeg yderligere et ekstra lag butyl. Medens jeg var i gang dæmpede jeg området omkring subwoferen og selve subwoferen med butyl, da den lød som en konservesdåse når man bankede på den.
Til sidst beklædte jeg alle dækpaneler og bundmåtter på bagsiden med STP 10 mm polyuretan måtter. Satte alt på plads, og så den store finale - ud og køre.
Jeg kan bare konstatere at det virker. Når man kører over grus på en vej er lyden meget kraftigt dæmpet, næsten ingen lyd af sten der slår ind på hjulkassen. Det eneste jeg nu kan høre når jeg kører er vindstøj. Det er en ren fornøjelse. Jo og så den fordømte brummen i min elmotor ved 120, den er træls, når alt nu er så tyst.
Kan kun anbefale jer med P85+ at få det gjort.
Hookmaker,
ja det kostede det dobbelte, og har samme funktion som STP. Så bryder jeg mig ikke om alt det print der er på dynamat. STP har markeringer til at skære efter. Resultatet var super.
Mvh Peter