Loading...
dk

TESLA siger: En P85D har kun 469 HK og en P90D Ludicrous har kun 539HK | Tesla Forum

P85DK
P85DK Oct 31 '15

Så kom indrømmelsen fra Tesla, en P85D har ikke 700 hk som de sagde da mange af os bestilte bilen, den har kun 469 hk på grund af en batteribegrænsning ... hmm

http://www.teslamotors.com/da_DK/models

RobertJ
RobertJ Oct 31 '15

469hp max, er det så ikke samme tal som på P85 rwd?
'High-performance' Bagmotoren yder jo 470hk peak.

Dejligt at se de er gået et skridt i den "rigtige" retning.

P85DK
P85DK Oct 31 '15

@RobertJ - P85's 470 hk er lige så virkelige som en P85Ds 700 hk.

Så vidt jeg har forstået så er der en 1200a sikring på batteriet i en P85, så batteribegrænsningen for en P85 giver de oprindeligt oplyste 420hk. En P85D har en 1300a sikring, så batteribegræsningen træder først ind ved 469 hk, mens en Ludicrous har en 1500a sikring som så gør at batteribegræsningen først træder ind ved 539 hk.

Jeg ved ikke om jeg ville sige at det er 'dejligt at se de er gået et skridt i den rigtige retning', jeg vil stadig holde fast i at alt dette har været kendt hos Tesla hele tiden og det er beskæmmende at de valgte mislede deres kunder så voldsomt.

Jeg er ikke tvivl om at de ville have solgt betydeligt færre P85D hvis de havde været ærlige i deres markedsføring fra start.

Gustavsfar
Gustavsfar Oct 31 '15

Og hvad med RWD modellerne. Deres hk ydelser er nu helt fjernet fra hjemmesiden. Stemmer deres hk mon heller ikke?

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Oct 31 '15
CasperB
CasperB Oct 31 '15
@Gustavfar1: På Tesla forside i bunden kan man stadig se HK på alle modeller. RWD modellerne ser ud til, i forhold til hvad jeg mindes, at have samme HK som før.
edge
edge Oct 31 '15

Tja, 172.700 kr. (før afgifter) virker som en pænt høj pris for 47 ekstra HK, 37 km kortere rækkevidde på en opladning og røde bremsekalibre…

TwoChops
TwoChops Oct 31 '15
Jeg havde en P85D som låner sidst min egen P85 var til service. Måske er jeg bare en ekstra følsom fyr, men jeg kunne nu yderst nemt mærke forskel når insane var slået til
P85DK
P85DK Oct 31 '15

@TwoChops - Det er off the line forskellen er, som du kan se, så er P85D angivet til 967 nm mens en 85D er angivet til 660 nm, kan ikke huske hvad det er for en P85 - men det er momentet fra 0 du mærker. Over 50 km/t skal du være mere end almindeligt følsom for at kunne mærke forskel. Det er først i denne hastighed at der er max antal hk til rådighed

TwoChops
TwoChops Oct 31 '15
@P85D, @edge, Det er jeg klar over. Samme diskussion om moment/HK vedr diesel/benzin i en tidligere tidsalder :-) Syntes bare edge's opsummering i indlæg #7 manglede lidt i at være helt afbalanceret ;-)
Benjamin
Benjamin Oct 31 '15

er der noget officielt skrevet om det her et sted? har de planer om at skrue bilerne op senere med updates? altså bilen er stadigt vildt hurtigt men har bestilt en p90d og det lyder af meget lidt heste, det er jo pludseligt over 200 heste mindre ikke en lille regnefejl.

Gustavsfar
Gustavsfar Oct 31 '15

@casperb. Hvor?

P85DK
P85DK Oct 31 '15

@Benjamin - den eneste måde at skrue op er ved et større batteri eller ved endnu større sikring end Ludicrous sikringen på 1500 a

Gustavsfar
Gustavsfar Oct 31 '15

@Christopher. Har I opnået en økonomisk kompensation eller lignende hos Tesla eller hvordan?

CasperB
CasperB Oct 31 '15

@Gustavsfar1: Nederst på siden under Udstyr og priser på nedenstående link.
http://www.teslamotors.com/da_DK/models

Benjamin
Benjamin Oct 31 '15

tak for svar @P85DK du siger at den ikke kan få mere end de 539HK uden nye dele.

de må da melde noget ud andet end at bare diskret ændre og fjerne info på bestillings siden, altså jeg har bestilt en bil med over 700HK. De 2.8 sek. fra 0-60 har folk også problemer med at opnå. de ringer vel til mig mandag og siger at de desværre ikke kan skaffe den bil de har solgt mig :D

Gustavsfar
Gustavsfar Oct 31 '15

Det kan godt være at jeg er både blind og tungnem, men der er altså kun dualdrive modellerne der findes på den side. De har jo netop i går lavet det om på siden så der kun figurerer de 3 dual drive modeller.

Bianco
Bianco Oct 31 '15
Tryk "vis kun 4hjulsdrev" så kommer 2hjulsdrev info...
Gustavsfar
Gustavsfar Oct 31 '15

Pas. Kan I screendumpe det. Jeg ser stadig kun AWD specs...

lysmanden
lysmanden Oct 31 '15
Jeg syntes en p85 d virker meget hurtigere end en alm p85.
Ved dog ikke med en alm 85 d og en p85d?
Gustavsfar
Gustavsfar Oct 31 '15

Har prøvet alle 3. P85D er væsentlig hurtigere, og det er som der også skrives længere oppe i tråden momentet fra 0 som gør den store forskel. Ved højere hastigheder er der ikke den store forskel på nogle af modellerne.

Sider: 1 2 3 4 5 6 7 »