Loading...
dk

Nogen der kan hjælpe med hvad der sker hvis ikke levering inden 31.december 2015 | Tesla Forum

Lolemo
Lolemo Oct 31 '15

Hej med jer.

I disse dage er der jo mange der har bestilt en af de Teslaer der er på vej til Europa og som er om bord på det skib der har planlagt ankomst til Holland den 11. november 2015.

Nå men hvad sker der for dem der har bestilt en bil hos Tesla efter den 8. oktober 2015 og derfor er afhængige af at bilen er indregistret inden den 31..december 2015.

Kan man annullere handlen, eller risikere man at Tesla fastholder handen, da der ikke er noget forbehold i de papirer man får udleveret ved betaling af depositum på 15.000 kr. 

Jeg kunne godt tænke mig at vide om nogen af jer der har købt en af dem har taget højde for dette i jeres handel ?

Forummets indlæg er redigeret af Lolemo Oct 31 '15
runeh
runeh Oct 31 '15

Der er flere muligheder. Først skal det siges, at jeg tror ikke det bliver aktuelt med manglende levering før nytår. 

Men de har til adskillige af os der bestilte tilbage i august/september sagt, at de ville returnere depositum hvis de ikke kunne levere inden nytår. Nogle har endda fået det på skrift. 

En sandsynlig og mulig løsning, såfremt nogle få af bilerne ikke kan nå hele vejen til levering, kunne være at indregistrere bilerne før de er landet hos kunden eller på dansk jord. Det vil nok blot kræve man er villig til at betale forud. 

Thor
Thor Oct 31 '15

Jeg har ikke fået papir på det, at den kommer inden 31.12.15. Men jeg sagde specifikt, at jeg ville købe en bil, som kom INDEN årsskiftet. Ifølge dem, var det intet problem. De har jo et lager stående, så de skal sådan set "bare" transporteres til Danmark. Jeg fik lovning på levering til nov/dec, og jeg købte i sidste uge. Måske skulle man have fået det på papir, men tjah. Jeg satser på det. På mailen står der Forventede Leveringstidspunkt er December 2015. Dette er dog kun et estimat, og kan nå at ændre sig.

EDIT:: Jeg købte efter skilledatoen. Så jeg har ikke konfigureret den selv, men fandt en i Teslas system.

Forummets indlæg er redigeret af Thor Oct 31 '15
DeaconWP
DeaconWP Oct 31 '15

De sidste 2 linier i dit indlæg runeh er ikke mulige, hvis man spørger Tesla Motors.

Jeg har nævnt netop det scenarie, med hensyn til en anden type biler, som de sælger fra andet kvartal 16. Men indtil nu kan man ikk ebare smide pengene på bordet, blot på et vin nummer.

Men du har fuldstændig ret i, at det ikke bliver aktuelt. De er bare professionelle hos Tesla, så alle skal nok få i år.

Thor
Thor Oct 31 '15

Og så lige presset regeringen, Deacon! :)

DeaconWP
DeaconWP Oct 31 '15

Jo, jeg er i gang med at skrive til folketingsmedlemmer. De må jo kunne påvirkes endnu.

CasperB
CasperB Oct 31 '15

@Lolemo: Jeg bad specifikt den Tesla sælger som servicerede mig, Sebastian Sørensen hos Tesla på Bredgade, om at skrive det i en e-mail, at hvis jeg ikke fik bilen i år, så ville jeg få depositum tilbage og ikke behøvede at købe bilen. Så jeg fik en e-mail herpå ligesom runeh nævner.

Jabba
Jabba Oct 31 '15
Citat fra CasperB

@Lolemo: Jeg bad specifikt den Tesla sælger som servicerede mig, Sebastian Sørensen hos Tesla på Bredgade, om at skrive det i en e-mail, at hvis jeg ikke fik bilen i år, så ville jeg få depositum tilbage og ikke behøvede at købe bilen. Så jeg fik en e-mail herpå ligesom runeh nævner.

Det samme her. Blot fra en sælger fra Kirstinehøj.

ABCCC
ABCCC Nov 1 '15
Lolemo - bare af interesse, hvor ved du/man fra at der er mange på vej med ankomst i Holland den 11/11?

/Anders
Lolemo
Lolemo Nov 1 '15

Det fik jeg oplyste, da jeg valgte en af dem der var på skibet i torsdags og var forbi igen fredag, hvor vi var inde at se, det videre forløb.

Min bil var bestilt hjem til en af Tesla forretningerne i Østrig, men DK henter alt på det skib, som de kan få lov til og går ind og ændre koden til DK.

Jeg ved ikke noget om hvor mange der er ombord, men jeg havde da flere at vælge imellem i torsdags, men også nogen uden for min økonomi, der var også en fin 70D og fredag var jeg lige forbi for at hører om de havde fået en i Obsian Black, det var der, men den var også med soltag og luftundervogn ud over det jeg i forvejen har bestilt på min egen, så den kom op på 800.000 kr. og mit budget var presset nok i forvejen, så jeg måtte pænt takke nej. 

ABCCC
ABCCC Nov 1 '15
Ok, det er ikke fordi jeg skal have en (mere) - mere af interesse for hvor du havde oplysninger om logistikken fra.

Mvh Anders