Loading...
dk

Profil på de kunder der har bestilt indenfor de seneste par uger? | Tesla Forum

Jabba
Jabba Oct 31 '15

Er lidt nysgerrig omkring dem som har bestilt bil indenfor de sidste par uger, for at nå at få den inden årsskiftet.

Der er sikkert en del bilforhandlere på kundelisten, der tror de kan tjene en skilling. Dem er jeg ikke nysgerrig omkring. 

Derimod er jeg lidt nysgerrig omkring de sandsynligvis hundredevis af "sidste øjebliks" privatkunder. Kort sagt, er jeg (positivt) overrasket over hvor mange danskere der lige pludselig kunne slå til med så kort varsel. Med andre ord at der er så mange der har økonomien iorden til et bilkøb der er langt over gennemsnitsprisen på en bil i DK. Selv ved en startpris på 600.000 uden ekstra udstyr er det langt mere end hvad de fleste danske familier kan enten retfærdiggøre eller har råd til.

Jeg er selv en af de kunder der bestilte en 85D for et par uger siden. For mig var det en længere overvejelse der endelig resulterede i en beslutning i oktober, grundet en kombination af behov for ny bil i mellemluksusklassen, interesse i Tesla og selvfølgelig at det var sidste udkald før potentielle afgifter. Dog havde jeg aldrig bestilt bilen hvis jeg skulle ud at låne en stor del af beløbet eller hvis det havde en stor indvirkning på min økonomi. Derfor bliver min også købt kontant. Jeg er på ingen måde velhaver, men er generelt fornuftig omkring min økonomi.

Jeg er dog overrasket over over at der tilsyneladende er mange last minute Tesla kunder der vælger at bestille bilen nu med måske et signifikant lån. Tænker om folk har været mere impulsive end "fornuftige" grundet den forventede afgiftsstigning? Ville de tidligere have købt en bil til 600.000-1.100.000 kr. med så kort varsel og uden bekymring?

Jeg har måske lidt på fornemmelsen at der er kommet en del til, der har taget et kæmpe spring prismæssigt i forhold til hvad de tidligere har haft af bil eller ville have overvejet.

Kunne det tænkes at en nogle af de nyeste kunder måske blev "manipuleret" (grundet afgiftsændring) ud i køb over evne/fornuft og indenfor relativt kort tid sælger bilen igen? Jeg tænker her på om der pludselig kommer et stort spike af brugte biler på markedet.

Jeg forventer ikke nødvendigvis konkrete svar fra dem der lige har bestilt, men kunne blot tænke mig at høre folks meninger, forventninger, erfaringer i denne sammenhæng.

Forummets indlæg er redigeret af Jabba Oct 31 '15
Icebreak
Icebreak Oct 31 '15
Alle købere har jo prøvet bilen og følt præcist som jeg gjorde. Sådan een må jeg have. Og sådan blev det. Det er verdensklasse og så uden afgift. Det var sikkert i flere tilfælde sket med afgift også.
Gustavsfar
Gustavsfar Oct 31 '15

Det er vel en god broget skare af købere hvor mange sikkert rigtigt nok har taget et stort spring rent prismæssigt i forhold til hvad de tidligere har købt. Men som Icebreak skriver så er der vel heller ikke eneste køber som efter at have prøvet bilen kan være et nanosekund i tvivl om at dette er fremtiden, og samtidig en hel unik mulighed for at købe en afgiftsfri bil som for de fleste mennesker vil ligge langt over hvad et normalt husholdningsbudget normalt vil kunne bære med de kommende afgifter. Folk har vel tænkt "det er nu eller aldrig" og har så slået til. Hvis man som jeg har har solceller på taget, er der pt mange lånemuligheder som stadig gør Teslaen til en attraktiv investering og som gør at det der spares i brændstof og grøn afgift, service osv. bidrager enddog meget positivt til det økonomiske regnskab. 

Kiefer
Kiefer Oct 31 '15

Jeg er ikke i tvivl om at  vi efter den 1.1.2016 vil se en lang liste af biler der bliver sat til salg på diverse bil-sites. Hvis man f.eks. lagde mærke til den dag hvor udspillet om afgifterne kom frem, der forsvandt pludselig en lang række brugte biler fra bilbasen.dk, hvorfor gjorde der der?

Jeg tror ikke det var fordi de pludselig med et blev solgt alle sammen...

Mange har sikkert købt som en mulig investering, og har man lidt is i maven sætter man ikke bilen til salg før tidligst i Q3 eller i Q4 hvor afgifterne først rigtig træder i kraft.

Jeg er selv en af dem der blev everbevist om at det var nu bilen skulle sælges og en ny skulle købes da jeg i løbet af august og september bliver mere og mere sikker på der vil komme afgifter på, og derfor lagde en ordre  i slut september, da det hed sig at Tesla kun kunne garantere levering i 2015 hvis man havde bestilt inden 1.10.2015.

Icebreak: At sige alle købere har prøvet bilen inden de har købt, er så ikke helt korrekt, jeg havde finalized min bil i 2013 inden jeg nogensinde havde set en Model S i virkeligheden, jeg havde blot læst en artikel i Politiken, set billeder af bilen og læst lidt rundt herinde. Der gik efterfølgende ca. en måned fra finalized ordre til jeg prøvede en bil :-)

/Martin

TeslaFreak
TeslaFreak Oct 31 '15

Jeg vil godt være helt ærlig og sige at jeg ikke engang havde tænkt på at købe en elbil i år, hvis ikke der blev indført afgifter fra næste år.

Jeg syntes stadig teknologien er for ung (Alle andre mærker end Tesla) eller for Dyr(Tesla)

Men med de afgifter der træder i kraft næste år, så kommer muligheden ikke igen inden for de næste mange år. Så det var nu eller aldrig.

Så begyndte jeg at kigge på om der egentligt var nogen EL biler der kunne dække vores behov. Men da de fleste havde en max rækkevide på 130 km og ingen superchargers var der jo kun en tilbage.

Vi satte os ned og regnede igennem hvad det ville koste at skifte den ene bil ud med en Tesla.

Vi har 2 biler i familien. En leaset VW Golf variant diesel og en Ford Fiesta. Gode næste nye biler men klasser under Tesla, så ingen tvivl om at dette er et step op.

Vi bor i et relativt billigt hus på landet.

Jeg har brugt den ene bil til stationen, samt hente og bringe børn. Derfra taget det offentlige på arbejde i København, eller bare kørt hele vejen.

Min kæreste bruger den anden til at køre på arbejde, samt hente og bringe børn.

Resultatet blev at det faktisk gik lige op. Hvis jeg dropper det offentlige og leasing bilen, køre på arbejde hverdag og bruger supercharger til en del af forbruget. Det vil sige at vores udgifter til transport er uændret, jeg slipper for det offentlige der bestemt ikke er billigt. Samt alle vores lange køreture, familieture, Ferie kørsel osv. bliver gratis pga. SUC. Udover diverse udgifter som vejafgifter, broer osv. naturligvis.

Derfor tog jeg ned til Tesla, for at finde ud af hvad man kunne nå at få inden årsskiftet, fandt en Sort Model S 70 RWD med Autopilot. Næste dag blev lånet godkendt, men da var bilen solgt. De fandt en Sort Model S 70 RWS med Autopilot, Sorte next generations lædersæder, Sort himmel og Premium Interiør & Lys tilføjelser så det blev den i stedet. Jeg lagde depositum og venter nu bare på at skulle modtage den.

Nu har vi så besluttet også at skifte den anden bil ud med en elbil, det bliver højst sandsynligt en Nissan Leaf som fint dækker kærestens behov (ca. 70 km om dagen samt plads til 3-4 børn.) Nu skal Fiestaen bare sælges først.

Efter købet har jeg brugt rigtigt meget tid på at sætte mig ind i tingene (Nok for meget hvis du spørger kæresten). Jeg har det bedst når jeg ved hvad jeg har med at gøre, indrømmer gerne at beslutningen blev taget i hast, men jeg har ikke fortrudt et sekund. Jeg er, hvis jeg selv skal sige det lidt nørdet. Så en bil der kan opdateres automatisk, køre selv og som ligner noget en nørd (med god smag) ville have designet.

For mig er det en beslutning taget både med hjertet og hjernen.

Jeg købte også solceller for 3,5 år siden. Lige da de begyndte at snakke om at lave reglerne om. De har faktisk stort set betalt sig ind nu, og ordningen løber 16,5 år endnu. Det har jeg bestemt hellere ikke fortrudt.

Jeg har faktisk hellere ikke engang prøvet at sidde i en Tesla for slet ikke at tale om at køre en. Og det vil jeg hellere ikke, den første jeg skal sætte mig ind i skal være min egen :-) Jeg har svært ved at se det skulle ændre min mening om jeg havde prøvet den eller ej.

Silent_Ghost
Silent_Ghost Oct 31 '15

Min profil:

For næsten 28 år siden brugte jeg hele min børneopsparing, plus hvad jeg havde tjent på div. småarbejde som arbejdsdreng. Jeg havde forelsket mig i en AE86 - Twincam. Den var 3 år gammel og stod flot i hvid.  Men husker stadig den glæde jeg havde over mit første køretøj. Den var jeg utrolig glad for og solgte den efter 3 år. Siden er der gået hæk, kone, hund, børn og stationcar i mit liv. 

For 3 år siden så jeg en Tesla - jeg var med det sammen tændt. Klippede et lille billede ud og satte på mit køleskab. Sidste år listede jeg konen med til en demodag i Horsens. Okay man skal ikke tage ud og kigge på hundehvalpe eller Tesla - hold nu op hvor bliver man solgt!!.

Vi grinede og var begge forelsket i bilen, men efter et par dage tænkte vi -vi ville finde en brugt om nogle år hvor prisen var mere menneskelig for os. Vi har indtil nu aldrig købt en bil for mere end ca 180.000, så selv det dobbelte ville være en større omgang.

Tja. så gik der politik i den. Og kunne godt se at hvis jeg igen skulle have en bil som jeg kunne have det samme forhold til som min første bil så skulle det være nu. Fordi med afgiften så ville den være uopnåelig.

Huset blev max. belånt, fik udbetalt ca 700.000, med salget af vores Toyota plus hvad jeg kunne finde af "småbeløb" så var der til en 85D med næsten alt i udstyr. Pris 890.000

Den 7. okt. bliv en perlemorshvid bil lagt i kurv. Mette (min hustru) og jeg sagde flere gange til hinanden vi er jo fuldstændige vandvittige, de efterfølgende dage. Og har også fortrudt mit valg flere gange siden.

Dels for ikke at gå "all in" med en P85D og dels for at lave en så vandvidtig handling som at købe en bil i den prisklasse. 

Nu her efter nogle uger er jeg bare blevet mere og mere sikker i min sag. Jeg glæder mig jo som et lille dreng i en slikbutik og ved at Mette har det på samme måde. Der er ingen logisk fornuft der kan forklare hvorfor. Men hjertet siger at vi skal leve livet nu og hver gang jeg tænker på hvornår mon den lander, så slår det lige et ekstra slag. Det er den sammen glæde som for 28 år siden.

Mine penge skal ikke stå i mursten - de skal køre ud i frihenden sammen med Mette og undertegnede.

Det er muligt at vi aldrig bliver rige, men bilen bliver hellere ikke en årsag til at vi bliver fattige. Men en ting ved jeg allerede nu - vi bliver rige på oplevelser. Vi har pt. fortalt det til min mor og bror og til ét hold gode venner. Så nu er det ikke kun os der glædes. Vi har naturligvis kun oplevet ægte gode kommentar og forståelse for vores valg.

Det blev et længere skriv.

(Vi har alm. lønninger omkring 900.000 i husstandsindkomst, og ellers alt har kørt snusfornuftigt indtil nu. Laver måske et lille billån på omkring 200.000 kr fordi der også lige er nogle Tesla aktier der skal købes.)

Hvis du nåede så langt, så tak fordi du læste mit skriv. Du kan kende mig på det store smil på en ladestation til december hvis alt går vel. :)

Jabba
Jabba Nov 1 '15

Tak til alle for nogle glimrende indlæg. Sætter især pris på de lange uddybbende historier fra nogle af de kommende Tesla ejere.

Keep them coming!

Silent_Ghost
Silent_Ghost Nov 1 '15

Fedt Nilaus - velkommen til en fælles oplevelse. Og der kommer sikkert en ny fin flirt der gerne vil rulle en tur med dig, du kommer jo til at ligne en stolt mand igen ...:)

TeslaFreak
TeslaFreak Nov 1 '15

Det skal måske også lige siges at mit "Jeg har ikke fortrudt et sekund" er en sandhed med modifikationer. For jeg har også flere gange tænkt hvorfor tog jeg ikke bare en 85D, mere udstyr osv. Men jeg kan simpelthen ikke retfærdiggøre at give mere for en bil. De 661.000 må række. Det var desuden den billigste de havde på vej på daværende tidspunkt så den kunne hellere ikke have kostet mindre. Og når det kommer til stykket ville jeg meget nødigt skulle undvære noget af udstyret.

Og så vidt jeg kan se burde S70eren fint kunne køre imellem SUCerne, så rækkevidden burde mest være et luksus problem. Og når Bjørn Nyland kan klare sig med RWD i norge kan jeg nok også i Danmark.

Så jeg er alt i alt tilfreds med mit valg.

Forummets indlæg er redigeret af TeslaFreak Nov 1 '15
Hookmaker
Hookmaker Nov 1 '15

@TeslaFreak, din 70'er vil klare sig overalt i Europa, no worries. Jeg plejer også at være sten-fornuftig, men brændte 300K mere af i et købeflip for at få den store  - og jeg er vandt til at køre i udbrændte taxa'er...;-).

Franz
Franz Nov 1 '15

Vi har altid drømt om at køre elbil og havde tænkt, at når model 3 kom fra Tesla ville vi købe den, fordi den ville være billigere end model S men sandsynligvis stadig have bedre rækkevidde end andre på markedet. Vi har også kigget på de andre elbiler der findes, men rækkevidden er desværre for lav, selv den nye eGolf som jo er lækker nok.

Afgiftsændringerne har gjort, at vi skulle handle nu, hvis vi skulle have en elbil. Normalt kunne vi ikke drømme om at købe en bil i det prisleje, vi kører nu i en 10 år gammel Skoda Fabia :-) så at køre i en bil til fire gange dens pris føles jo uanset hvad som en fantastisk luksus.

Vi har bestil en prekonfigureret s70 rwd titanium til 670k og bruger friværdien i vores hus til købet. Vores plan er, måske vi er naive, at beholde bilen et par år og forhåbentlig kunne sælge den til købsprisen, uden at have lidt det store tab. Til den tid vil det så vise sig, hvad det har kostet at købe den. Måske vi bliver så glade for den, så vi beholder den hvis økonomien tillader det, men det er samtidig i vores verden vanvitigt mange penge for en bil og vi ville aldrig overveje at købe en almindelig benzinbil i det prisleje.

Vi glæder os meget til at modtage den og planlægger at køre til Sydfrankrig til sommer via SC netværket.

Kristian70k
Kristian70k Nov 1 '15

... Har selv købt en TMS inden for de sidste uger.. det er så nr to i rækken.. men det er baseret på et billån med en udbetaling på knap 200.000 kr.. jeg har købt fordi det for mig er den bedste handel.. ikke fordi jeg skal sælge og tjene, men fordi jeg skal køre og spare.. både penge og Co2...tror langt de fleste danske familier har råd til en tesla hvis de tænker total økonomi.. så bliver nok lidt provokeret af tråden.. det er for mig lidt højrøvs agtigt.. men det er nok ikke tænkt sådan... fakta er at hvis du kan spare brændstoffet så er der en del mere til købet.. men det kommer jo an på hvordan man vil bruge sine penge og låne muligheder.. P85 i garagen og en 90D på vej :) så skulle P85 gerne være solgt.. gerne i år :) 

runeh
runeh Nov 1 '15

Jeg bestilte nu tilbage i August. 

Som Kristian skriver, tror jeg nu også mange familier med at par fornuftige jobs, kan finde pengene til en sådan bil hvis man vil prioritere. Nu er jeg selv sådan stillet, at et kontant køb af en Tesla er ikke noget problem for mig. 

Men med det sagt må jeg indrømme, at jeg sådan lidt af princip ellers ikke ville bruge så mange penge på en bil. Har hidtil kørt Kia Ceed, Audi A3 papegøjeplader, Ford Mondeo st.c (denne beholdes sammen med Teslaen). 

Men gulpladebilen skulle skiftes i år. Jeg har været meget negativt indstillet overfor elbiler. Har ikke fattet hvorfor lille DK skulle satse på en så latterlig bilteknologi... det var så lige indtil jeg prøvede en Tesla. Så var det pludselig ikke så latterligt længere. Og bilen er nu bestilt ;) Inden afgifter selvfølgelig.

christianbak
christianbak Nov 4 '15

Det var ret sikkert afgiften der blev afgørende for købet her. Har fulgt Tesla og snakket om at købe en siden roadsteren men kunne ikke rigtigt få mig selv til at bruge den slags penge på en bil.

Nu var den gamle (Alfa 159) stationcar så ved at være udtjent og vi var ude for at kigge på en ny familieflytter. Her blev det hurtigt klart at det vi gerne ville have lå i ca. 400-450K klassen, hvilket også føles som temmeligt meget at kaste efter en bil.

En mail fra Tesla om at de stadig kunne skaffe biler inden afgiften kom fik mig så til at lave det helt store excel ark med totalomkostninger for alle de biler vi havde kigget på - inklusive Teslaen.

Her skulle den forventede gensalgsværdi (især pga kommende afgifter) vise sig at være helt afgørende. Selv med en ret konservativ tilgang til prissætningen viste det sig at totalomkostningerne ved en TMS svarede nogenlunde til vores fornuftigste alternativ: en ca. 1 år gammel Skoda Octavia.

Problemet er selvfølgelig at gætte på hvad en tre år gammel TMS med 60.000km er værd... Her kiggede jeg dels på brugtpriserne herhjemme samt i Tyskland hvor der snart er ved at være nogle få der er tæt på tre år gamle. De holder faktisk prisen utroligt godt - med afskrivninger helt nede omkring 25-30%, hvor de fleste normale biler ligger på 40-50%. Samtidigt prøvede jeg også at se på hvad f.eks. en tilsvarende gammel BMW 525 eller Mercedes E sælges for, da jeg kunne forestille mig at købere af de biler måske nok også ville overveje en brugt Tesla.

Mit "konservative" gæt var en afskrivning på 32% hvilket jeg tror i praksis er ret højt - men det er virkeligt svært at gætte på. Med det udgangspunkt endte totalomkostningerne på ca. 8.000 kr/måned (for 3 år/60.000km) for vores 70D - til sammenligning ville en C4 grand picasso lande på ca. 8.900 kr/måned.

Hvad siger I? Er det naivt at tro at en 70D (listepris med udstyr 736.000) kan sælges for 500.000 om tre år (med forbrug på ca. 20.000 km/år)?

Fik ihvertfald brugt lidt tid på at researche, regne og gætte - så helt impulsivt var det nu ikke. Selvom det dog føltes lidt sådan (tog også kun tre dage fra første kig til kontrakten va skrevet under).

Jabba
Jabba Nov 4 '15

Tak for de nye indlæg. Dejligt at høre lidt historier.

@Franz: Jeg tror det er optimistisk at forvente at sælge den til købsprisen om et par år. Især hvis det er en af de "billigere" TMS modeller som 70 eller 70D. Bl.a. fordi de bliver påvirket mindst af afgifterne og har den laveste range, samt hvad jeg skriver længere nede. Og det er til trods for at 70/70D kan mere end rigeligt i forhold til de flestes behov både præstationsmæssigt og hvad angår rækkevidde.

@christianbak: Jeg tror at en brugtpris på 500.000 efter 3 år med 60.000km på bagen er en smule optimistisk.

Til dels fordi jeg ikke tror at Tesla ligger sig ned og accepterer at salget forsvinder grundet afgiftspålæggelse. Derfor forventer jeg at der vil være priskonkurrence med både brugte og nye biler selv efter 2015.Med andre ord så tror jeg at Tesla fortsætter med at være kreative (måske for kreative) og stadig kan tilbyde biler til en rimelig pris, og med nyere teknologi med tiden. Der er også stadig en risiko/chance for at regeringen trækker i land ift. de nye afgifter. Både før og efter 31-12-2015. Husk også at annoncerede brugtpriser ikke nødvendigvis altid er hvad bilen bliver solgt for Ikke at jeg har nogen erfaring med faktuelle Tesla brugtpriser.

Det er absolut ikke for at tage modet fra jer og jeg håber oprigtigt at jeg tager fejl. Men jeg vil nok anbefale at I nyder bilen for hvad den er og nyder driftsøkonomien, men prøver at se bort fra brugtprisen. Hvis det skulle vise sig at brugtpriserne er attraktive til den tid og at I kan sælge til god pris, så ville jeg se det som en positiv upside/overraskelse. 

Jeg har selv købt 85D for lidt over 900.000 (grundet meget udstyr) og det synes jeg også er en stor mundfuld. Men i bedste fald håber jeg blot at den kan holde prisen lidt bedre end en tilsvarende ICE bil. Jeg forventer dog en kedelig afskrivning uanset. Igen håber jeg at jeg tager fejl, især taget i betragtning af at jeg nok kun kommer til at køre 5-10.000 km om året. Men måske jeg kommer til at køre væsentligt mere nu når det er en Tesla :)

TeslaFreak
TeslaFreak Nov 4 '15

Hvis ikke der bliver pillet ved afgifterne, så det også i fremtiden bliver muligt at købe en el bil til rimelige penge. Så kunne jeg godt se mig selv beholde min i rigtig rigtig mange år. 

Jeg bekymre mig ikke så meget for gensalgs priser, men har en forventning at den taber værdi langsommere end en tilsvarende bil med afgift.

Forummets indlæg er redigeret af TeslaFreak Nov 4 '15
spaceman
spaceman Nov 4 '15

Endnu en ejer kommer til.

Jeg havde en profil her på sitet, men havde igrunden skudt en hvid pind efter Tesla'en - fordi jeg synes bilen var for dyr. Jeg havde haft lejlighed til endda nogen ganske lange prøveture i S'eren, og jeg var virkeligt hooked på lydløsheden og og den voldsomme acceleration.

Da afgiften kom, og penge stadigt var "billige" valgte jeg at slå til og købe mig en hvid S85D (basalt udstyr - læder og 21") i udlandet. Den står nu og afventer sin 6 mdrs fødselsdag så der kan komme plader på.

Købet er delvist en drøm der bliver virkelighed, men jeg regner ikke med at beholde den mere end ca. 6-12 mdr - og håber at kunne køre lidt billige km i den - og så kan jeg sige jeg har prøvet det.

Jabba
Jabba Nov 4 '15

@spaceman: Interessant at høre om en lidt mere kortsigtet ejer med nogle lidt andre motiver end gennemsnitskøberen.

Gustavsfar
Gustavsfar Nov 4 '15

@Spaceman. 

Du siger godt nok at du kun forventer at have Teslaen i 6-12 måneder men vent du bare engang. Man bliver afhængig af det skidt :-) For mit vedkommende vil det i hvert fald være et skridt tilbage på flere fronter at gå fra Teslaen og over i en ICE igen. 

ILarsen
ILarsen Nov 4 '15

Min situation:

Jeg havde forventet at købe en Model 3, når den kommer på markedet. Min 8 år gamle Fiat Bravo har dog været lidt dyr i vedligeholdelse over de sidste par år. Derfor har jeg kigget lidt på leasing eller køb af en Golf indtil Model 3 skulle dukke op. Så kom udmeldingen om afgifter, som jeg simpelthen ikke kan gennemskue hvordan vil ramme noget som helst. Derfor spurgte jeg banken, om de mente det kunne lade sig gøre for mig at købe en Tesla i år. Det syntes min bankdame var en fantastisk god ide! Umiddelbart er jeg ude i et otte årigt lån - hvilket jeg egentlig synes er for lang tid. Men jeg forestiller mig ikke nogensinde igen at kunne få råd til en ny 300+ hestes bil, og så må man jo strække sig...

Tidligere på året havde jeg prøvet Model S og syntes rigtig godt om det. Men det var bestemt ikke med henblik på køb, og jeg havde derfor ikke gået op i om det var 70 eller 85 med eller uden D eller P. Derfor skrev jeg til Tesla og hørte om de havde en 70 RWD stående, som man kunne prøve. Jeg prøvede i stedet en 70D og trak mentalt nogle procenter fra. Få minutter senere står jeg i mit livs bilkøb og har brugt 660.000 på en sort 70 med sorte next-gen sæder, sort himmel og autopilot.

Hvis ikke jeg havde købt Teslaen, var det nok blevet en 2-3 år gammel Golf. Ikke fordi jeg på nogen måde finder Golf interessant. Men fordi den kan fåes med det udstyr jeg gerne vil have - automatgear og adaptiv fartpilot. Så altså - jeg har fordoblet budgettet for at købe en Model S.

Jeg har lavet aftale med en forhandler, som skal overtage Fiat'en. Han fortalte i øvrigt, at det ikke var så lang tid siden, han var blevet bedt om at give et bud på en brugt Hyundai I10. Ejeren af denne havde også valgt at opgradere til Model S!

Sider: 1 2 3 »