Loading...
dk

Gode råd vedr. køb af vinterdæk til Tesla S85 | Tesla Forum

Jb
Jb Oct 31 '15

Jeg overvejer at købe de dæk, som Tesla tilbyder på deres hjemmeside: Pirelli Winter Sottozero II - Er der nogen erfaring med disse dæk og hvad med pris vs. kvalitet og komfort. Er der andre dæk, der bør overvejes. De vil have kr. 18.000 inkl. dæk, følge og sensor og montering. Er der alternativer?

DeaconWP
DeaconWP Oct 31 '15

Absolut et af de bedste køb du kan gøre. God kvalitet, på en fælg der bare passer på bilen.

Vil du gøre en bedre handel, så efterlys en, der ikke kan finde noget at bruge sine referral credits på, og hjælp dem til lidt kontanter i stedet for. Så kan du måske spare 30 %?? Men absolut også en ok handel til de 18.000 kr.

Jb
Jb Oct 31 '15

Tak for indlæg DeaconWP - Jeg synes blot, at dækket ikke får så gode test resultater på nettet.

Chris
Chris Oct 31 '15
Har kørt med dem een sæson. Inklusive een tur til Østrig. Fungerede helt upåklageligt. Godt grip og meget støjsvage.
Jb
Jb Oct 31 '15

Tak for indlæg Chris - Man er lidt på herres mark første gang der skal købes vinterdæk til bilen :-). Tror jeg holder fast i at få dem monteret på næste søndag.

Hejgaard
Hejgaard Nov 1 '15

Hej Jb

Kender følelsen med hvad der er godt/rigtigt og forkert med den nye bil.

Fik bilen 22.12.2014 og kørte hjem på helårsdæk. Dagen efter kom sneen - på vej ud af garagen lagde bilen sig sidelæns mellem vor havemur og et træhegn - ca. 1 meter' luft mellem bilens bag/forende og "forhindringerne". Efter at have overlevet et nærtstående hjertestop og en times arbejde med grus, salt, måtter og muskelkraft på at skubbe den fri, kontaktede jeg vor lokale dækmand. De kunne absolut ikke finde rundt i en tms og endte med at anbefale højhastighedsdæk med en godkendt vægtevne på maks 2200 kg...   Jeg valgte, som du foreslår, at køre til Tesla og erhverve + få monteret deres originale vinterdæk inkl. 19" fælge - det spiller, bilen ligger godt, har godt greb og støj fra dæk er fin.

Så det kan du med god samvittighed vælge.

God vind derude, Hejgaard

Klaus_
Klaus_ Nov 1 '15
Du skal nok få bekræftet hos Tesla at de overhovedet har vinterdæk til dig, før du beslutter dig for den løsning. Jeg bestilte og betalte for et sæt for snart et halvt år siden og de ved stadig ikke hvornår/om de når at få dem hjem i år...
Jb
Jb Nov 1 '15

Tak for feed back - Jeg har fået mail om, at de skulle have dem på næste søndag til monteringen. De har skrevet en tid til mig.

Ellert
Ellert Nov 4 '15

Som følge af deacons kommentar, vil jeg høre om nogen er interesseret i at veksle referral points til gode danske kontanter. Jeg skal bruge vinterdæk og fælge på min tesla s p85? fra 2015

Clement
Clement Nov 4 '15
Hej Ellert

Det kunne jeg sagtens være, hvor mange point har du, hvad skal du have for dem. Og hvordan får jeg dine points over på min konto?

Har lige bestilt en 70D for 2 uger siden, ville jeg kunne bruge dine point til at betale bilen med?
DeaconWP
DeaconWP Nov 4 '15

Referral points kan ikke flyttes fra den ene til den anden.

Den der har opnået referral "points", får en mulighed for at købe noget af Tesla for 10.000 kr, for hver referral der er opnået.

Hvis man skal hjælpe hinanden her, så går det ud på, at den der har referral points kan købe noget ved Tesla, og så sælge det videre til en anden for kontanter.

Og som jeg læser dette her lige oven over, så vil Ellert gerne købe et sæt vinterdæk af en person, der har nogle referral kreditter, vedkommende ikke selv skal bruge.

I var visr ved at tale forbi hinanden. ;-)

Kristian70k
Kristian70k Nov 4 '15
Hvorfor køber du ikke bare vinterdæk ved Tesla? De er ganske fine
Clement
Clement Nov 4 '15
DeaconWP det har du nok ret i:-)