Loading...
dk

"Key not detected" på Fanøfærgen | Tesla Forum

Kris
Kris Nov 2 '15

Jeg har posted dette indlæg tidligere, men det er åbenbart forsvundet ud i "cyberspace", så I får det lige igen: Jeg har nu to gange været udsat for at min bil ikke ville kendes ved nøglen, når jeg skulle køre af Fanøfærgen. Når man så holder som den forreste og ikke kan starte, er det bare megapinligt. Problemet blev dog løst, da jeg åbnede og lukkede døren i førersiden. Jeg mistænker færgens kommunikationssystem for at forstyrre nøglekontakten. Er der andre som har lignende erfaringer?

jeppe
jeppe Nov 2 '15

Min bil har gjort det 2 gange i dag. Begge gange midt under kørsel, hvor den siger at nøglen ikke længere er i bilen. Men jeg havde den nu i lommen i begge tilfælde.

JL
JL Nov 2 '15

I har ikke haft jeres mobil tæt på nøglen? Hvis jeg har det, så virker min nøgle ikke.

CasperB
CasperB Nov 2 '15
@JL: Når du skriver "mobil tæt på nøglen", hvor tæt snakker vi så om? Fx hvis man har sin mobil i venstre forlomme og nøglen i højre forlomme i et par bukser?
kajakaj
kajakaj Nov 3 '15
Kun hvis mobilen er i samme lomme som nøglen har jeg oplevet at nøglen ikke virker. Det kan også være at nøglen trænger til nyt batteri at den begynder at svigte periodisk. Det har jeg oplevet fordi jeg gik og trak udskiftning en måneds tid til jeg skulle til service.
JL
JL Nov 3 '15

@Casper/kajkaj: Det samme her - det er kun hvis de ligger i samme lomme

CasperB
CasperB Nov 3 '15

Ok, tak for svar :)

jeppe
jeppe Nov 4 '15

Jeg havde dem ikke i samme lomme, men de var da nok lidt tæt på hinanden. Men dog i de samme lommer som de altid plejer at være i. Har ikke oplevet det før, eller efter.