Loading...
dk

Vinterdæk snart på lager? | Tesla Forum

runeh
runeh Nov 6 '15

Jeg snakkede med Tesla Århus i går, og fik at vide, der ikke er vinterdæk. Han påstod det var løftet op til højeste niveau inden for Tesla, der skulle arbejde på en løsning. 

Men hvor er det dog provokerende, at nogle kan få og andre kan ikke. 

Travlhed eller ej - deres informationer medarbejdere imellem og ud til kunder samt service i tiden er lousy. De er heldige med deres bil er unik. Ellers ville jeg nok aldrig vælge det firma igen. 

SimonHN
SimonHN Nov 6 '15
Der var vel 20+ sæt dæk.

Har også bestilt et sæt som skulle sælges til velgørenhed. Det ved de ikke hvornår jeg kan få. Så de har vist meget travlt for tiden.

Men det må ha smuttet for dem når du har købt dine vinterhjul i foråret.
webercarbmann
webercarbmann Nov 9 '15

Hej alle. Nå men det bliver spændende om de har dæk når jeg skal hente bilen. Jeg fornemmer at det hele sejler lidt hos Tesla DK for tiden. Hvis jeg ikke kan få vinterdæk med når jeg henter bilen, eller løber over et godt tilbud,  bestiller jeg 4 gode vinterdæk og får dem monteret på de fælge der følger med bilen. Jeg regner så med at det er til at skaffe fælge til foråret. Måske er der en del der gerne vil sælge "noget" af det de er kommet til at købe for refer penge :)

Har lige fået solgt den gamle Avensis og skal nu klare ca 3 uger med Toyota Yaris. Kørsel i denne forhandles på dagsbasis med konen :) Ellers er det DSB. Der står stadig bare "slut november / start december på My Tesla. Vi har VIN 106821.  Det bliver stort. 

Vh Peter

Lyngedrengen
Lyngedrengen Nov 9 '15

Hej

Jeg tror jeg kan bidrage med en dårlig oplevelse til denne grosteske situation. 

Jeg bestilte vinterdæk i oktober 2014(!!) og betalte ultimo marts ved levering af bilen. Udover jeg blev brændt af i går til dækskifte i Århus, da de havde glemt at fortælle mig den var aflyst, ja så har de ikke mine vinterdæk, som jeg altså betalte for 3/4 år siden. Nu beder jeg dem om at få penge retur og så må jeg købe, når de en gang får dem på lager. Jeg har ALDRIG oplevet noget lignende, hvor man over 1 år efter bestilling og 3/4 år efter betaling, selv skal konstatere, at de ikke har varen man har købt og betalt for. Det er så himmelråbende grotesk, at jeg ved sgu snart ikke hvor man skal begynde.

Klaus_
Klaus_ Nov 9 '15

@Lyngedrengen, jeg bukker mig i støvet - du render helt klart med vandrepokalen i kampen om vinterdæk. Det er godt nok vildt! Man kan jo ikke ligefrem undskylde dem med at de er blevet overrendt her i andet halvår af Tesla-salg pga. afgiften, når de har haft så lang tid til at skaffe vores - især dine - vinterdæk, hjem.

webercarbmann
webercarbmann Nov 9 '15

@Lyngedrengen - du må være en meget tålmodig sjæl. Jeg var kogt helt over.  Der må da lande dæk, uforbeholden undskyldning og noget at skylle den ned med ASAP.  At de ikke straks retter den slags fejl er komplet ubegribeligt.  

Da jeg sidst talte med Tesla prøve sælgeren at få mig til at forpligte mig til at købe et sæt vinterdæk, hvilket jeg accepterede på betingelse af, at de de bliver leveret når jeg henter bilen! Den tyggede sælgeren lidt på. De får ikke 5 ører af undertegnede før jeg ser nogle varer, og slet ikke efter denne historie. Vh.  Peter

Klaus_
Klaus_ Nov 9 '15

@webercarbmann, det er et problem for Tesla i hele Europa at skaffe nok vinterdæk lige p.t.

Man kunne selvfølgelig argumentere for at de må gå over til superdæk e.l. og købe til markedspriser hvis det er dét der skal til, for at give os vinterdæk at køre på, når de ikke selv kan skaffe fra eget lager.

Sondergaard
Sondergaard Nov 9 '15
Citat fra KimT

Iflg Tesla's hjemmeside har du vel bestilt Pirelli Winter Sottozero

Yes, Kim - du har ret - tak.

webercarbmann
webercarbmann Nov 9 '15

Klaus_ 

Jeg ved det, men derfor skal de alligevel holde hvad de lover! Ellers skal de lade være med at love.... Er det mon dæk eller fælge eller begge dele de ikke kan skaffe?  Jeg fronemmede klart forleden, at sælgeren  forsøget at sælge noget han godt vidste måske ikke var på lager. Det kan de godt glemme i forhold til mig. Jeg betaler når jeg får varen, ellers finder jeg på andre løsninger. :)  Vh Peter 

Forummets indlæg er redigeret af webercarbmann Nov 9 '15
KimT
KimT Nov 9 '15

Man må vel næste gå ude fra at det er fælge de mangler. Her kan de jo ikke gå til en anden producent. Det burde de jo kunne med dæk.

muller
muller Nov 9 '15

De mangler i hvert fald også dæk. Jeg kunne ikke få nye dæk på mine gamle fælge...

Torben_E
Torben_E Nov 9 '15

Hej, her er min lille historie.... skal på glatbanekørsel på lørdag... på 21" sommerdæk...

Jeg får en mail d. 6 oktober der hedder... tid til vinterdæk... kom og hent dem eller få dem leveret..

Hej Nikoline

På trods af at I siger det er tid til vinterhjul så passer det jo ikke.

Bekræft venligst at i overfører beløbet på 18.000 på konto nummer reg 21xx konto :8966xxx på onsdag d 11-11-2015.

Jeg betragter handlen som ophævet da i ikke kan levere.

Mvh

Torben

From: Torben Ekvall
Sent: 7. november 2015 07:54
To: 'Tesla Copenhagen Service'
Subject: RE: Tid til vinterhjul

Nikoline

VIN : 78734

Jeg betragter hermed købet som ophævet da i ikke kan levere de bestilte vinterhjul. Sagsforløb :

1. Bestilt                                                                                    23-01-2015
  2. Bil leveret                                                                              11-06-2015

1. Opfordring fra Service om afhentning                             06-10-2015
  1. Kunne ikke udleveres (var ikke klar men ”låst inde”)           30-10-2015                                         
  2. Ny aftale om at hente                                                           02-11-2015

1. Ikke på lager                                                                        06-11-2015

1. Ingen bekræftelse på at de kunne hentes                            06-11-2015
  2. Ophævelse af købet fra køber side                                      07-11-2015

Bekræft venligst at beløbet på 18.000 DKK på konto inden onsdag d. 11-11-2015 :  reg 21xx konto :89667xxxx

Jeg er skuffet over at vinterhjulene ikke er hjemme og jeg bliver bedt om at hente dem (mail d. 06-10-2015) og det viser sig at de ikke er reserveret / sat til side men udleveret til en anden Tesla ejer.

Forummets indlæg er redigeret af Torben_E Nov 9 '15
Jabba
Jabba Nov 9 '15

@Torben: Hvor er det en vanvittig historie. Man skulle tro det var fra en tegneserie. Har de refunderet dine penge?

Tesla DK skal være glade for at de har nogle spændende biler der gør at mange bærer over med dem - eller ser igennem fingrene med det. Men din sag (samt Lyngedrengen's og Klaus' forløb) er jo grotesk. Man ved jo ikke om man skal grine eller græde. Ikke nok med at tingene sejler, men den ene hånd ved øjensynligt ikke hvad den anden laver.

Jeg har endnu ikke modtaget min bil, men da jeg læste om alle de problemer Tesla har haft med at levere og sælge vinterhjul, tog jeg en aktiv beslutning om at købe et sæt uoriginale men flotte 19" fælge med vinterdæk monteret.

De ligger nu ude hos Autoskadestuen og afventer montering når min bil bliver leveret. Hvis Autoskadestuen skulle finde på at lave samme nummer som Tesla har gjort, er jeg sikker på at jeg bliver en smule mere "skuffet" end I er blevet. Jeg tager dog hatten af for at I der har oplevet manglende levering, har kunne være så fattede. Det er en egenskab jeg har brug for at udvikle yderligere :)

Torben_E
Torben_E Nov 10 '15

Har fået mail fra Tesla Motors idag.

De sender 18.000 DKK retur så jeg selv kan købe andre vinterhjul.

Tak for det Tesla.

Torben_E

Klaus_
Klaus_ Nov 10 '15

Torben, gider du opdatere os når du har fået pengene retur? Kunne være meget rart at vide hvor hurtige de er til den slags.

Oscarsson
Oscarsson Nov 10 '15

Jeg bestillte TS85D inklusive vinterhjul den 28 september. Jeg har også fået bekræftelse på at den leveres med vinterhjul (i december) Det bliver spænnende..

PeterE
PeterE Nov 10 '15

Og jeg har tidligere skrevet at min skulle leveres i fredags, og at jeg var lovet at vinterhjulene vile være monteret. Jeg hentede en fantastisk bil, på sommerhjul...og ja, vinterhjulene var desværre ikke kommet endnu. Lidt trist når jeg prøvede at afbestille dem for en måned siden. Nu prøver jeg igen, de plejer at være hjælpsomme nok og vinterhjul er åbenbart en mangelvare i november måned ;)

MRT
MRT Nov 10 '15

Og jeg havde også købt og betalt vinterhjul i august, fået bekræftet flere gange fra min DS at når jeg havde bestilt og betalt var de også på bilen.. Skal hentes i morgen (:-)))))) - uden vinterdæk....

PeterE
PeterE Nov 13 '15

Der er vinterhjul på vej, jeg kører til Brøndby om lidt og får mine sat på. Tesla er meget hjælpsomme og de gør hvad de kan, også ift vinterhjul. Presse på at kunne levere har vist været lidt overrumplende.

lysmanden
lysmanden Nov 14 '15

hvad kommer de så med af sommer dæk på 19 og 21 "

simon: Den faktura du har er det i fb. med køb af fælge separat eller som et sæt med sommer eller vinter dæk? Vil gerne vide hvor meget de tager for et komplet 19" med sommer dæk.

Spørgsmålet er om det kan betale sig at købe fælge løst og selv finde dæk ( i tilfælde af at de ikke selv har dæk derude )

Sider: « 1 2 3 »