Loading...
dk

Hvor mange kWh har jeg fyldt på? | Tesla Forum

griffel
griffel Nov 4 '15

Jeg mener at have set et sted, at man kan se hvor mange kWh man har smidt på bilen når man har ladet, men jeg kan da så sandelig ikke findet det.

I instrumentet står der hvor mange km man har fået på, men ikke kWh. Det ville være smart hvis jeg lader andre steder end derhjemme, så jeg kan afregne nogenlunde rigtigt med venner og bekendte.

Jeg har kun haft bilen siden i torsdags, men jeg mener bestemt, at jeg udefra kunne se at der på instrumentet stod noget med kWh inden jeg lukkede døren op, men nu står der "+XX km". Har jeg trykket på noget et sted så det er ændret? (Jeg har trykket rigtig mange steder siden i torsdags... ;-))

/Jakob :-)

Forummets indlæg er redigeret af griffel Nov 4 '15
SimonHN
SimonHN Nov 4 '15
Du skal under settings ændre distance til Energy. Så vil din km på batteriet også ændre sig til %. Dine km blive ændret til KW. Når du lader.
Comeback
Comeback Nov 4 '15

Ja det er et sted du har trykket ;)

i menuen under setting, under Unit and format, set den til energy

griffel
griffel Nov 5 '15

Jeg tænkte det nok... ;-)

Tak for hjælpen!  :-)

T3S7A
T3S7A Nov 5 '15

Du vil også kunne regne det ud, ud fra km du har fået på. 

Eks. Så får du en besked (APP) når du starter din opladning:

Tesla har begyndt opladningen med 125km.

Når den er færdig, får du en besked, Tesla opladningen er færdig med 325km

Dvs, du har fået 200km rækkevidde på ( Typical range ) 

200km x 0,200kW/km = 40kW

Werge
Werge Nov 5 '15

Til dette formål bruger jeg ofte den APP der hedder Remote S, en APP jeg iøvrigt bruger oftere end Tesla's egen, da den har lidt flere funktioner.

Se neders i billedet hvor meget du har ladet, også i kWh.

NT_nofuel
NT_nofuel Nov 5 '15

Har også tit tænkt på at hente Remote S app'en ned, men mange herinde mener at da det er en 3.parts app, vil sikkerheden ikke være ligeså betryggende som Tesla officielle app? Eller er jeg helt galt på den? 

Kunne nemlig godt savne at Teslas app viser %, typical range og rated range samtidig 

Hookmaker
Hookmaker Nov 5 '15

Jeg bruger remote S mere end Tesla's app...;-)

Sithfury
Sithfury Nov 5 '15

Man burde tage sig sammen og lave sin egen app... og tilføje blackjack... og hookers..

Michael84
Michael84 Nov 5 '15

Og hvis nogen skulle være i stand til at lave den slags, så burde det være en smal sag at få den til at indsamle oplysninger om hvor mange kW der bliver ladet på forskellige destinationer historisk. Det ku være meget sjovt at se hvor mange kW de forskellige SuC har smidt fra sig og endnu bedre, hvor meget der er smidt på hjemme i alt. Jeg ved godt en bi-måler er svaret på sidstnævnte, men er det ikke lidt gammeldags når alle oplysningerne nu er tilgængelige den anden vej?

Hvis sagen er at denne app allerede eksisterer, så er jeg meget interesseret.

Forummets indlæg er redigeret af Michael84 Nov 5 '15
Sithfury
Sithfury Nov 5 '15

@Michael84 præcist, her tænker jeg også på afregning, når jeg lader hos svigerforældrene eksempelvis

kajakaj
kajakaj Nov 5 '15
Vælg controls driving settings og vælg energi. Så kan du se hvor mange kw/h der lades på når du går ind charge billedet
Michael84
Michael84 Nov 5 '15

@Sithfury:

Er det for farligt at melde ud til svigermekanikken at man ikke kan komme hjem hvis de ikke giver strøm?

Sithfury
Sithfury Nov 5 '15

@Michael84 

Nej jeg syntes det er fair. Man kan også højst stjæle for en 150kr ish før batteriet er fyldt helt op.

Michael84
Michael84 Nov 5 '15

@Sithfury:

Naturligvis. Og om ikke andet for at slippe derfra igen. ;-)

KeyMote
KeyMote Nov 19 '15

brand new app in modern design for iPhone only. iWatch control comes with next update. This app has 3d Touch features

https://itunes.apple.com/dk/app/keymote-for-tesla-model-s/id1055679991?mt=8

T3S7A
T3S7A Nov 19 '15

Fin app, men sådan som producenten spammer her inde, vil jeg ikke engang overveje at købe den. Man kunne i det mindste starte en ny tråd, præsentere sig selv og gør opmærksom på at man er "sælger" af dette produkt, frem for at skrive i flere forskellige tråde med samme tekst. 

Sithfury
Sithfury Nov 19 '15

Ser fin ud!

Jeg har faktisk gjort halvt alvor af mine trusler og implementeret Tesla Api'en og man kan faktisk se en hel del, bla hvor mange kWh men har ladet sidst, endda med 2 kommatal.

Så nu manger jeg bare design.. og blackjack..