Loading...
dk

Ny S85D | Tesla Forum

alfaleif
alfaleif Nov 5 '15

Hei. Jeg lurer på hva man kan få for en splitter ny Tesla Model S85D i Danmark nå? Bilen er utstyrt med Autopilot, Luft, Glasstak, Premium interiør, next generation seter, sort skinn, 19 " pirelli vinter+19" sommer og titanium lakk. Bilen blir levert i Norge fra Tesla 17.11.15 og inkluderer 5 års servicepakke. Vil vurdere og selge denne om prisen er bra nok.

MartinPedersen
MartinPedersen Nov 5 '15

Maks 550.000dkk eller lige under 700.000nok vil være mit bud, men du skal være hurtigt, om under 2 mdr. kommer der registrerings afgift på her i DK...

Kristian70k
Kristian70k Nov 5 '15
Martin, så er det uden afgift ikke? Så plus det 37.5%
MartinPedersen
MartinPedersen Nov 5 '15

Jep =)

alfaleif
alfaleif Nov 6 '15

Så du mener en splitter ny Tesla som koster 686 300 dk + mva i Danmark er verdt 550 000 dk? Tror du vet hva mitt svar vil være..

MartinPedersen
MartinPedersen Nov 6 '15

Som der står er det uden afgift, med afgift er prisen ca 750.000, men det er også MAKS, folk vil hellere have en dansk bil, for at undgå de gener det vil medføre at købe en norsk bil...

I øvrigt er det jo bare mit bud...

PeterE
PeterE Nov 6 '15
Alfa, forhandler du pris nu eller bad du om et godt råd? Den koster umiddelbart 840-850 tDKK, dvs omkrlng 620 tDKK som plus afgifter bliver 850 tDKK. Der er mange biler på vej til Danmark fra Teslas inventory så det et for tidligt at lave en god deal :)
sjensen
sjensen Nov 6 '15

@alfaleif... En ny Tesla som kommer igennem Norge til Danmark vil være væsentligt dyrere end en Tesla som kommer direkte eller via EU (pga told). Hvis du skal tjene penge på at sende din nye bil til Danmark skal du have kunden til at betale måske 20% mere for din bil end hos Tesla direkte. 

Nogle Tesla modeller kan man stadig nå at få direkte hos Tesla, så du skal nok ikke have de store forhåbninger om at få en gevinst her. Hvis du alligevel vil forsøge, så er bilbasen.dk et godt sted at annoncere.

Forummets indlæg er redigeret af sjensen Nov 6 '15