Loading...
dk

Erfaringer med Wallb-e eco 2.0 - 11 kW Type 2 | Tesla Forum

PCPH
PCPH Nov 7 '15
Er ved at forberede hjemmeopladning til Tesla, der forventes leveret i december. Glæder mig. Har læst mange af jeres glimrende indlæg på dette forum. Tak til jer alle. Vil gerne have en fastmonteret løsning til hjemmeopladningen, idet jeg regner med, at det er det mest komfortable. Jeg har forstået, at Teslas væghængte løsning ikke er tilgængelig endnu i DK, men har fundet frem til bl.a. Wallb-e eco 2.0 - 11 kW Type 2 Fra Elbilsupport.dk (5.100 kr.). Er der nogen af jer, der har erfaringer med denne og er der andre modeller, jeg bør overveje?
Tsunami
"Soon to be S85D-owner"
T3S7A
T3S7A Nov 7 '15

Alle Tesla Service center i hele Europa bruger selv ABL ladeboks. Den kan bl.a købes ved evse.dk 

Ellers er der bokse fra Clever, hvor du kan få dem lakeret i din bils farve. 

JF
JF Nov 7 '15
@Mwn: Du bolder bare baggagerumsknappen nede i et par sekunder på fjernbetjeningen, så åbner ladeporten!
Pim
Pim Nov 7 '15
Eller monterer denne på stikket.
http://www.evchargeking.com/...n%20Instructions.pdf
griffel
griffel Nov 7 '15

@Mwn Det var da vist dig der har lært mig i en anden tråd at man bare kan trykke på FOB'en... ;-) Men det er jo lige så nemt at trykke på skærmen inden man hopper ud af bilen

jakobankerhansen
jakobankerhansen Nov 7 '15
Kan nogen fortælle om der grundlæggende er forskelle mellem disse elegante ladebokse og så et almindeligt rødt 5-polet kraftgruppe udtag sat direkte på HPFI relæet i ens elskab i huset...?

Jeg kan sagtens forstå at de ser pæne ud, og også at der kan være bekvemmelighed forbundet med at kunne gribe om ladestikket på samme måde som man tidligere har grebet om brændstofpistolen på en tankstation... Men hvad er der ellers af teknik i en ladeboks ?
Forummets indlæg er redigeret af jakobankerhansen Nov 7 '15
kajakaj
kajakaj Nov 7 '15
Fordelen er at man kan lade det mobile ladekabel ligge i bilen permanent så man ikke glemmer det hjemme. Ladehastigheden er den samme.
RobertJ
RobertJ Nov 7 '15

For nyligt var der en tråd om hjemmebyg af en Typ2 lader. Det er nok omkring halv pris ift. Wall-be Eco2 modellen som jeg forresten selv har i carporten. Hvis El-afgift retur (på Abb.) forfalder til nytår returnere jeg nok Wall-Been og laver en selv. Det eneste man ikke får i den hjemmelavede er en lækker udseende kasse det hele er gemt i.

- R

Niels
Niels Nov 7 '15
man er vel lige sågodt stillet med en ekstra original tesla mobil lader (pris ca. 4500 kr), eneste undtagelse er hvis man har dobbelt lader og en kraftig nok stik ledning til at man kan lade med mere end 3x 16 amp.

den originale mobil lader har også fordelen af at have åbne knap til lade porten. og skulle ens lader en dag gå i stykker har man et ekstra.
Forummets indlæg er redigeret af Niels Nov 7 '15
KimT
KimT Nov 7 '15

på de 2 måneder jeg nu har haft bilen (8300km) har jeg kun haft opladeren liggende 2 gange i bilen (uden at have brugt den). Så jeg har ingen problem med at min hænger på vægen i garangen til dagligt, og har derfor ingen behov for en fastmonteret. Det eneste jeg venter på er at Tesla begynder at sælge en type 2 "krog" til kablet. I deres shop har de en til det amarikanske marked, og i Hong Kong får de faktisk leveret en type 2 holder med når de køber en væglader. Men den vil de åbenbart ikke sælge i løsvægt til europæer!

Forummets indlæg er redigeret af KimT Nov 7 '15