Loading...
dk

Sig mig føler I jer ikke snydt ??? | Tesla Forum

Emne placering: Forum hjem » Teslaforum: Diverse » Ris & Ros
DerHansi
DerHansi Nov 9 '15

Jeg har lige set på Teslas egen hjemmeside(måske har jeg sovet i timen ??)

At Tesla nu har neddroslet praleriet omkring den nye P85/90D således at der både er hevet ca 150 HK af motorkraften + accelerationen nu også er droslet ned samt forsynet med en eller anden forkølet dragster-metode-undskyldning

Kæft - det er dårlig stil - hvad siger I andre (specielt jer som har skiftet en gl. p85 ud med den nye) Er den pengene værd ??

Niels
Niels Nov 9 '15

kan godt føle mig lidt...havde oprindeligt undskyldt over for mig selv at opgradering fra p85 -> p85d skulle regnes således.

1/4 af tabet betalte jeg for autopilot - ok

1/4 af tabet betalte jeg for en ny bil - ok

1/4 af tabet betalte jeg for awd - ok

1/4 af tabet betalte jeg for 421 hk -> 700 hk - ok men ikke leveret.

alt i alt gjorde jeg op at jeg var villig til at betale for disse 4 ting. Den sidte fik jeg ikke så meget af.

specielt i lyset af at tesla nu har en delvis fix (ny sikring) som de så vil have penge for at installere - at de kalder fixet en extra feature, kan jeg ikke se. Selv med fixet har bilen stadig ikke det lovede.

en ting har tesla dog ret i, det er værdien af de manglende hk. Deres prissætning svare meget godt til den 1/4 del som jeg allerede har betalt/tabt ved skiftet...jeg betaler ikke 2 gange for den samme ting

Torben_E
Torben_E Nov 9 '15

Ændringerne på Tesla Motors hjemmesider er den foreløbige kulmination af den problematik som en gruppe skuffede danske P85D ejere har rejst overfor Tesla Motors.

Vi har alle valgt en P85D (nogle har solgt deres tidligere P85 / 85 andre havde ikke Model tidligere) da netop P85D tilbød ekstraordinær performance over den mindre 85D. Dvs forskellen i markedsføringen var :

Det vi bestilte og betalte for:

1. 0-100 km/t   3,4 / 3,3 sek (2,0 sek hurtigere en 85D på bestillingstidspunktet)
  2. 700 hk (320 hk mere end 85D på bestillingstidspunktet)
  3. Ekstrapris 150.000 DKK

Det vi har fået er :

1. 0-100 km/t   3,6 sek (når der fratrækkes 1-foot roolout så er det 3,3 sek)
  2. 469 hk (47 hk mere end 85D)
  3. Ekstrapris 150.000 DKK

Det er glædeligt at Tesla Motors nu i deres markedsføring viser ægte performance / ydelse med begrænsningen i batteriet og viser at accelerationen på P85D og P90D er med 1-foot rollout. Dette gælder ikke 85D eller de andre, ej heller P85.

Hvis i vil vide mere så se vores hjemmeside ;http://www.teslaforum.dk/p85d/

Mvh

Torben_E

Forummets indlæg er redigeret af Torben_E Nov 9 '15
DavidS90D
DavidS90D Nov 9 '15

Det er vel ikke kun en teoretisk mulig samlet øget motoreffekt (kW) man får ved at købe en performanceudgave? 

Hækmotoren på "P" modellerne er kraftigere end standardudgaverne. Og normalt vil der også være ændringer på ophæng, bøsninger o.s.v. Men er det tilfældet ?

Torben_E
Torben_E Nov 9 '15

Hej DavidS90D

Det er blevet ændret.

Oprindelig blev P85D leveret med P85+ sportsundervogn. Men fra April 2015 er det en standard 85D undervogn. Vi ved ikke hvorfor det er ændret men det viser partnumrene på støddæmperne.

Og bevares... P85D har også røde bremsekalibre (samme type som på 85D men røde) og aluminiums pedaler !!

T_E

NOELON
NOELON Nov 9 '15

Om jeg føler mig snydt? Jo, så vandet driver. Jeg havde en P85+ og har også fået de nye gode ting, som Niels skrive 4 hjulstræk og Autopilot. Men jeg havde kun købt 85D, hvis jeg kendte dette snyd, da jeg bestilte. Og mon ikke Tesla begynder at se dette i deres salgsstatistik. Før snydet blev kendt gik der jo mange P modeller over disken, men efter tvivler på de har solgt ret mange.

Hookmaker
Hookmaker Nov 9 '15
@tsla, +1!
PeterE
PeterE Nov 9 '15

Beklager hvis jeg giver mit besyv med - jeg har netop modtaget min S85D og jeg er vild med den - og hvis jeg havde haft flere penge, så havde jeg købt en P85D eller en P90D. Og ville jeg have følt mig snydt? Nej, egentlig ikke - I har købt ny teknologi, og indrømmet markedsføringen har måske været lidt på den friske side. Men I købte en super hurtig bil, og det fik I. I købte også, og mener jeg er meget vigtigere, en bil som løbende bliver videreudviklet og det fik I også. 

Lever drømmen? Ja da. Kan I tillade jer at være skuffede over at 0-100 tiden var lige teoretisk/optimisk nok. Ja, lidt skuffede må I gerne være og det ville jeg også være. Og slutteligt, vil en omkostningsfri Ludacrous eller lign opgradering være et passende plaster på såret. Tjah, måske. Det er da en ide. 

NOELON
NOELON Nov 9 '15

Nej, problemet er at vi har købt for gammel teknologi og gevaldige marketings stunts, der viste sig ikke at have hold i virkeligheden - altså løgn og latin.

P85DK
P85DK Nov 9 '15

@DerHansi - jo, i den grad

Af ren nysgerrighed, bliver du opmærksom på dette da du ser den ændere specifikation på Teslas hjemmeside eller var du opmærksom på det i forvejen?

Hilbert
Hilbert Nov 9 '15

Så er det jo heldigt, hvis de få utilfredse P85D ejere sandsynligvis kan sælge deres Tesla uden nævneværdigt tab pga. den kommende registreringsafgift - og så kan vi andre meget tilfredse Teslaejere måske blive fri for at høre på de gentagne sure opstød ;-).

PeterE
PeterE Nov 9 '15

Hvorfor er det egentlig at 85D 0-100 tiden ikke samtidig bliver vist med one foot rollout? Fordi den så kommer endnu tættere på P85D eller?

P85DK
P85DK Nov 9 '15

@PeterE - Det er spørgsmålet. Det kan være markedsførings drevet for at stille P85D i et bedre lys i forhold til 85D og dermed lokke folk til at købe P85D frem for 85D. Det kan også være at de oprindeligt mente at kunne få den til at klare 3,3s 0-100 km/t, men fandt ud af at de ikke kunne og så kom op med undskyldningen om rollout og satte denne besked på deres site 1 år efter lanceringen. Dit bud er lige så godt som vores.

Man kan opstille det således:

Direkte sammenlignelige tal giver 0,8s hurtigere P85D - P85D 3,6s vs. 85D 4,4s (no roll out)
Biased mod P85D giver 1,1s hurtigere P85D (Teslas eget valg) P85D 3,3s vs. 85D 4,4s (P85D roll out, 85D no roll out)
Biased mod 85D giver 0,5s hurtigere P85D - P85D 3,6s vs. 85D 4,1s (P85D no roll out, 85D roll out)

Så alt fra 0,5s - 1,1s med Teslas egne målemetoder alt efter hvem du giver fordelen

@Hilbert - Livet er ikke kun rosenrødt, men heldigvis kan du undlade at læse tråde om emnet, men du har åbenbart behov for at blive forarget over det igen og igen og så er vi glade for kunne tilfredsstille det behov.

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Nov 9 '15
DerHansi
DerHansi Nov 9 '15

P85DK : Jeg kan ikke huske hvor jeg så et eller andet der hintede til at Tesla havde lavet specs' ne om. Men jeg må indrømme at jeg tabte kæben noget, da jeg så det var sandt. Det er jo ikke ligefrem fordi Tesla har rundsendt en "rødøret" nyhedsmail om de ændrede specs. Mit gæt : det her er f.... en lortesag for Teslas renomme, jeg var blevet rasende hvis jeg selv havde investeret, derfor satte jeg mig til tasterne. Jeg er i den heldige situation at jeg købte min P85 før alle mulige julelege(dog også en del pga. stigende dollar) fra Teslas side. Dette betyder at jeg skulle have give mindst 300.000 mere for den P85D, med tilsvarende tilvalg. Jeg kan godt se andre har et andet regnestykke (har givet mere for byttebilen) men jeg kan absolut ikke se en forskel på 300.000 kr. I dag er jeg selvfølgelig ked af jeg ikke har mulighed for laneassist mm. men 300.000 for det ? - no f.... way !!

NOELON
NOELON Nov 9 '15

@P85DK: +1!

@Hilbert: Du lyder utrolig dumsmart - useriøs. Det handler ikke om tilfredhed eller ej med bilen. Det handler om utilfredhed med Tesla's markedsføring og snyd.

DerHansi
DerHansi Nov 9 '15

Lyder han dumsmart - og useriøs ?? - mig bekendt fortsætter han bare i den vante rille, overfor folk han er uenig med - og sjældent med andre argumenter end : I skader EL-bil sagen, referrals er noget amerikansk lort. Til gengæld har han ALDRIG et brugbart bud på en løsning - gud ve' om han er politiker

fmm1000
fmm1000 Nov 9 '15
Ikke for at gnide salt i såret, men jeg har flere gange målt min 85d på 19 tommer og med soltag til lige under 4,2 uden rollout. Har godt nok ikke vbox, men linkmytesla og dynolicious skulle vist være rimeligt troværdige.
NOELON
NOELON Nov 9 '15

DerHansi, helt enig, bortset fra at jeg egentlig heller ikke bryder mig om referrals og amerikaniseringen i marketing afdelingen (f.eks. vildledende priser med fra-træk af brændstof besparelser). Vi er nogen der har brugt de sidste 5 år på at promovere Tesla og fået solgt hen imod 25 biler, men den gang var der ikke noget der hed referrals og nu har alle kontakterne fået hvad de skal have :-( Men bilen er jo den samme, selvom firmaet bag har ændret sig....

Hilbert
Hilbert Nov 9 '15

DerHansi: Din reaktion skuffer mig. Da du husker så godt, husker du sikkert også, at jeg NETOP har foreslået løsninger: 1. Brug retssalen i stedet for medierne. 2. Giv fortjenesten til velgørenhed, i stedet for til egen vinding. At du så ikke sympatiserer med disse forslag, er en anden sag.
Håber vi mødes en dag – da vi sandsynligvis bedre kan tale om mere overordnede forhold som f.eks. energi og miljø.

P85DK
P85DK Nov 9 '15

@fmm1000 - du gnider på ingen måde salt i såret. Det er kun fedt at en 85D er i stand til at lave gode præstationer.

Det eneste jeg ønsker er det jeg har betalt for og ikke en masse bortforklaringer fra Tesla (11 måneder efter jeg bestilte bilen og ganske mange mails efter leveringen) om hvorfor de mener at 469 er det samme som 700 og 3,6 er det samme som 3,3 og alle mulige der mener at bilen er hurtig nok, så hvorfor skal jeg have det jeg har betalt for. 

Til Hilberts argument om at det ødelægger elbilsagen, så vil jeg sige at dette viser at elbilen er trådt ind i den virkelige verden og nu bliver man altså holdt op i mod hvad man har solgt, læs bl.a. andet steds i forumet om ham der har leveret sin VW e-Golf retur pga manglende range.

Tesla blev født som performance bil med Roadsteren, det er det Tesla har forstået modsat alle andre spillere i markedet, P85D var deres nye krone på værket - men har vist sig at pynte sig lige lovligt meget med lånte fjer. Tesla vil blive ved med at komme med performance modeller og det vil igen og igen være det som trækker folk til, sådan er det bare.

Sider: 1 2 »