Loading...
dk

Ang. Rdio der spiller tilfældige numre, i stedet for et album/kunstner | Tesla Forum

Kaspar
Kaspar Nov 10 '15

Som dem af jer der har det ved, så spiller den indbyggede Rdio et enkelt nummer fra den kunstner/album man har valgt, og bagefter begynder den at spille noget "relateret", som ofte ikke har noget at gøre med det man har bedt den om at spille.

Siden det kun er noget der bliver brugt udenfor USA, har jeg en mistanke om at det er hæftigt nedprioriteret af dem, eftersom der efter så lang tid stadig ikke er et fix.

teslamotorsclub.com har en afstemning i gang om hvad brugerne gerne ser der kommer med i 7.1. Jeg tænker det ville være fint, hvis nogle af os europæere gav vores mening til kende.

http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/56211-Vote-on-software-features-bugs-to-fix-in-7-1-and-beyond

Afstemningen ligger under MediaPlayer. Søg efter "In europe Tesla provides a rdio account"

PeterE
PeterE Nov 10 '15

Kaspar, hvad bruger de da i USA? Rdio er usselt, og jeg holder fast i Spotify fra min mobil som virker. Kunne bare integreres bedre.

Kaspar
Kaspar Nov 10 '15
De bruger Slacker, som efter sigende skulle fungere en del bedre. Ja, Rdio fungerer usselt, men vi har altså betalt en hel del penge for den pakke det var med i.
Forummets indlæg er redigeret af Kaspar Nov 11 '15
PeterE
PeterE Nov 10 '15

OK, så er jeg med - og jeg ville ønske at de ville skifte det ud med Spotify eller lign, ville være fedt hvis man selv kunne vælge, og evt selv betale. Selvom jeg nu hellere vil have det gratis.

Kiefer
Kiefer Nov 10 '15

Kaspar: Og TMC har haft afsteminger om hvad der kom med med i 5, 6, 6.1, 6.2, 7.0 og nu 7.1.

Jeg erindrer ikke RDIO er noget man betaler ekstra for, er det ikke bare en del af anlægget?

Jeg ved jeg aldrig betalte ekstra for ekstra lydpakke og jeg havde det da det med i sin tid, og det regner jeg også er med igen. At i så ar helt ret. RDIO integrationen hos Tesla er noget #€%& og jeg har aldrig forstået hvorfor de ikke vil lægge Spotify på, selv hvis det da bare var på en sådan måde så man skulle bruge sit eget login.

/Martin

Werge
Werge Nov 10 '15
Jeg mener at have hørt Elon udtale at det er Spotify der ikke ønsker en aftale med Tesla.
Passer meget godt med dette indlæg:
http://www.technobuffalo.com/...r-the-cold-shoulder/
Werge
Werge Nov 10 '15
Kaspar
Kaspar Nov 11 '15
Citat fra Kiefer


Jeg erindrer ikke RDIO er noget man betaler ekstra for, er det ikke bare en del af anlægget?

Jeg ved jeg aldrig betalte ekstra for ekstra lydpakke og jeg havde det da det med i sin tid, og det regner jeg også er med igen. At i så ar helt ret. RDIO integrationen hos Tesla er noget #€%& og jeg har aldrig forstået hvorfor de ikke vil lægge Spotify på, selv hvis det da bare var på en sådan måde så man skulle bruge sit eget login.

/Martin

Mystisk. Jeg fik engang en loaner som ikke havde lydpakken, og heller ingen Rdio-konto. Måske det afhænger af hvornår man bestilte? 

PeterE
PeterE Nov 12 '15

Tjah, jeg ville gætte på at Elon har fået en god deal med RDIO, og at Spotify som har meget større succes ikke ville give deres produkt væk på samme vilkår. Det kan man da sagtens kalde en kold skulder, og vi står nu tilbage med en pænt trist løsning. Lyden i sig selv er nu godt nu, RDIO er bare håbløst.

lysmanden
lysmanden Nov 12 '15

har man en gang søgt på en sang kan man ikke søge på den samme sang igen. irriterende

Kaspar
Kaspar Nov 13 '15
Citat fra lysmanden

har man en gang søgt på en sang kan man ikke søge på den samme sang igen. irriterende

Det kan man nu godt, man skal bare søge forfra. Men der fungerer stemmesøgning faktisk overraskende godt for mig. 

Men det er selvfølgelgi slet ikke det samme som at kunne afspille et album eller oprette en playliste.

Yoda
Yoda Nov 13 '15

Man kan altså godt søge på den samme sang igen og igen, blot ikke fra recent search, da den så vælger den "station", som den syntes passer til søgningen. Hvis der er en bestemt sang man ønsker at høre skal man foretage en ny søgning og finde sangen. Jeg er enig i det irriterende ved at man ikke kan lave playlister, men set på den lyse side hører man nogle gange nogen sange, som man ellers aldrig ville høre, og der er stor forskel på hvor godt stationen passer til den sang man vælger ;-)

lysmanden
lysmanden Nov 13 '15
Har prøvet4 gange idag, jeg logger ud og går ind i search. Titlen står derinde i forvejen fra sidste søgning og den kommer ikke frem igen?
DeaconWP
DeaconWP Nov 17 '15

dr.dk. Søg: Skype stifters Spotify konkurrent går konkurs.

PeterE
PeterE Nov 17 '15

Interessant Deacon, så overlever Rdio nok ikke meget længere i bilerne og jeg kommer ikke til at savne det. Da Tesla allerede har en (navigation) alliance med Google, så kunne det være noget med en Google sponseret musiktjeneste, det kunne være Apples eller Spotify. Det vil tiden vise.

Linket er her for øvrigt: http://www.dr.dk/...kurrent-gaar-konkurs

Klaus_
Klaus_ Nov 17 '15

Pandora kunne jeg godt affinde mig med i Tesla'en. De kan i det mindste finde ud af at spille lignende musik, i modsætning til Rdio. Men det mest optimale ville da være at få en stor spiller, Spotify, Apple Music eller Google whatever-de-kalder-deres-musik-service-nu-om-dage.