Loading...
dk

Tesla i ballade med Skatteministeren | Tesla Forum

Pharma
Pharma Nov 11 '15

Den skal nok blive sjov....
Mon ikke, at det bare er et politisk PR-stunt, "hvor er de tarvelige"?

Hvad havde de forventet?

MumtazM
MumtazM Nov 11 '15

Man kan vel ikke indregistre biler som man ikke har ?

Ellers kunne alle vel købe nummerplader ?

DeaconWP
DeaconWP Nov 11 '15

Bare rolig. Han er Venstremand, og taler som han har hjerne til. Eller ikke har, mener jeg.

Nej Mumtaz, det kan man ikke.

Nummerpladerne er bare et lager de har i deres butik, til de biler de løbende indregistrerer. Det har mange forskellige forhandlere, synshaller osv. Så når de sælger en bil, kan de bare lave papirarbejdet med det samme, og så sætte plader på, da de er i huset. Ingen hokus pokus i det. Manden ved jo ikke hvad han taler om, når han reagerer på sådanne grundløse rygter.

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Nov 11 '15
P85DK
P85DK Nov 11 '15

Der bliver nok spekuleret i at Tesla indregistrerer alle demo biler etc. som kommer til Europa inden nytår på danske plader, hvilket vil være helt naturligt.

Men han må siges at være noget naiv vores skatteminister hvis han selv tror på følgende sætning: Det kan være helt op til en milliard kroner på tabt provenu på registreringsafgiften.' - De bliver nok ikke indregistreret hvis der er afgift på, lille ven

Sithfury
Sithfury Nov 11 '15

Jeg bliver så sur.. amatør regering.. Hvad fanden i al helvede havde i regnet med, når i siger 2+ måneder i forvejen.. HEY d 1. Januar bliver de her biler op til 1 mio dyrere...

At man ikke har hjerne til at ovenstående ville ske, det begriber jeg simpelthen ikke.

MumtazM
MumtazM Nov 11 '15

Sjovt man kan indregistre i DK og køre i udlandet men man kan ikke køre i tyske biler i dk eller lign :-)

RobertJ
RobertJ Nov 11 '15

SKYLDIG!

Jeg solgte min 2013er videre og hentede en 2015er i Tyskland. Så der kun 2499 tilbage Hr Minister.

- R

Hookmaker
Hookmaker Nov 11 '15

Et ord skal følge den V mand: PATETISK!

PeterE
PeterE Nov 11 '15
Hvis 2500 er et korrekt tal, og hvis Tesla DK sælger 1500 nu og for egen risiko smider plader på og indregistrerer 1000 biler til lager, så har han en sag om kommerciel hamstring op til en afgiftsændring. Ellers må han jagte nogle andre millioner...
MS
MS Nov 11 '15
Eller kald det omgåelse i strid med lovens intentioner. Men overordnet set lyder hele sagen som en and - og lige efter Mortens aften. Gætter på at vi om et par dage finder ud af, at det var en fjer der blev til fem høns.
Morten
Silent_Ghost
Silent_Ghost Nov 11 '15

Blev ringet op af Tesla for ca. 1 time siden vedr. hvornår de kan lev. min fine bil :)
Og i den sammenhæng spurgte jeg lidt til denne historie. Og den flinke Tesla medarbejder ringede lidt af det og fortalte at de var meget uforstående over for denne artikel, der var INGEN hos Tesla der kunne forklare hvor den and kommer fra. De kan jo svært ved at følge med i forvejen. Så er spørgsmålet om det kan være BMW eller ??

DeaconWP
DeaconWP Nov 11 '15

Det er her I er med til at puste fjerene op til en andefarm.

Læs nu det der står længere oppe her i tråden, og i den anden tråd.

Der er blevet bestilt 2.500 nummerplader til elbiler. Ja, hvad så, de er taget hjem på lager i "butikken", så de har pladerne på hylden,  når de bestilte biler kommer hjem. Så de kan få plader på.

Andet er der ikke i det.

DeaconWP
DeaconWP Nov 11 '15

Gå ind på dr.dk

Hookmaker
Hookmaker Nov 11 '15

Det med de 2500 plader kommer jo fra SKAT, og de har jo ligesom tjek på tallene for tiden.....haaaahaha!!! 

Kiefer
Kiefer Nov 11 '15

Husk nu på at det ifølge Esben er Tesla HQ der har bestilt disse nummerplader. Og SKAT er jo trods alt ved at oparbejde en vis rutine i at sende penge ud af landet, og nu også nummerplader ;-)

/Martin

Zule
Zule Nov 11 '15
Jesperbang
Jesperbang Nov 11 '15
Hvis der er tilfældet, ja så er det jo et klogt træk fra Tesla. Men de tager nok r.... På "skole drengen" for han ved nok ikke endnu at der skal 2 plader på en bil, og derved giver det kun 1250 biler, som de sikkert skal leverer de næste par mdr.
jhyldgaard
jhyldgaard Nov 11 '15
Så må skoledrengen lige trække i land. Det er simpelt hen så amatør agtigt.
http://www.dr.dk/...vi-2500-nummerplader
Lolemo
Lolemo Nov 11 '15

Jeg har talt med Tesla i dag da jeg fik at vide at de ville levere min bil sidste i december, er bestilt for 14 dage siden.

Jeg spurgte hvor mange biler de regnede at skulle levere til kunder resten af november og december og han sagde, at det lå omkring 150 stk. 

Sider: 1 2 3 »