Loading...
dk

Hvorfor snakker autopiloten ikke sammen med navigationen? | Tesla Forum

Gustavsfar
Gustavsfar Nov 11 '15

Var på en lang tur til det nordjyske i dag og brugte autopiloten 90 % af tiden. Den fungerer supergodt borset fra at den ville tage et par afkørsler på motorvejen på turen frem og tilbage. Det fik mig til at tænke på hvorfor at autopiloten ikke snakker sammen med navigationen. I så fald ville den jo vide at den ikke skulle tage den pågældende afkørsel. Jeg var i øvrigt en af de hurtige/uheldige som nåede at opdatere til .106. Umiddelbart synes jeg at lane shift er blevet dårligere end tidligere med denne opdatering. Er der andre der har oplevet det samme?

FedthaS
FedthaS Nov 11 '15

Ja det har jeg faktisk også tænkt på.. måske det kommer i fremtiden :)

MRT
MRT Nov 11 '15

Måske er der allerede en kobling. Det var godt nok på første tur med den nye Tesla netop hentet i Brøndby. Vi kører på motorvej og har navigationen sat til destinationen. Mørkt og regnfuldt. 500 m før afkørsel tænker jeg at jeg lige kan nå at overhale bilen foran... Teslaen reagerer prompte, da jeg forsøger at trække ud til venstre med lyd, rumlen og holder igen i rattet (autopilot var ikke slået til!). Jeg oplevede det som om den fortalte mig at jeg altså skulle til højre om få hundrede meter...

Cooking
Cooking Nov 11 '15
Jeg synes, at Teslas navigasionssystem er outdated og fyldt med fejl. Det viser ofte forkert og er ikke opdateret med nye veje, lukkede veje etc. Jeg har i mere end et par år brugt Google maps på min Iphone som navigation og nu bruger jeg det sideløbende med Teslas navigation og det er mere reglen end undtagelsen, at Google maps er bedre. Håber at Tesla skifter, så de udelukkende bruger Google maps, så får man også alternative ruter ved kø. Jeg bruger Auto Steering så meget som muligt og det er stærkt vanedannende, man skal dog være varsom ved frakørsler og sammenfletninger, men stort set fungerer det perfekt.
Clubman
Clubman Nov 11 '15
Jeg ville ønske, at systemet kunne snakke sammen med skiltegenkendelsessystemet, således at den reguleret farten på autopiloten (den kan den nye Q7 og A4 tilsyneladende). Men måske det også kommer.