Loading...
dk

UNDERSKRIV: NEJ TIL REGERINGENS AFGIFTSREGULERING PÅ MILJØVENLIGE BILER | Tesla Forum

Frede85D
Frede85D Nov 12 '15

Hej,

Her er lige et link til en underskriftsindsamling som jeg håber vil få en bred opbakning.Tjek formulering ud og se om I er enige:

http:///...a_miljovenlige_biler

NEJ TIL REGERINGENS AFGIFTSREGULERING PÅ MILJØVENLIGE BILER

At fremme handelen af miljøvenlige biler har længe været en decideret målsætning på tværs af det politiske landskab. Miljø debatten og salg af miljøvenlige biler har desværre taget en forkert drejning og er nu presset af regeringens prioritering og målrettet hetz mod Tesla, en visionær bilproducent som, som den først har formået at producere en miljøvenlig bil som forbrugerne rent faktisk kan lide.

Afgiftsfritagelsen var ment som et incitament og rummede et klart, positivt og ansvarligt politisk budskab. Venstre sælger dog ud af sine oprindelige miljøvenlige intentioner og, på baggrund af en stigende interesse for især elbiler samt en tilsvarende mindre skattemæssige provenu, slukker for mange drømmen om at køre miljøvenligt.

Dette rammer unægtelig udviklingen af elbilens marked i Danmark, i en fase hvor det, i sådan en grad, har behov for støtte. Regeringens kontroversielt politiske valg forsøges forklaret alene af økonomiske årsager og Tesla’s succes med salg af ”luksusbiler”. Tesla hænges pludselig ud i medierne med beskyldninger fra regeringen om at hamstre biler og mistænkeliggøres hermed på forkerte grundlag og tvivlsomme motiver. Det er vigtigt som borger såvel som media at forholde sig kritisk, at undersøge og gennemskue et forsøg på at underminere og skade banebrydende private virksomheder som Tesla nu er.

Det er rigtigt at Tesla sælger for tiden biler i den dyre ende og at afgiftsfritagelsen er altafgørende lige nu, når det gælder beslutning om at købe miljøvenligt eller ej. Alene af denne grund skulle man mene at afgiftsfritagelsen skulle bestå. Dertil kommer at Tesla har i pipeline en meget billigere Model 3 version som vil kunne demokratisere brugen af elbiler i Danmark. God nyhed for forbrugeren men antageligt mindre god nyhed for fossilbrandstofs tilhængere, andre producenter og magtfulde lobbyister. Tesla og andre elbilsproducenter bør støttes i deres forsøg om at ændre verdenen til det bedre. De repræsenterer en dråbe i havet i antal solgte biler og er skrøbelige overfor unødig politisk modstand.

SIG NEJ TIL REGERINGENS BESLUTNING OM EN GRADVIS STIGNING I REGISTRERINGSAFGIFT FOR MILJØVENLIGE BILER.

Mvh. F.S
Allerede Tesla ejer (derfor uden personlig økonomisk interesse længere)

DEL GERNE DETTE LINK OG VÆR MED TIL AT SKABE DEBAT

Tak
MVH Frede

PeterE
PeterE Nov 12 '15

Godt initiativ! Opklarende spørgsmål, afgiftsændringerne omfatter kun elbiler? Og fx brintbilerne er stadigvæk fritaget for afgift?

Gustavsfar
Gustavsfar Nov 12 '15

Underskrevet!

Nappedyret
Nappedyret Nov 12 '15

Fint initiativ. Men hvis den skal have en bredere appel skal du nok stryge alt omkring Tesla.

En idé kunne være at istedet angribe påstanden om at elbilen står overfor et snarligt gennembrud, hvilket er virkelig svært at se, da et forsigtigt bud på registrede elbiler er 3.500 og det samlede antal registrede personbiler er 2.460.000 (altså under 0,15% er dermed elbiler).

Thor
Thor Nov 12 '15

Enig, Nappedyret.

Man er nødt til, at lave den sådan at den fænger alle. Også dem som går ind for miljøet i det hele taget.

Lige nu virker den for Tesla orienteret, til den kan få alle andre til også at skrive under.

Hilbert
Hilbert Nov 12 '15

Det er da langt bedre at underskrive denne - end ingenting. Så kom bare i gang med "pennen".

Frede85D
Frede85D Nov 12 '15

Hej og tak for input.

Del af formålet med underskriftsindsamlingen er netop at sætte fokus på en uretfærdig behandling af Tesla som virksomhed og på en underliggende dæmonisering af både Tesla og Tesla ejere som værende snyltere på systemet. Dette kan jeg næppe gøre uden at citere Tesla. I min optik er Tesla ejere, såvel som andre elbilsejere miljøbeviste forbrugere som støtter en god sag i en tidlig og risikabelt fase. Der skal helst ikke skabes en stemning hvor vi skal fremstå som ”bad guys”.

Jeg har min Tesla S85D og kunne sagtens stille mig tilfreds og gladelig se det som en investering. Men nej! Der er så meget mere på spil.Kald det abnegation :)

Thor
Thor Nov 12 '15

Jeg tror desværre jantelovener for stærk i Danmark til, at alle vil skrive den under hvis den fokusere for meget på Tesla.

Men jeg sætter selvfølgelig min underskrift. :)

Forummets indlæg er redigeret af Thor Nov 12 '15
Frede85D
Frede85D Nov 12 '15

... og det skal du have tak for. ;)

Håber at de fleste vil vælge at bringe linket og budskabbet videre ved at dele på FB, LinkedIn osv. så det griber om sig.

MVH Frede

HJJ
HJJ Nov 12 '15

Ja så er der underskrevet.

Hejgaard
Hejgaard Nov 12 '15

underskrevet

Frede85D
Frede85D Nov 12 '15

Lige en lille bøn. Er I søde at give en kort besked her i tråden når I skriver under? På den måde kommer emnet regelmæssigt i første position igen og får mere opmærksomhed. Tak :)

Her er linket igen: http://www.skrivunder.net/...a_miljovenlige_biler

DerHansi
DerHansi Nov 12 '15

Done !

BPBach
BPBach Nov 12 '15
Underskrevet
tintin
tintin Nov 12 '15

Underskrevet!!

Kochen
Kochen Nov 12 '15