Loading...
dk

Bil Magasinet tester P90D | Tesla Forum

Junior
Junior Nov 12 '15
God kritik må man sige :-) Er dog overrasket over denne udtalelse:
Og inden vi går videre til videoen, tænker du måske, om det overhovedet er lovligt? Vi spurgte naturligvis politiet, inden vi tog af sted, og her er svaret ja. Du må gerne slippe rattet og lade bilen køre selv, men du er stadig personligt ansvarlig, hvis der sker noget. Og ligesom i almindelige biler må du hverken tale i telefon eller være beruset – selv om det ikke er dig, som styrer bilen. Og sådan vil det forhåbenligt altid blive ved med at være.

- Troede bestemt ikke det var lovligt men der kan man bare se

Link: http://bilmagasinet.dk/...us-knap-og-autopilot
fmm1000
fmm1000 Nov 12 '15
Fed video. Tak for linket.
Niels
Niels Nov 12 '15
det er synd dtesla kalder det autopilot. det kan få nogle (politikere) til at tro det er en 'dum' computer som køre og har kontrollen og derved kræver lov regulering. ingen har nogen sinde stillet spørgsmåls tegn ved lovlighed ved traditionel CC. som i min verden er mere usikker.
istedet burde de havde kaldt den 'lane keep assistent' (LKA) som mere korrekt dækker over hvad teknikken gør. her ville debbaten om lovlighed næppe blive så stor.
i teslas verden er TAC + LKA = autopilot.

traditionel cc er desidereret farlig hvis folk falder i søvn eller er uopmærksomme ved trafik ændringer, men lige så er det hvis de bruger foden. alligevel er det tilladt at styre farten med foden, og lige så er traditionel cc.

teslas TAC i kombination med ders LKA gør at bilen forbliver sikkert på vejen og ikke støder ind i noget, dvs. hjælper føren i tilfælde af uopmærksomhed... man skal stadig overvåge bilen, helt som når man bruger traditionel cc.

at aktivere autopilot på veje med modkørende trafik burde være ulovligt ved hastighedder over 40 km/t. dvs. lovligt ved kø og på veje med adskilt trafik.
Jabba
Jabba Nov 14 '15

Tak for link.