Loading...
dk

Vinterdæk/fælge | Tesla Forum

Johnny8800
Johnny8800 Nov 15 '15
Jeg har en P85D men ingen vinterdæk/fælge. Nogen der ved hvor man kan købe et komplet sæt til fornuftige penge ?
JL
JL Nov 15 '15

Hos Tesla :-) 18.000 for et sæt 19" org. fælge og vinterdæk. Det er ikke galt (synes jeg). Ellers er der tit org. 19" fælge til salg herinde - dog oftest med sommer-/helårsdæk. Dem med vinterdæk forsvinder hurtigt for tiden :-)

PeterE
PeterE Nov 15 '15

Nej, det er vel nærmest en rigtig god pris - dækkene i sig selv koster ca 8000, og dvs at du får fælgene, TPMS og montering for 10000. Og så er de originale og kan bære din tunge bil.

Jabba
Jabba Nov 15 '15

Prisen hos Tesla er udmærket, men det kræver jo dog at de kan levere hjulene. Mig bekendt har de stadig problemer med lagerbeholdningen - eller mangel på samme.

DeaconWP
DeaconWP Nov 15 '15

Hvis du prøver at spørge dit lokale dækcenter om et godt dæk i str 235/45 - 19", vil du finde ud af, at du kan få mega billige dæk til din bil i 19". Superdæk er ok i Viborg. Og så har jeg telefon nummeret til Ivan Jensen, som har et dæk salgs sted på Gammel skivevej 57, som jeg altid handler ved.

Du kan sagtens bruge 235 bredden. Det er der ingen problemer i overhovedet. Det er 7 % smallere, og træder så bedre igennem sne og sjap.

Da det er smallere får det også en mindre trædeflade, men da det skal bære samme vægt, bliver trykket pr cm2 lidt større, og så får du næsten/omtrent den samme friktion alligevel.

Så kan du købe fælgene af mig. Flotte fælge. Passer 100% til din bil. Klar til brug.

Jeg vil altid foretrække at købe dæk (får dem monteret og afbalanceret) lokalt, da der ved måske små afbalancerings problemer senere nemmer kan opnås en "kulance afbalancering", hvor man har fået det gjort, og så er der jo ingen ekstra kørsel ved det.

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Nov 15 '15