Loading...
dk

Ustabil 3G | Tesla Forum

andersh
andersh Nov 15 '15
Vi oplevede to gange i går at bilens netforbindelse gik helt i sort. Begge gange var det ikke muligt for at at forbinde med appen, og da vi kom ned til bilen hjalp intet ift at få forbindelsen tilbage. Prøvede bl.a. at genstarte den store skærm. Til sidst kom det dog tilbage af sig selv, hvilket ikke er helt tilfredsstillende ift at lokalisere fejlen. Er ser nogen der kender til dette problem?
PeterE
PeterE Nov 15 '15

Med mindre der er en teknisk udfordring i bilens software/netværk/antenne, så skylder det nok at 3G dækning ikke er lige stærk alle steder. Jeg ved ikke hvem der leverer 3G til vores biler, men find ud af det og kig på mobilselskabets dækningskort. Bilen kørte vel fint alligevel?

Hilbert
Hilbert Nov 15 '15

Iflg. Tesla bruger de nu Telia/Telenor (TT), som skulle give den generelt bedste dækning i DK.

kensmark
kensmark Nov 15 '15

Jeg har haft det samme problem siden jeg fik bilen december måned 2015. Dækningen er ok i mit område, men 1 ud af 10 gange er der ikke mulighed for at skabe forbindelse mellem app og bil. Jeg kunne  godt  tænke mig ikke at have nøgle på mig, men kun bruge mobilen som nøgle. Men det er systemet ikke driftssikkert nok til på nuværende tidspunkt. Tænker at det bliver løst hen ad vejen, men hvis nogle har erfaring med dette område kunne det være godt at presse Tesla lidt på dette felt.

andersh
andersh Nov 15 '15
Problemerne opstod på Islands Brygge samt Ørestaden i København. Begge steder med udmærket dækning (har selv Telenor). Jeg fik bilen i mandags, så håber ikke det skyldes hardware-problemer.

Bilen kørte fint, og det er jo trods alt det vigtigste :)
CasperB
CasperB Nov 15 '15
Back to the future? ;)
Michael
Michael Nov 15 '15
Jeg havde heller ikke internetforbindelse i fredags, da jeg kørte hjem fra lufthavnen. Den kom igen igår, efter en genstart af systemet. Så der har nok været lidt generelle problemer fredag/lørdag.