Loading...
dk

Teslas priser på 21" vinter og sommer hjul | Tesla Forum

lysmanden
lysmanden Nov 16 '15

Jeg kontaktede dem i dag for at høre hvilke sommer dæk 21" bliver leveret med. De svarede at det enten var Michelin, Pirelli eller Bridgestone. Det overrasker mig lidt de ikke har en fast leverandør

Nuvel.........jeg spurgte så om prisen på helt nye sommer hjul i 21". De svarede at prisen ligger på 41.000 og det var samme pris om det er sommer eller vinter dæk

Jeg spurgte så hvad merprisen var ved bestilling af ny bil hvortil han svarede den var 39.000 men så beholder de altså de originale 19 fælge og dæk

Har jeg mon talt med en ny blank medarbejder eller hvad sker der? Normalt så er vinter dæk jo dyre end sommerdæk.

Er der nogle der har prøvet at købe et helt nyt sæt 21" som tilbehør der kan oplyse mig prisen? Det undre mig ikke med alt det prisfusk Tesla har været igennem at de røver deres kunder på den måde

Eller er der nogle der har købt en færdig konfigureret bil med 21 som kan se på deres faktura hvad de skal / har givet?

Ellert
Ellert Nov 17 '15

Skarp observation, lysmand!!!

RobertJ
RobertJ Nov 17 '15

41000 er billigt, ellers er det en ny medarbejder der har glemt at de $5500 som turbiner koster skal tillæges told og moms.

http://shop.teslamotors.com/collections/model-s-wheels-tires-and-tire-covers

P85DK
P85DK Nov 17 '15

@Lysmanden - jeg har købt 21" vinterdæk og det blev rigtig nok 41.000 kr. inkl. alt. Jeg bestilte også 21" fra fabrik med sommerdæk og har efterfølgende set at det godt kunne betale sig at gøre det på en lidt anden måde, men det er lidt som at jeg også bestilte dobbeltlader, sket er sket. 

Med hensyn til 21" sommerdæk, skal du være opmærksom om du får leveret dem med 265 eller 245 bagpå. Jeg fik dem med 265 bagpå (Michelin) hvilket jeg klart foretrækker, da jeg synes det ser bedre ud.

JL
JL Nov 17 '15
@lysmanden: Hvad er det du er ude efter? 21" vinter eller sommer, komplette hjul eller dæk, specifikke mærker, priser, ...?

Min oplevelse er at Tesla generelt er billige med dæk - ihvertfald mine 21" vinter og deres 19" komplette vinterhjul til 18.000 er også en ok pris.
lysmanden
lysmanden Nov 17 '15
Det er jo decideres fusk !!
Det har jo altid været sådan et man fravalgte 19 og gav en merpris på 21.
Tror det er bevidst man ikke kan søge prisen på sommer hjul alene ifb. Med konfiguration at sin nye bil. Det er nok de færreste der siger nej til komplet 19 sommer hjul for en merudgift på 3000 kr når bilen bestillles med 21 på

P85sk: tak for info. Er du en af dem der har oplevet at de skraber på? Hvad er din erfaring med range reducering?

Jl. Ligesom Ellert så har jeg et ønske om 22" Rhohana som er på tilbud til 5000 kr stk uden dæk hos Keratech. Er også blevet tilbud et par billige 21 turbine men syntes det er en fælg som alle andre kører med og den er ikke sådan sindsyg lækker som Vossen eller Rhohana. Jeg har pt en sølvfarvet model s men får den nye titanium til skud december.

Det fr til sommer brug jeg ønsker da jeg har 19 vinter

Hvad er jeres erfaring med antal km i 21/22 dæk? Ved godt det afhænger af køre stil men 21 dæk findes jo i begrænset udvalg hvor 22 er stærkt repræsenterer på markedet
PeterE
PeterE Nov 17 '15

Jeg ved ikke om det er fusk, og egentlig føler jeg mig ikke ført bag lyset af Tesla. Jeg valgte af samme årsag at bestille min bil med de 'gratis' standard 19" hjul og ekstra 19" vinterhjul. På den måde fik jeg to komplette sæt hjul for 18000,- Og nu har jeg det ene sæt til salg, vil jo faktisk hellere have 21" Turbine til sommer, men ville ikke miste gratis hjulene - og jaja, jeg ved da godt at intet er gratis.

P85DK
P85DK Nov 17 '15

@lysmanden - ja, hvis jeg skulle gøre det i dag, så ville jeg bestille med 19" og købe et sæt 21" sommerdæk med 265 bagpå brugt eller hos Tesla og sælge de 19" og så bestille 21" med vinterdæk også. Det ville jeg nok have sparet +10.000 kr. Men sådan er det nu engang.

Ja, de skraber på når du har ratudslag og bakker, men kun når den bakker :-) Range påvirkning ved jeg af gode grunde ikke noget om, da jeg aldrig har haft 19", MEN jeg tror at mit kørselsmønster har mere at sige end 19 vs 21. En stille tur på strandvejen om sommeren er det intet problem at køre 140 wh/km, mens det intet problem er at være på den forkerte side af 280 wh/km på en kold våd dag på motorvejen :-) Har kørt små 22.000 km på sommerdæk nu og der er pænt med mønster tilbage.

lysmanden
lysmanden Nov 17 '15
Robert. Det er da ikke billigt når vinter hjul koster det samme? Udover det så får du for kun 3000 kr et komplet sæt original 19 tesl hjul med hvis du bestiller 21 fra fabrikken. Jeg tvivler på at sælgerne derude husker at nævne for kunderne at de rent faktisk kan købe de hjul som bilen normalt kommer med, for en slik.
lysmanden
lysmanden Nov 17 '15
P85dk: så din skraber på med 21 original turbine?
P85DK
P85DK Nov 17 '15

yep!

RobertJ
RobertJ Nov 17 '15

@lysmanden, det er korrekt at der er et 'brugt-marked' for 21" Turbine fælge. Men det ændrer ikke på at de Ab Fabrik koster 51.000kr og du har fået en meget fordelagtig pris på de 41.000kr, 20% rabat!

Jeg kan dog ikke se den store prisforskel på vinter kontra sommerdæk hvis du sammenligner michelin / pirelli / dunlop. De koster alle i nærheden af 1800-2000kr pr stk i 19"

At der grundet manglende konkurrence / producenter i vinterdæk str 245/35-21 er en premium pris på ca. 4000kr falder vel kun ud til din fordel, når du får oplyst samme vinter/sommerdæk pris af Tesla. Går ud fra de har en bedre aftale end vi konsumenter kan få. Hvad er Tesla services priser på Sottozero3 i 21"?

Tror 20" vinterfælge er vejen frem hvis man vil over 19" og så 21" på om sommeren, for det prisbevidste valg.

- R

*Priser fra daekonline.dk

Jabba
Jabba Nov 17 '15

RobertJ: Du er galt på den. Det kan godt være at de tidligere kostede 51.000 kr. Men idag koster de altså 41.000 kr. Det er ikke en specialpris som Lysmanden har fået. Den kan enhver person købe dem til.

Jeg giver Lysmanden fuldstændigt ret her. Det er fusk!

Jeg har bestilt en 85D med 21" hjul. Det kostede 39.000 kr. Mig bekendt får man ikke de 19" standard hjul med. Hvis jeg skal have 19" standard hjul med oveni, er merprisen 18.000 kr. Altså en total på 57.000 kr.

Hvis man istedet køber bilen med standard 19" hjul er det uden merpris. Hvis jeg skal have 21" hjul med oveni, er merprisen 41.000 kr. Altså en total på 41.000 kr.

Differencen er hermed 16.000 kr. Det er sgu ikke en lille prisforskel som jeg bare vil trække på skulderen over. 

Jeg syntes at folk (udover Lysmanden) tager overraskende let på denne vanvittige prisforskel. Især taget i betragtning af hvor mange Tesla ejere der taler om totaløkonomi og hvordan de prøver at være økonomisk bevidste. 

Så kan en forskel på 16.000 kr. da ikke være en bagatel!

Hank
Hank Nov 17 '15
Helt enig, 16.000 kr er da ikke en ubetydelig forskel.
TeslaFreak
TeslaFreak Nov 17 '15

Ved bestilling af ny model S kan man også vælge 21" vinterfælge de koster også 41.000 derinde.

Super70
Super70 Nov 17 '15
Teslas pris på 4 stk vinterdæk, Pirelli sottozero 3 - 245/35/21 - kr. 12.030,00 incl moms.
Det er en rigtig god pris, og det er lagervare hos tesla.
Hookmaker
Hookmaker Nov 17 '15
Det kan det ikke siges at være, du kan få 21" vinterdæk fra de tre store mærker fo under 10K for 4 stk.
Super70
Super70 Nov 17 '15
Hvor finder du 4 stk under 10.000 ?
lysmanden
lysmanden Nov 17 '15
p85dk: hvad siger Tesla til det? Har du sænket bilen?

Robert: vi taler nye sommer turbine 21. Køber du bilen fra ny får du bilen leveret med 19 hjul med dæk ( værdi 18.000). Bestiller du ekstra 21 sommer koster de 41.000. Bestiller du tilgengæld bilen leveret med 21 så beholder de så de originale 19 " ( værdi 18.000) og du betaler en merudgift på 39.000 kr.
Som svar pct spørgsmål så koster Tesla 21 med Sotto dæk 41.000 kr som er samme pris som 21 med sommerdæk.

Jabba.: ja det er sku øv, netop fordi du vil kunne sælge de dæk der oprindelige fulgte med bilen og så købe vinterdæk til de originale 19".

Teslafreak: du kan ikke konfigurere din bil med vinter hjul ( hverken 19 eller 21). Du kan dog bestille dem som tilbehør leveret med bilen ( sammen med original 19")

Super70: hvor har du dog set det henne? Er det en gammel faktura eller?
Super70
Super70 Nov 17 '15
4 stk købt idag, så helt ny faktura
Sider: 1 2 3 »