Loading...
dk

245/35-21 vinterdæk på 9" turbinefælge - er det ok? | Tesla Forum

JL
JL Nov 17 '15

Jeg skulle have sat vinterdæk på mine 21" turbine i går (troede jeg), men Tesla service ringede til mig og sagde at det kunne de ikke gøre fordi jeg har 9" bagfælge - så det må de ikke. Så jeg endte med at købe dækkene løst og tog dem med hjem.

Så vidt jeg kan google mig frem til skulle det være ok at smide 245 på en 9" fælg - faktisk helt op til 9,5" fælg, 

Mit spørgsmål er nu: Er det nogen der har erfaringer med det? Er det ok med 245 på en 9" fælg eller skal jeg ud i en byttehandel hvor jeg bytter mine 9" turbine med en, som har 8,5" bag og som gerne vil have bredere fælge bag?

Jeg vil helst ikke have bredere dæk bagpå til vinter og synes heller ikke lige jeg kunne finde 21" vinterdæk i 265-bredde :-)

RobertJ
RobertJ Nov 17 '15

Det lyder som resten af historierne man har hørt omkring Tesla's firkantethed i relation til dæk/fælge.

Et 245/35-R21 dæk er 9,7" bredt. Det passer da lige som det skal på en 9" fælg.

- R

RobertJ
RobertJ Nov 17 '15

Alternativt er det Dunlop og Pirelli med 275/35-R21 :)

Hvad er Tesla's listepris på 245/35-R21 Pirelli?

Forummets indlæg er redigeret af RobertJ Nov 17 '15
JL
JL Nov 17 '15
Enig - de ryger på - tror 275 er lige brede nok som vinterhjul :-) Tak for hurtigt svar.

Mht. prisen på 21" Pirelli, så er den 12.030 DKK, inkl. moms for 4 stk. - det har jeg ikke kunne finde billigere andre steder.