Loading...
dk

hvordan bliver brugtpriserne på Teslaer købt uden afgift? | Tesla Forum

Gustavsfar
Gustavsfar Dec 16 '15

Hookmaker. Hvad siger din typical ved 100% nu efter 25k, og ved du hvor mange kWh du kan fylde på mellem 0-100%?

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Dec 16 '15
Hookmaker
Hookmaker Dec 16 '15

Den svinger mellem 400 og 412 afhængig af hvor længe den har stået efter den er færdigopladet. Samme som da den var ny. Jeg har ikke checket hvor meget den fylder på på en 0-100 (jeg har aldrig været under 4km typical i denne bil og ikke checket KW påfyldet). 

Hookmaker
Hookmaker Dec 16 '15

@T3S7A, tror bestemt ikke du får ret. Antallet af biler på basen falder støt og roligt nedad. Og priserne er faktisk forholdsvis høje i forhold til foråret 2015. 80 biler rækker som en skrædder i helvede efter 1/1 - de kan suges op af Strandvejen på bare én dag, - der er 600 i forvejen!   

Gustavsfar
Gustavsfar Dec 17 '15
+1
lysmanden
lysmanden Jan 1 '16
Det bliver spændende at se hvad der pr DD sker med brugt priserne nu da afgiftsfælden den klapper her fra 2016
Hookmaker
Hookmaker Jan 1 '16

Ja nu er vi ihvertfald nede på 70 stk på Basen...;-)

Ellert
Ellert Jan 2 '16

Jeg har stadig ikke set et bekræftet dokument på at afgiften stiger og hvad den stiger med. 

Er der andre, der har det? Er det stadig ikke kun gisninger? Deacon har jo lavet et godt regneark, som passr med regeringens udspil, men dette udspil er vil ikke bekræftet taget i brug??? 

DeaconWP
DeaconWP Jan 2 '16

Tja, man kan jo kun vente på, at den første nye elbils køber i år betaler og indregistrerer en Tesla, og fortæller hvad prisen blev. Det bliver vel ikke taget i brug før der bliver ny-indregistreret en elbil i år. Eller der bliver spurgt på bindende svar på afgiften af en import bil.

Nogle gange siger man at faktorernes orden er ligegyldig. Men det passer ikke lige herunder.

Hvis man forestiller sig, at de 10.000 kr nedslag i afgiften der skal være de første 2 år, fratrækkes før der gives rabat, (beregnes hvad 20% afgift er) vil afgiften kun blive nedsat med 2.000 kr. Men beregner man de 20% af afgiften, og derefter trækker de 10.000 kr fra, så er det et reelt Bundfradrag i afgiften.

Tiden vil vise, om den detalje vil gå den vej, som politikerne har tiltænkt den, eller den vej, at elbilerne skal have så stor en afgift som muligt.

Jeg mener helt bestemt, at man skal trække de 10.000 fra den endelige afgift, men jeg har ikke regnet på den måde i mit regneark, fordi jeg tager "worst case scenario", for at være på den sikre side. Så den afgift jeg har beregnet vil ligge indenfor de 8.000 kr i forskel, med forbehold for den ukendte faktor: Energieffektivitets nedslaget. Men begge dele må være noget, som Tesla skal argumentere og slås for, bliver så gunstigt som muligt.

Og ellers så er der stadig åbent for kreativ tankegang for at finde argumenter for at afgiften skal være så lille og retfærdig som muligt.

Men nu skal denne tråd jo ikke være om afgiften, men om brugtpriser.

KimT
KimT Jan 2 '16

Tesla (eller for den sag skyld de andre producenter af elbiler) må vel ikke sælge biler med mindre de oplyser den korrekte pris på deres hjemeside. Og derfor må man vel gå ud fra at SKAT snart får styr på det

lysmanden
lysmanden Jan 2 '16
Den ligger vel ikkehos skat , men nok nærmere hos regeringen? Eller?jeg hørte hos Tesla at den model med en bil over 800.000 kr var afskaffet og de nu kørte ud fra en anden model. Det er sket efter deres anke hos EU
MartinPedersen
MartinPedersen Jan 2 '16

Jeg prøvede lige at lave beregningen via DMR efter en ny Tesla til 800.000 med moms, men uden afgift:

http://peecee.dk/uploads/012016/Tesla_DMR.png

Skats beregner siger 81.000kr.

Forummets indlæg er redigeret af MartinPedersen Jan 2 '16
DeaconWP
DeaconWP Jan 2 '16

Jeg svarer lige i den rigtige tråd, så vi kan flytte vores afgiftsdebat derover.

P85DK
P85DK Jan 8 '16

Sixt har indregisteret 150 Model S til leasing/udlejning som bliver frigivet i næste uge, det skal nok være med til at lægget et loft på brugtpriserne.

MartinPedersen
MartinPedersen Jan 8 '16

Hvordan skulle det give et udsving (op eller ned) i brugtpriserne?

Starten på det nye år viser indtil videre, at brugtpriserne ikke bliver påvirket op eller ned af afgiftsændringerne, ud over at bilerne holder sin værdi.

AxelEmil
AxelEmil Jan 8 '16

Hookmarker : det er flot at du har beholdt batteri-kapaciteten efter 25K km.  Jeg har mistet 10-15 km på toppen - har kørt 28K km.  Tror du at det skyldes at du meget ofte kører den helt i bund og ofte lader til 100% ?

P85DK
P85DK Jan 8 '16

@MartinPedersen - et ekstra udbud på 150 biler vil normalt give et eller andet form for udslag. De er jo ikke frigivet endnu, så derfor er effekten ikke set endnu. Men hvis du har investeret i en Tesla med salg for øje indenfor en kort horisont, så vil det have en betydning.

Hookmaker
Hookmaker Jan 8 '16

@AxelEmil, dunno? Har du prøvet at lade til 100% og lad den stå og "trickle" lade i en time eller 2 herefter, og så se hvad tallet er?

@P85DK - de biler kommer jo ikke til salg imorgen vel?

MartinPedersen
MartinPedersen Jan 8 '16

Jeg tror det han tænker på, er at nogen vil leje eller lease en Tesla, i stedet for at købe den, så på den måde kan man godt argumentere for det måske kan have en påvirkning i priserne, når nogen af kunderne til brugt markedet i stedet vælger at leje eller lease.

MartinPedersen
MartinPedersen Jan 18 '16

Hookmaker så den 1 januar, at der var 70 Tesla'er til salg, nu 2½ uge efter er der 90.

Pudsig udvikling.

spaceman
spaceman Jan 18 '16

I slutningen af november var der ~105-110 stykker til salg.

Men ja, overraskende at tallet stiger igen. Mon ikke køberne lige skal have lidt tid til at indfinde sig igen - de allerfleste har jo nok slagtet sparegrisen før nytår.

Sider: « 1 2 3 4 5 6 »