Loading...
dk

Silikone på gummilister? | Tesla Forum

runeh
runeh Nov 20 '15

Nu nærmer vinteren og frosten sig. Jeg har på mine tidligere biler altid smidt en gang silikone på gummilisterne i bildørene, for at forhindre fastfrysning. 

Er dette også en god ide at gøre i Teslaen? Også på de lister vinduerne lukker op mod? Eller bliver det noget skidt? 

Jeg synes jo at have hørt om problemer med ruder der ikke vil køre ned, dørhåndtag der ikke kører ud og sidespejle der gror fast. 

Hvor store er disse problemer? Min Tesla kommer til at stå udenfor, uoverdækket, hele året rundt. 

Og hvad kan man gøre for at afhjælpe? Skal man slå auto-fold sidespejle fra om vinteren? Silikone på gummilister? Og hvad med dørhåndtagene? Noget at gøre her, eller er det blot varmt vand hvis de fryser? 

Håber på hjælp, råd og erfaringer. 

mvh. Rune

Klaus_
Klaus_ Nov 21 '15

Jeg tænker ikke det er noget problem at smøre listerne med lidt silikone så de ikke fryser til. Det har jeg tænkt mig selv at gøre.

Men har også overvejet hvad der mon sker med auto-fold sidespejlene, om ikke de kan stå og fryse til, mens man er på arbejde. Og ligeledes med håndtagene...?

Gustavsfar1
Gustavsfar1 Nov 21 '15

På det norske forum husker jeg i hvert fald fra sidste år at der var en del udfordringer for de norske ejere netop med spejle og håndtag. Bilen er jo fra sunny California hvor tø/frost vel nærmest ikke er eksisterende...

lysmanden
lysmanden Nov 21 '15
Har læst mig til at auto fold skal de- aktiveres om vinteren. Dog kan varmen i sidespejlene vel spejlene op? El hård vintermorgen kan man med fordel forvarme bilen 30 min før man kører hjemme fra
Den er straks værre med håndtagene.
Niels
Niels Nov 21 '15
håndtag skal du ikke være bekymret for. tesla har demonsteret at de kan bryde gennem et evt islag. motoren som skubber dem ud er tilsyndeladende rimmelig stærk.
der findes en video af det, men kender ikke lige link til den.
runeh
runeh Nov 22 '15

Tak for hjælpen. Der ryger silikone i dytten i dag ;)

egernmus
egernmus Nov 22 '15

Ind- og udfoldning af spejle er ikke en god idé på en Model S om vinteren .. Havde selv problemer sidste vinter ..

Slå det fra.. og forvarm bilen i 30+ minutter, så ruderne tøer op ved listen i bunden også .. ellers lidt isfjerner på ruden, så det er optøet ved listen .. og hold øje med at ruden kører ned, når du åbner.

Hvis ikke ruden kan køre ned vil man rykke den ud af listen ved toppen, og så er det en god idé ikke at smække døren i igen :) Har prøvet det 1 gang, hvor ruden kun rullede få millimeter ned, men frigav låsen alligevel, mens jeg hev i håndtaget.. Måtte i gang med isfjerner og manuelt køre ruden ned for at kunne lukke døren igen uden at smadre ruden.

Så isfjerner skal ikke ligge inde i bilen :)

/Ulrik