Klaus. Der er lige så meget forskel på helårsdækkene og nogle rigtig gode vinterdæk, som der er forskel på nat og dag.
Men derfor kan du sagtens kører 200km i den smule sjap og våd vej vi har nu i dk med helårsdækkene, blot du kører med omtanke. Der hvor man rigtig kan mærke forskel, vil være ved igang sæt, specielt op ad stigninger mm. Ved sving, i sær med hældning mm.
@T3S7A - ahhrr, min erfaring med 4x4, sne og sommerdæk er at igangsætning er relativt nemt, uanset om det er op ad bakke. Det leder en til at tro at alt er ok - den helt store forskel opdager du først når det er for sent, nemlig når du skal bremse og specielt en tung bil som en Tesla - her er der enorm forskel på rigtige vinterdæk og alle andre dæktyper
Så som T3s7a skriver er det som dag og nat.. om du kan starte ja det kan man jo på det meste.. men reagere bestemmes jo virkelig af dækket..
God historie Sune, men husk: Der hvor vejgrebet tæller er der hvor du skal bremse ned - og der står helårsdækkende meget dårligt fast i forhold til vinterdækkene, og din bremselængde forlænges MARKANT. Det ved vi fra vores kurser på ringen.
Er der nogen form for "ABS"-agtig funktion når man slipper speederen og regenerer?
Kan bilen selv mærke at hjulene ikke står fast og nedsætter motorbremsningen?