Loading...
dk

Wallb-e eco | Tesla Forum

sjensen
sjensen Nov 23 '15

Jeg har hentet en 11kW wallb-e eco pro 2.0 ladeboks fra "Det elektriske autohus" i Hvidovre.

Med inkluderet 4m type 2 kabel og netværksstik er 5.000 kr en ret god pris i mine øjne.

http://www.wallb-e.com/wallb-e-eco-2-0/

P.t. afventer jeg levering af en MID-godkendt måler samt elektriker-besøg, så den er ikke afprøvet i praksis endnu.

Umiddelbart ser det ikke ud til at man skal forvente det helt store af web-interfacet, men der bør være mulighed for at tilgå "ladestatus" m.v. via netværksforbindelsen.

RobertJ
RobertJ Nov 23 '15

Bruger selv Wallbe Eco 2, hvorfor ikke udnytte elbilsupport.dk der sælger boksen med abbonement til "4900,-"/ 175,- pr md og så få returneret el afgiften med 109øre/kWh?

Det ser ud til de folkevalgte forlænger ordningen frem til slut 2016

Forummets indlæg er redigeret af RobertJ Nov 23 '15
Kristian70k
Kristian70k Nov 23 '15
EVSE.dk er den bedste løsning
Metguy2000
Metguy2000 Nov 23 '15

Jeg lader hos firmaet og har opsat den gl. Wallb-e på 11 Kw uden web interface. Den har hængt ude et halvt år uden problemer.

Savner dog at der ikke er en release knap på. Fjernbetjeningen får ikke altid kontakt, og så skal man ind og hænge over rattet for at få den frigjort.

RobertJ
RobertJ Nov 23 '15

@ kristian70k, vil du uddybe syntes ikke evse.dk sælger noget til samme pris som der er nævnt her?

@metguy2000, låser du bilen op 2 gange. (2x 2click på FOB) releaser du ladekablet. Er det den fjernbetjening du mener? Det har aldrig fejlet hos mig.

JL
JL Nov 23 '15

@metguy2000: Eller holde knappen til åbning af bagklappen inden - så åbner ladeporten også...

sjensen
sjensen Nov 23 '15

Mig bekendt tilbyder Det elektriske autohus ikke en abonnementsordning, men det havde jeg heller ikke brug for. Til gengæld havde de boksen på lager. 

Til dem som har brug for en MID godkendt 3-fase måler kan følgende overvejes: http://bg-etech.de/os/product_info.php/products_id/59 (53 EUR)

Metguy2000
Metguy2000 Nov 23 '15

@JL: Hvis det er knappen på FOB så er det netop den jeg ikke har held med.

@RobertJ: Tak for tip, skal prøves om et øjeblik.

Raymond
Raymond Nov 23 '15

Metguy2000:

2 forskellige funktioner

2 x 2 tryk på taget (FOB) frigiver kabel som sidder i ladeporten

Holde tryk på trunk(FOB) nede i nogle sekunder åbner ladeport (virker som 2-7 sekunder)