Hej Allesammen
Har fulgt med en del tid herinde.
Jeg forventer en dejlig snarlig ankomst i starten af december af familiens nye medlem.
Jeg har fulgt en del med herinde omkring dæk og fælge etc. her op imod vinter.
Jeg havde nok egentlig regnet med at jeg "bare" skulle have de standard vinterdæk og fælge som man kan købe ved Tesla. Dengang vi bestilte bilen fik vi at vide at det kunne vi bare finde ud af når det var. Nu kan jeg så forstå på det at vinterdæk og fælge fra Tesla selv nok ikke kommer til at ske lige foreløbig.
Jeg er så ude i to overvejelser:
1. Købe vinterdæk, og kun dæk og få dem monteret på de fælge der kommer med sommerdæk sammen med bilen. og så finde nogle fælge engang i foråret til sommerdækkene.
2. Købe både vinterdæk og fælge et eller andet sted.
Nu er mit problem så efter at have læst riiiiiigtig mange tråde herinde, at jeg helt bestemt må konkludere at jeg bestemt ikke hører til i den liga en stor del af forummets medlemmer spiller i.
Jeg kan godt have en holdning til om en fælg er flot eller ej... men jeg har meget svært ved at finde ud af hvornår det er et godt dæk, eller hvornår det mere er et meget specielt dæk, og om det bare er et navn man betaler for. Jeg har også ret svært ved at finde ud af om man skal være varsom med evt. fælge. Om de kan tåle vægten, om de passer til etc.
Så... lang forklaring på kort spørgsmål :-)
Ville i vælge option 1 eller 2?
Hvis 1. skal man så også have ekstra TMPS ventiler? eller kan man bruge dem fra sommerdækkene.
Hvor skal man købe dem henne? (gerne inkl. montering i trekantsområdet) evt. købe hjem fra tyskland? Hvilke dæk?
Kan enhver montere dæk/fælg på en Tesla(læs et af de lokale værksteder) eller skal man vælge nogen der ved noget om det?