Loading...
dk

Vask af baby!...;-) | Tesla Forum

Gronhund
Gronhund Jan 10 '16
Til orientering så talte jeg med en af Tesla mekanikerne i Aarhus som sagde, at lakken heldigvis var blevet meget bedre på de nyere Teslaer. Og jo lysere, jo mindre så man ridserne (jeg ved godt man altid vil kunne se noget). Håber lidt det kan berolige de nyeste købere. Men ellers så lyder det til, at alle vil anbefale en gang opti-coat, så det er nok ikke en dårlig ide.
Gronhund
Gronhund Jan 12 '16
Super. Tak for alle detaljerne. Den ser brand godt ud (inkl fælgene).
DetailingBilpleje
DetailingBilpleje Jan 12 '16

Det ser vildt godt ud - tak for ´beskrivelsen - håber dette kan få flere til at vaske i hånden Vi har (og stadig bruger) meget tid på at ligge de bedste professionelle produkter online hos all4cars  - det tager effektivt kortere tid end at køre i vaskehallen og så endda med det perfekte resultat til øjenfryd for dine med trafikanter og dig selv.

janlanxe
janlanxe Jan 12 '16

Hej Nostromo

Super indlæg :-)

Jeg har  prøvet samme tur, men har stadig et par uopklarede punkter, som du måske kan afklare.

- Har du købt en skumlanse eller bruger du den medfølgende fra Nilfisk'en?

- Hvor meget fortyndede du  shampoo'en til skumvask?

RobertJ
RobertJ Jan 13 '16

Benytter den medfølgende skumdunk-dyse.
Min Skumdunk forblev fyldt ret længe første gang jeg brugte den, så tog en tynd syl og stak hullet fra dunken og op i dysen lidt større.
Ca. Ø 1mm

Kører 1-2cm Citrus wash i bunden af dunken og fylder op med vand. Det giver nok til hele bilen + lidt.

- R

shan
shan Jan 13 '16
Jeg vil anbefale at købe ordentlig skumlance og ikke bare den som følger med. Der er en verden til forskel.

Klaus_
Klaus_ Jan 13 '16

God beskrivelse Nostromo!

Jeg har heller ikke været i vaskehal med min S'er endnu, og tror heller ikke jeg kommer det. Selvom det ikke er så tiltalende at vaske bil i de nuværende temperaturer, så er det trods alt kun lige en halv time ved plusgrader (så det er til at holde ud), der skal til, før den skinner igen.  

NewTeslaOwner2015
NewTeslaOwner2015 Jan 13 '16

Nostromo,

Det lyder som den helt rigtige behandling! Tak for beskrivelsen og billederne. Har selv fået Tesla-baby samme dag, samme farve og samme hjul. FLOT!

Spørgsmålet er nu. Dette er jo tydeligvis sådan man vedligeholder sin Tesla. Men hvad gør folk som bor i byerne, har parkeringskældre istedet for indkørsler, og derfor ikke rigtig plads/vand/el til at gøre det selv?

Jeg ville da godt betale f.eks. 250 kr. for sådan en vask. Findes der ikke en benzintank, hvor der står et par raske drenge og foretager sig sådan noget? Det må da være en god forretning hvis de kan tage 2 biler i timen og skal have 125 kr/timen hver? Det ville være en fortjeneste på 100% for ejeren af tanken. 2 nye fuldtidsbeskæftigede og 2500 kr. i lommen på tankejeren hver eneste dag før skat.

Jeg ved godt der ikke er specielt meget kultur for at man laver sådan noget service for hinanden her i landet, men der må da være et stort kundegrundlag? Alle ved jo at vaskehaller ridser og ikke får bilerne helt rene, specielt ikke fælgene.

Ville det så være for dyrt?...måske egentlig ikke. Én håndvask om måneden i 8 år vil løbe op i 24.000 kr. Hvis det fulgte med som option på Tesla's hjemmeside når man købte bilen, er jeg sikker på at jeg ville vælge det til ;)

Forummets indlæg er redigeret af NewTeslaOwner2015 Jan 13 '16
Sondergaard
Sondergaard Jan 13 '16
Citat fra NewTeslaOwner2015

Jeg ville da godt betale f.eks. 250 kr. for sådan en vask. Findes der ikke en benzintank, hvor der står et par raske drenge og foretager sig sådan noget? Det må da være en god forretning hvis de kan tage 2 biler i timen og skal have 125 kr/timen hver?

Jeg ved godt der ikke er specielt meget kultur for at man laver sådan noget service for hinanden her i landet, men der må da være et stort kundegrundlag? Alle ved jo at vaskehaller ridser og ikke får bilerne helt rene, specielt ikke fælgene

Har tænkt det samme - bare på SuC: et par friske gutter med teknikken i orden - så ku man lade sin bil og få den vasket, mens man hældte klamme pommes frittes i hovedet på McD :)
Det MÅ da komme....

Forummets indlæg er redigeret af Sondergaard Jan 13 '16
NewTeslaOwner2015
Citat fra Sondergaard

Jeg ville da godt betale f.eks. 250 kr. for sådan en vask. Findes der ikke en benzintank, hvor der står et par raske drenge og foretager sig sådan noget? Det må da være en god forretning hvis de kan tage 2 biler i timen og skal have 125 kr/timen hver?

Jeg ved godt der ikke er specielt meget kultur for at man laver sådan noget service for hinanden her i landet, men der må da være et stort kundegrundlag? Alle ved jo at vaskehaller ridser og ikke får bilerne helt rene, specielt ikke fælgene

Har tænkt det samme - bare på SuC: et par friske gutter med teknikken i orden - så ku man lade sin bil og få den vasket, mens man hældte klamme pommes frittes i hovedet på McD :)
Det MÅ da komme....

Præcis godt tænkt. Og en god kombi!

Men i virkeligheden er det jo på de almindelige benzinstationer der virkelig er brug for servicen. Kan heller ikke forstå der ikke er nogen som kan tanke op og tørre ruder af for en, som i udlandet, men jeg er også lidt en freak på det område og ville da gerne betale 10-20 kr i merpris for sådan en service. Det er jo kun 2-3 % af prisen man tanker op for, og det ville uden problemer kunne betale en fuldtidsstilling. Men der er et eller andet i den danske kultur som bare ikke vil service.

*off topic rant over.

Jeg har imellemtiden fundet ud af at der er en ret udmærket vaskeservice i lufthavnen, for dem som kommer der ofte. Man parkerer bare under terminalen og afleverer nøglerne oppe ved check-in. Så når du kommer hjem har de håndvasket bilen, renset fælge og dæk, poleret ruder indenfor og udvendigt. Støvsuget, tørret alle paneler af og ryddet op. 495 Kr. Det er dyrt, men ikke helt dårligt!

Parkeringen koster 300 kr. per døgn men så får du også gratis strøm og en 6-8 pladser med Tesla stik.

Forummets indlæg er redigeret af NewTeslaOwner2015 Jan 13 '16
NewTeslaOwner2015

... Firmaet hedder Car Concierge forresten. De opererer i hele landet og ikke kun lufthavnene, også parkeringshuse i byerne. Det er faktisk ret smart det de har gang. De kan også polere lak op og andre ting.

Så det er ihvertfald én løsning til dem som gerne vil have håndvask til teslaen, men ikke har plads/tid!

janlanxe
janlanxe Jan 13 '16

@ Nostromo

Tak for svaret - fuldstændig mine tanker mht skumlansen.

Venter utålmodigt på tøvejret, så jeg kan eksperimentere videre med skumforvask.

Har indtil nu investeret i Optimum No Rinse og tilhørende forvask, et par vaskehandsker i mikrofiber og et par spande med riste (sidste to par fra Biltema :-)) og et par fejlproducerede håndklæder.

Bortset fra skummet, som nok skal komme: Det er en ren fornøjelse'!

Sondergaard
Sondergaard Jan 15 '16

... Firmaet hedder Car Concierge forresten. De opererer i hele landet og ikke kun lufthavnene, også parkeringshuse i byerne. Det er faktisk ret smart det de har gang. De kan også polere lak op og andre ting.

Så det er ihvertfald én løsning til dem som gerne vil have håndvask til teslaen, men ikke har plads/tid!

Dem overvejede jeg! Jeg mener også, at der ligger en Car Congierge i P-huset på Dr.Tværgade i Kbh :) tjekker dem snarest ud.

Oscarsson
Oscarsson Jan 15 '16

Men husk at Car Concierge kør bilen til anden plads for at vaske den...

NewTeslaOwner2015
NewTeslaOwner2015 Jan 19 '16

utroligt...efter at have bestilt hos Car Concierge i denne uge satte de prisen op fra 495kr  til ....hold nu fast: 895kr!! Samme produkt.

Det er sådan man ødelægger en god forretning.

Andmar
Andmar Jan 20 '16
Jeg må indrømme jeg afprøvede vaskehal! Synes der er lidt surt hvis man køber en bil der ikke kan komme i vaskehal. Q8 på Bryggen har bløde børster og resultatet er meget fint og stedet kan godt anbefales.
Jonaskh
Jonaskh Jan 20 '16

Har nogen herinde gjort sig erfaringer med "Nano dry wash" på Frederiksberg?

De skriver i et forum at en Tesla ejer efter vask sagde at bilen stod som ny. Jeg vil nu foretrække at få en vis form for godkendende fra et seriøst forum inden jeg sender mit barn i pleje her.

Ellert
Ellert Jan 20 '16

er også interesseret i den på frederiksberg. Hvad er prisen kun for vask der? (kan godt selv ordne den indvendig)

DeaconWP
DeaconWP Jan 21 '16

www.nanodrywash.dk/priser står der at det koster fra 99 kroner for en microbil, og fra 149 kr for en stor mellemklassebil.

KimT
KimT Jan 21 '16

Jeg har de gange vi har været hos svigerforældrene fået vasket bilen hos Gråsten Steam Car Wash. Jeg har betalt kr. 160,- for udvending vask samt aftøring af falser. Det koster ikke meget mere end 200,- hvis de også skal tage den indvendigt (støvsuge, måtter og vinduer)

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 »