Loading...
dk

Vask af baby!...;-) | Tesla Forum

kajakaj
kajakaj Aug 29 '14

@Deacon - I er velkomne i Langå

Kristian70k
Kristian70k Dec 7 '14

hvor køber i de ting til at vaske bilen? har Ht renser.. men mangler vist resten.. altså alt fra sæbe til spande til svampe og fiberklude eller handske

SimonHN
SimonHN Dec 7 '14
Www.cleanyourcar.co.uk de har mange gode produkter. :)
SQLCPH
SQLCPH Dec 7 '14
Hej Kristian. Jeg har et næsten komplet kit som jeg delvist har købt hos bilvask og autobritedirect. Der findes gode guides på bilvask siden. Det første du skal anskaffe dig, hvis du ikke allerede har det, er en skum lanse til din HT renser. Jeg købte min hos autobritedirect og deres snow foam der løsner skidt (forvask). Dernæst skal du købe to spande og en handske af lammeskind. Noget poorboy sæbe eller andet. Og når den er vasket skal du give den med en claybar for at fjerne flyverust mv. Guides ligger på bilvask. Bagefter er der lakforsegling og voks. Jeg har de store plys blå microfiber klude som jeg bruger til Tørring og aftørring af voks. Jeg kan godt lave en mere udførlig liste med er jeg har hvis du mangler flere tips. Indtil nu har jeg "bare" ordnet min BMW X1 men fra d 20 dec gælder det Model S ;-)
Hookmaker
Hookmaker Dec 7 '14

Hej kristian70k, jeg har droppet two bucket metoden, den er pebret i dyrt plastudstyr. bruger istedet Gary Dean metoden, se her: https://www.youtube.com/watch?v=evFTeRxtEEo

Jeg har fundet kludene hos poliermaschinen-shop.de, og du kan se hvilke varenumre i microfiber du har brug for. De er kanongode og prisen er rigtig. Det helt rigtige tørrehåndklæde får du kun hos detailingbilpleje (vores opticoat haj i Odense..;-)

www.poliermaschinen-shop.de

ArtikelArtikelnummerStückZwischensumme Waxer Mikrofasertuch Microfasertach Poliertuch Microfiber towel OL_Waxer_Tuch_5er 1 11,90 € Poliertuch       5 x Waxer Mikrofasertuch Microfasertach Poliertuch Microfiber towel 0,00 € OL_Waxer_Tuch     Liquid Elements Xmas Towel LE_Xmas_Towel_5er_Pack 1 14,90 € Mikrofasertuch Water Magnet Trockentuch blau OL_WaterMagnet_Trockentuch_blau 1 6,90 € Mikrofasertuch Gold Class 5er Sparset 40x40 OL_Gold_40x40_5er 1 12,90 € tuch       5 x Microfaser Poliertuch Mikrofasertuch Gold 40x400,00 € OL_Gold_40x40    

Forummets indlæg er redigeret af Hookmaker Dec 7 '14
Larsen
Larsen Dec 7 '14
Hey friends, remember it is just a car! Made for transport..........
Hookmaker
Hookmaker Dec 7 '14

Du tager fejl Larsen, det er en livsstil - og livsstil skal plejes...;-)

muller
muller Dec 7 '14

If it's not a Tesla ... it's just a car.

Larsen
Larsen Dec 7 '14
Jeg går ud fra, at I er opmærksomme på at cirka 5 procent af alle danske Tesla er til salg lige nu, og de bliver ikke solgt! Nybilsfeberen går også over, selvom det er en Tesla. Min har ikke været vasket i fire uger, og ligner shit for tiden, men de første uger jeg havde den, blev den vasket et par gange om ugen. Mine is so old now, that it is just a car.
T3S7A
T3S7A Dec 7 '14
Jeg er næsten kommet dertil hvor jeg gider vaske den i denne tid. En kører tur, og den ligner noget der ikke har set en vask i årevis. Synes godt nok dækkene smider meget skidt op langs siderne og bagenden.
Larsen
Larsen Dec 7 '14
Hookmaker. Mht. din bemærkning om, at det er en livsstil at køre Tesla, så kom jeg til at tænke på den lille gruppe af mennesker, der "i gamle" dage" kørte Alfa Romeo. Det var også entusiaster der tilgav deres bil alle de problemer den løbende gav dem. Både de tekniske problemer, samt at den næsten kunne ruste væk under dem på vej hjem fra forhandleren. Vi er lidt ligeså. Vi elsker også vores bil, selvom den er fyldt med tekniske fejl på et niveau, vi aldrig ville have accepteret fra f.eks. en BMW i samme prisklasse.
kajakaj
kajakaj Dec 7 '14

Ingen problemer her, bortset fra lidt fugt i baklygte og tågelygte. Ellers en fantastisk bil som vi er yderst tilfredse med.

Hookmaker
Hookmaker Dec 7 '14
@larsen, ja med den lille forskel at det her er så nyt at problemer dog kunne forudses hvis ikke forventes, Alfa har jo altid været noget bras, så det må have været en flok selvpinere der udgjorde den entusiastiske kerne. I øvrigt vasker jeg stadig lige så entusiastisk som tidligere, blot bliver bilen dog møget til allerede dagen efter, men sådan er det jo. Er stadig super tilfreds med min opticoat behandling.
TwoChops
TwoChops Dec 7 '14
Jeg kan så lige bidrage med, at jeg har valgt at beholde min dejlige Alfa GT 3.2, som nu er overgået til konebil. Den har jeg altid været rigtig glad for og den brummer stadig dejligt.
Jeg vil i øvrigt ikke betragte mig selv som selvpiner. Jeg er tandlæge :-)
Forummets indlæg er redigeret af TwoChops Dec 7 '14
Larsen
Larsen Dec 7 '14
TwoChops, beklager, jeg glemte lige i farten, at du er tidligere hardcore "Alfaist" det kan være du er kommet fra asken til ilden, ved nu at være ejer af hele to problembiler. Der er sgu nok alligevel lidt selvpiner i dig. Du må overføre det til patienterne, medens du stille hvisker i deres ører: "Alfa-Tesla-Alfa-Tesla" :-)
P.S. Hvad har din kone gjort dig, siden hun skal belemres med Alfaen?
Forummets indlæg er redigeret af Larsen Dec 7 '14
TwoChops
TwoChops Dec 7 '14
:-)
Forummets indlæg er redigeret af TwoChops Dec 7 '14
Chris
Chris Dec 7 '14
Til trods for at vi skriver december står den fortsat på håndvask. Lakken står også superflot. Nu må vi se om det holder vinteren over ????? Heldigvis ses skidtet ikke så meget på sølvgrå lak.
DetailingBilpleje
DetailingBilpleje Dec 7 '14

Og jeg Morten fra Detailing som flere af jer kender, er medlem af alfaklub Danmark og teslaforum, hvilken tilfældighed ;) jeg ejer alfa og når økonomien er til det så helt sikkert tesla. 

Kristian70k
Kristian70k Dec 8 '14

har lige handlet det jeg skulle bruge til at dyrke min bil :) det er handlet ved shop.bilvask.nu tak for link ~~MatthiasHR  han er sku helt super at snakke med, og hjælpsom.. skrev til ham jeg fik ref. herfra.. og vil gerne ref. til ham.. god service kan man jo ikke få nok af :)

muller
muller Dec 8 '14

Har lige rundet et år med min første TMS, og har kun vasket den i hånden, og gør det stadig med stor fornøjelse... Den fik en tur i weekenden, og står stadig knivskarp og sort - takket være Opticoat og Morten@DetailingBilpleje!

Vi har ikke haft nogen problemer ud over fugt i baglygten som kajakaj også nævner(hvis man kan kalde det et problem...), samt at bilen efter et par uger kun ladede på 2 ud af 3 faser. Det sidste blev fikset med det samme på Kirstinehøj.

Jeg kan ikke genkende problembilsbeskrivelsen. Vores gamle Audi havde aldrig et helt kalenderår uden værkstedsbesøg. Men den rundede så også 10 år lige inden den blev solgt i 2013.

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 »