Loading...
dk

Vask af baby!...;-) | Tesla Forum

DetailingBilpleje
DetailingBilpleje Jun 7 '15

Jeg håber VIRKELIG snart tesla får lavet en hårdere lak. Skid hul i at jeg får mindre at lave (sikkert) men der er virkelig nogle folk der kæmper for at holde deres bil. Den bedste måde er at vaske med optimum no rinse men en ægte uld handske og med 0 kg tryk med hånden - Ring 25385660 hvis i vil have instrukser

Obs: Sort (uden metallak) er ekstra svær at holde opticoated eller ej

Gustavsfar
Gustavsfar Jun 7 '15

Ja det håber jeg også for fremtidige købere. Jeg kæmper også en ulige kamp med min sorte lak som hver gang bilen vaskes blot kommer til at se værre og værre ud. Umiddelbart ser lakken fin ud, men kigger man nærmere på den vil man hurtigt se alle småridserne som stille og roligt bare bliver til flere og flere. Jeg har en fuld polering til gode hos Tesla, og overvejer seriøst at få den poleret op og derefter køre en tur til fx. Berlin og få den wrapped i folie når jeg ikke kan holde ud at se på alle ridserne længere...

Skaarup
Skaarup Jun 7 '15
Min er også sprt og jeg gav min lakforsegler (EX-P fra Poorboys) og den gør sit job fint. Vasker i hånden med microfiberhandske. Når der er for mange ridser, polerer jeg med meget fint polermiddel eller også så affedter jeg så lakforsegler ryger af og tilbage står en blank lak - som får to lag lakforsegler på igen og vupti. Det gør jeg to gange årligt.

Har ikke opticoatet den.

En sort bil der står som et suttet bolsche slår alt, men man ser også AL snavs.
DetailingBilpleje

Rasmus - det er klart at det fedeste var hvis alle var udannet inden for bilpleje, men sådan ligger verden ikke. Det er er klart at en bil står som et suttet bolsche hvis man lige har poleret den - 

til information kan jeg fortælle at jeg tilbød som min ypperste behandling og forsegling førhen poorboys EX-P x 2 lag og voks uden på efter hærdning i ir lamper - det holdte ikke 2 gange vaskehal (hvilket er virkeligheden for almindelige folk) så er det altså bare spild af folks penge og min tid efter at have bruge mange timer på at polere en bil op

Gustavsfar
Gustavsfar Jun 7 '15

Ja så er det både godt og skidt med opti-coat, da den ikke kan poleres så let når den er opti-coatet, og man det risikerer at polere opti-coaten delvist vækhvis ikke man holder igen med poleringen. Fordelen ved opti-coaten er dog at den er lettere at holde ren.

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Jun 7 '15
Lborch
Lborch Jun 7 '15
Hejsa,
Jeg synes man bliver lidt bekymret af denne tråd...
Jeg har bestilt min TMS i Midnight Silver Metallic og har regnet med at vaske i vaskehal, som med alle mine tidligere biler... Er lakken virkelig så dårlig at dette ikke er muligt? og er Opti-Coat ellers løsningen for mig så?
Gustavsfar
Gustavsfar Jun 7 '15

@Lborch

Jeg ved det ikke konkret men TMS i vaskehal uden en eksempelvis opti coat vil nok tidse lakken uhensigsmæssigt meget. Dog er en metallak mere hårdfør og skjuler ridser lettere, og er vel også derfor at de har denne option nu. Mht. opti-coat bør det være Morten som svarer på dette, da jeg kun kan tale for mit eget vedkommende...

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Jun 7 '15
DetailingBilpleje

meget kort så beskytter opti coat til dels mod de værste ridser men uden, har jeg set at resultatet er ret sygt, fatter ikke man producere en lak som denne.

Skaarup
Skaarup Jun 8 '15
Er enig i at lakforsegleren nemt bliver ridset, den er nok endnu blødere end Teslas lak, men den kan jo affedtes og så giver man den et par nye lag og så kører bussen igen.

Hvis jeg har fået lakforseglet fx en kalkdråbe (indtørret vanddråbe) så kan jeg blive med polere på den, den kommer ikke af. Først når jeg bruger affedter, kommer jeg ned til dråben. Så helt uduelig er lakforsegleren altså ikke!
Lborch
Lborch Jun 8 '15
Hmm.... Lyder som om en tur til opti-coat også bliver løsningen for mig....
Gustavsfar
Gustavsfar Jun 8 '15

Opti-coat løser ikke problemet med den bløde lak. Dog kan man håbe at kombinationen af metallic-lak og opti-coat samt valg af alt andet end sort forhåbentlig gør den lettere at holde.

KimT
KimT Jun 10 '15
Citat fra Retrofit

Hi

Does anybody have a good experience with a place in Aarhus/silkeborg where i can wash my baby?

maybe one that use soft (gumi?) fibers,,,i just opticoated it :-)

In Silkeborg Statoil on Ndr. Ringvej 131 has the soft brushes. And half price between 21-07 (if you pay inside the shop).

DetailingBilpleje
DetailingBilpleje Jun 11 '15

PRÆCIS - disse lameller er gode, men desværre ikke helt ridsefrie overhovedet, dog langt bedre end de der lange nylon stiverter

DetailingBilpleje
DetailingBilpleje Jun 13 '15

Det er ikke mit stærke felt desværre. Har ikke kendskab til nogle der ikke ridser ud over at bilplejegruppen i odense -efter sigende- skulle have en vaskehal der ikke ridser - Den er tilgængelig for alle

Makova06
Makova06 Jun 13 '15

Jeg har ikke mulighed for at vaske min i hånden ( eller det bliver i hvert fald for besværligt) Så det bliver desværre vaskehal, så den får Opticoat. Nogen der har erfaring med hvilke der er bedst? Jeg kan ikke læse mig frem til hvilke børster Q8 og Statoil bruger, men OK og Shell bruger SofTecs, som jeg forstår det er de bløde lamelbørster. Shell skriver at deres begynder med højtryksrens inden børsterne går i gang........så det er mit bud på den bedste løsning, eller tager jeg fejl?

Michael72
Michael72 Nov 18 '15

Citat fra Makova06

Jeg har ikke mulighed for at vaske min i hånden ( eller det bliver i hvert fald for besværligt) Så det bliver desværre vaskehal, så den får Opticoat. Nogen der har erfaring med hvilke der er bedst? Jeg kan ikke læse mig frem til hvilke børster Q8 og Statoil bruger, men OK og Shell bruger SofTecs, som jeg forstår det er de bløde lamelbørster. Shell skriver at deres begynder med højtryksrens inden børsterne går i gang........så det er mit bud på den bedste løsning, eller tager jeg fejl?

@Makova06: Har du fundet et sted at (maskin-)vaske i Kbh området ?

DeaconWP
DeaconWP Nov 18 '15

Michael72: Makova bor i Viborg, postnummer 8800. :-)

Michael72
Michael72 Nov 18 '15

Modtaget @DeaconWP

DetailingBilpleje
DetailingBilpleje Nov 18 '15

Nogle "læs" nogle stationer  bruger klude. Pt er intet godt, men skal man absolut vaske i maskine er rækkefølgen. Nylon, gummi, bomuld 

Forummets indlæg er redigeret af DetailingBilpleje Nov 18 '15
Maho
Maho Jan 10 '16

De er nu så søde de små, efter de har læst lektier (Update) og har været i bad :)

Forummets indlæg er redigeret af Maho Jan 10 '16
Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 »