Loading...
dk

Brugte TPMS sensorer (gammel model) sælges for 700,- | Tesla Forum

sjensen
sjensen Nov 24 '15

På fredag står jeg med et sæt brugte TPMS sensorer til overs.

De er "gammel model" til biler uden autopilot. Har kørt en vintersæson.

Bliver afmonteret fredag hos Autohjørnet Køge og er ellers til afhentning i Værløse.

priess
priess Nov 24 '15
Kan nogen fortælle mig hvad det nu lige er, at forskellen er på de gamle og nye TPMS sensorer? Hvad sker der f.eks. hvis jeg kører med gamle sensorer på en ny MS, når jeg ikke har autopilot SW? Tak. EDIT: Jeg antager at jeg ikke kan se dæktryk, men who cares?
Forummets indlæg er redigeret af priess Nov 24 '15
DeaconWP
DeaconWP Nov 24 '15

Det er meget nemt. Du får en advarsel i displayet om, at det ikke virker. Mere sker der ikke ved det.

Derudover risikerer du at få en bøde, hvis det ikke virker, hvis du bliver stoppet i en trafik kontrol. For lovgivningen siger, at der skal være et dæktryksovervågningssystem på biler efter en vis dato. Og alt monteret udstyr skal virke.

De to systemer er af forskellig type, og arbejder på forskellige frekvenser. Så det er det samme som at man sender et signal, mens modtageren lytter efter noget andet. (sender P3, men leder efter P4). Så det vil ikke virke.

Og der er ikke nogen af systemerne der kan klare begge typer. Så altid den rigtige TPMS ventil til den specifikke bil, med eller uden autopilot hardware.

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Nov 24 '15
priess
priess Nov 24 '15
OK, tak Deacon. Altså ikke noget problem ;-) P.S. Undskyld hijack af tråd :-/
Forummets indlæg er redigeret af priess Nov 24 '15